Modell autók

HPI Trophy Flux Buggy modellautó

2017.07.15.

A HPI Trophy Truggy és Buggy termékei régóta szerepelnek már a HPI kínálatában. Az első típus ebből a sorozatból, - nagyon hasonló felépítés mellett - , egy erős robbanómotorral szerelt Truggy változat volt, mely alapjain épült meg a buggy modell is. A nagy teljesítményű elektromos meghajtások megjelenésével egyidejűleg, minden termékvonalon elérhetővé váltak a brushless, elektromos meghajtású modellautó verziók is. Ezek jóval egyszerűbben üzemeltethető, kezdők számára is javasolható modell-variánsok. Mai bemutatónkban a HPI gyártó Trophy Flux buggyval foglalkozunk!

A modell egy 1/8-as méretarányú buggy modellautó. Nevében is benne van, hogy ez egy buggy és az is, hogy egy FLUX, vagyis egy nagyon erős, brushless, szénkefe nélküli elektromos motorral hajtott verziója a HPI buggy családnak.

Modellünkben a HPI komoly fedélzeti elektronika párosa, a Flux Rage fantázianevű ESC, vagyis elektronikus fordulatszám-szabályzója, és a Flux Scream motor található meg. Ez a párosítás modellautónk számára nagyon ígéretes! Nézzük a modellt közelebbről!

Autónkat ebben a szép dobozban kapjuk készhez, kinyitás és kicsomagolás után így néz ki a tartalma: 

A dobozban ott lapul az autónk, teljesen összeszerelve, van távirányítónk, részletes felhasználói kézikönyv, illetve találunk néhány kiegészítő futómű alkatrészt és pár szerszámot is.

Modellünk RTR, vagyis Ready-to-Run, futásra kész! Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy a dobozból kivéve menetkész a jármű. Az autó össze van szerelve, minden szükséges elektronika be van építve, 2.4GHz-es frekvencián működő távirányító-vevő párosunkhoz kapunk 4 darab AA méretű elemet, melyek a távirányítóba kerülnek.

Annyiban viszont nem teljesen igaz az RTR jelölés, hogy a fedélzeti elektronika meghajtásához kellő akkupakkokat nem kapjuk meg a dobozban, illetve, az akkuk töltéséhez szükséges töltőt is meg kell vásároljuk majd, a választott akkupakkoknak megfelelően!

Autónk vízálló, ami egy off-road autónál jó szolgálatot tesz. Így játszhatunk vagy versenyezhetünk nedves füvön, esőben is akár. Teljesen zárt vevődoboz és vízálló kormányszervó, vízálló szabályzó és motor teszik teljessé a képet. A vízállóság inkább ebben az esetben is cseppállóságot jelent, vagyis esőben, hóban autózhatunk, de víz alá még véletlenül se kerüljön a modell.

Természetesen modellünket modern, 2.4 GHz, zavarás-mentes, rádióadó és vevő páros segítségével, úgynevezett pisztoly-távval tudjuk irányítani. Funkcióit tekintve beépített failsafe érdemel említést, ez egy esetleges jelvesztés (pl: lemerül a távirányító) esetén autónk biztonságos megállásáról gondoskodik. Ezt csak az tudja nagyra értékelni, aki futott már elszabadult, irányíthatatlan modellautó után árkon és bokron át! A távirányító működtetéséhez 4 darab AA méretű elem szükséges. 

 

A fedélzeti elektronika úgy lett kialakítva, hogy a hobby modellezők igényein is túlmutasson képességeivel, így adott esetben akkor, ha versenyezni támad kedvünk, nem kell fedélzeti elektronika cserével kezdenünk, a FLUX Rage szabályzó és a Flux Scream 1965KV értékű motorja meg fog felelni az elvárásoknak.

A szabályzó folyamatos 80 amperes terhelést tud elviselni, csúcsterhelése 380 amper lehet.  6-12 cella NiMH, vagy 2-4 cellás LiPo akkupakkokat tud fogadni. (emiatt a rugalmasság miatt, és azért, mert adott esetben már rendelkezhetünk valamilyen akkumulátor szettel, nincs a készletben gyárilag akkupakk, mindenki az elvárása szerint választhat modelljéhez akkumulátort a modellboltban). Javasol kettő darab 2S, kemény tokozású LiPo akkupakk beszerzése a modellhez!

Elektronikus fordulatszám-szabályzónk 3 üzemmódot tud:

-        Verseny: (csak előremenet, és fék)

-        Előremenet, hátramenet és fék

-        Előremenet, hátramenet (fék nincs) sziklamászáshoz

Programozható is a szabályzó, itt a különféle funkciók finomhangolhatók (drag brake, ABS brake, initial brake, motor timing, start punch, stb)

Túlmelegedés-védelem, alacsony akkufeszültség védelem gondoskodik a rendszer alkotóelemeinek védelméről.

A modellautó felépítése klasszikus buggy felépítés. Egy roppant strapabíró alvázra szerelt, 3 differenciálművel rendelkező hajtáslánc, illetve egy első és a hátsó futómű és a hozzájuk kapcsolódó tornyok adják a szerkezeti stabilitást.

A brushless motor tengelyére szerelt pinion fogaskerék hajtja meg a központi differenciálmű tányérkerekét, onnan pedig a hajtás előre és hátra is állandó összkerékhajtásként továbbítódik a diffik felé. Ezek a differenciálművek is acél fogaskerekekkel vannak szerelve és a bennük lévő olaj különböző viszkozitásúra történő cseréjével tudjuk befolyásolni a hajtáslánc viselkedését.

 

A diffikből a hajtás kardántengelyeken keresztül jut a kerekekhez. Természetesen a hajtáslánc teljes egészében porvédős golyóscsapágyakban fut, így futása simább és a kisebb ellenállás miatt gyorsabb is.

Állandó összkerékhajtás mellett az autó futóműgeometriája teljesen állítható, így a gyári beállítástól kedvünk szerint eltérhetünk és megnézhetjük, milyen módon befolyásolja a változtatás autónk viselkedését.

A futómű kettős keresztlengőkaros, kerekenként független kerékfelfüggesztésű, a csillapításról pedig kerekenként egy-egy, szilikon olajjal töltött lengéscsillapító felel.

A modell felépítéséből látszik, hogy van benne még tér a tuningra, megvizsgálva a gyárilag elérhető tuning elemek listáját, ebből a jó hobby modellautóból is faraghatunk teljesen ütőképes, versenyzésre is megfelelő modellt.

 

A modell beüzemeléséhez és maximális teljesítmény eléréséhez, szükségünk lesz 2 darab 2S (vagyis 2 cellás) LiPo akkupakkhoz, mint például ezek a típusok:

Plazma 7.4V, 2S, 3000 mAh, 20C akku , vagy ez is tökéletes Plazma 7.4V, 2S, 20C, 4000mAh 

valamint, kelleni fog egy olyan jó töltő, mellyel a fenti akkukon túl, a háztartásban előforduló valamennyi akkunkat tudjuk egyébként még tölteni. Ilyen lehet például a B6AC+ töltő is, melyet otthon, de adott esetben autónk akkujára kötve, útközben is használhatunk akkuk töltésére:

A szabályzó programozásához opcionálisan beszerezhetünk program box-ot is:

HPI Flux Pro Connect 2

Kedvcsinálóként, a Buggyról készült, gyári videót az alábbi linken találjuk:

https://youtu.be/U5PF2gWM3q4

Az aktuális modellt pedig a Modell&Hobby Kft webshopjában vásárolhatjuk meg:

HPI Trophy Flux buggy RTR modellautó

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Egy Daewoo Matizhoz kötöztek egy felismerhetetlen roncsot a 3-as főúton. ..
2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..