Hyundai

A Hyundai Ioniq felvillanyozza a Genfi Autószalont

2016.02.26.

A koreai autó különlegessége, hogy hibridként, konnektoros hibridként és elektromos autóként is meg lehet majd venni.

A Hyundai a Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád tagjait: az IONIQ Hybrid, IONIQ Electric és IONIQ Plug-in modelleket. Az IONIQ Hybrid és Plug-in hybrid modellek ugyanazt az új 1.6 GDI ’Kappa’ közvetlen befecskendezéses, négyhengeres benzinmotort alkalmazzák, amely 40 százalékos termikus hatásfokot kínál, legnagyobb teljesítménye 105 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 147 Nm. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra hangolták, ahhoz egy élénk és közvetlen gázreakciókat biztosító, finoman kapcsolható hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó csatlakozik.

Ez az erőátviteli egység fontos megkülönböztető jegye az IONIQ-nak, amely így a versenytársaknál jóval dinamikusabb vezetési élményt kínál. A benzinmotorhoz csatlakozó villanymotor lehetővé teszi, hogy a jármű tisztán elektromos üzemben haladjon, és késlekedés nélküli nyomatékkifejtéssel biztosít fokozott menetdinamikát, amelyet még intenzívebbé tesz a többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel szerelt futómű.

Az IONIQ Hybrid villanymotorja 32 kW (43,5 LE) maximális teljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 170 Nm. A motort a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI motorral párosítva az IONIQ Hybrid hajtáslánca 141 lóerős rendszerteljesítményre és akár 265 Nm összesített nyomatékra képes, ami 185 km/óra végsebességet tesz lehetővé. A megcélzott CO2-kibocsátási érték 79 g/km, ami 3,4 literes fogyasztásnak felel meg (az új Toyota Prius értékei: 70 g/km, és 3,0 l/100 km).

Az IONIQ Plug-in hálózatról tölthető hibrid modell vezetője több mint 50 kilométeres elektromos hatótávolsággal számolhat, hála a nagyobb kapacitású (8,9 kWh) lítium-ion polimer akkumulátornak. A 45 kW (61 LE) teljesítményű villanymotor és az 1,6 literes, négyhengeres GDI ’Kappa’ erőforrás megcélzott CO2-kibocsátási értéke 32 g/km.

Az IONIQ Electric 28 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátora több mint 250 kilométeres, tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. A villanymotor azonnal rendelkezésre álló nyomatéki csúcsa 295 Nm, a legnagyobb elérhető motorteljesítmény 120 lóerő, amely az egyfokozatú, fordulatszám-csökkentő erőátviteli egységen keresztül akár 165 km/óra sebességre gyorsítja a gépkocsit.

Az IONIQ minden kivitele kecses, áramvonalas karosszériát kapott, a légellenállási együttható a kategória legjobb értéke (0,24). Az IONIQ Hybrid és IONIQ Plug-in modelleken megtalálható, kék díszítőelemek a karosszéria és a beltér egyes elemeire irányítják a figyelmet, és hozzájárulnak a formaterv harmóniájához.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.08.16
Új csapat, új kapitány, új bázis, ahol megint szuper-gépet épített a BME FRT.   ..
2017.08.16
Az autótervezés legmodernebb eszközei manapság a virtuálisvalóság-rendszerek és a számítógépes....
2017.08.16
Jovcho Savov Bulgáriából  küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.08.16
A kínai autógyártó cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy érdemi lépéseket tett a Fiat Chrysler (....
2017.08.16
A hétéves, Öt Kontinens Útjain elnevezésű projekt keretében a Toyota fejlesztőmérnökei bejárják a....
2017.08.16
Az együttműködés célja az autógyárak által közösen használható egységes technológiai platform....
2017.08.16
A Ford GT egy új, korlátozott darabszámban készített Heritage változatban is kapható lesz, amely....
2017.08.16
A számítógépek hardveres alapjai megegyeznek az autók irányító egységeiben, idegen eredetű....
2017.08.16
Az Európai Bizottság támogatását élvező NEXT-E projekt konzorciumtagjai Magyarország mellett....
2017.08.16
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke volt a TV2 Mokka című műsorának vendége, akit a....