Hyundai

A Hyundai megnevezte hidrogén-üzemanyagcellás technológiájának zászlóshajóját

2018.01.13.

A Hyundai január 8.-án, a CES 2018 sajtókonferenciáján jelentette be, hogy a vadonatúj, kifejezetten erre a célra fejlesztett hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járművének neve NEXO lesz, és fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS) mutatott be, amelyek kibővítik az autó önvezető (autonóm) képességeinek lehetőségeit. A NEXO a Hyundai egyre nagyobb öko-autó flottájának technológiai zászlóshajója és további jele annak, hogy a Hyundai a jövőben is nagy lendülettel építi az iparág legváltozatosabb hajtásláncú városi terepjáróinak (CUV) legváltozatosabb kínálatát. 

A NEXO modell fog élen járni a Hyundai alacsony kibocsátású járművek kifejlesztésének felgyorsítására vonatkozó terveinek megvalósításában. A cégcsoport legújabb célkitűzése 18 környezetbarát modell bevezetése a világpiacon 2025-ig. Ez az új fejlesztési elképzelés egyúttal újabb lépés a Hyundai számára, hogy megvalósítsa végső célját, a tisztább környezet megteremtését környezetbarát járművek létrehozásával.

Holttér-figyelő monitor (BVM)

A Hyundai által alkalmazott holttér-figyelő monitor világelső technológia az iparágban. A vezető egy központi képernyő csoport képein láthatja sávváltás közben a NEXO kamerái által felvett, az oldalsó és hátsó kilátást közvetítő képet, bármely irányba kíván is sávot váltani. A rendszer széles látószögű környezetérzékelő monitorokat (SVM) használ a jármű mindkét oldalán, amelyekkel a hagyományos visszapillantó tükörben nem látható holttér is megfigyelhető. A Hyundai az első olyan autógyár, amely a vezetők számára a jármű mindkét oldaláról közvetít videó felvételt.

Sávtartó asszisztens (LFA) és Autópálya asszisztens (HDA)

A sávtartó asszisztens a Hyundai számára teljesen új technológia, ami a NEXO-ban fog bemutatkozni. Az LFA automatikusan igazít a kormánykeréken, hogy segítsen a járművet a haladási irány szerinti forgalmi sáv közepén tartani. Az LFA 0-145 km/óra sebességig képes a NEXO-t a sáv közepén tartani autópályán és városi utakon egyaránt. Ha a Hyundai autópálya asszisztensével együtt alkalmazzák (Highway Driving Assist, HDA), amely a biztonságos haladás érdekében érzékelőket és térkép adatokat használ, illetve automatikusan a sebességkorlátozáshoz igazítja a jármű sebességét, a vezetők nagy távolságokat tehetnek meg még nagyobb kényelemben és a biztonságban.

Távvezérlésű (távirányítós) intelligens parkoló asszisztens (RSPA)

Az RSPA lehetővé teszi a NEXO számára, hogy automatikusan leparkoljon, vagy kiálljon egy parkolóhelyről vezetővel vagy anélkül. Az RSPA akár önállóan hátramenetben is be tud állni a NEXO-val a parkolóhelyre, a vezetőnek csak egy gombot kell megnyomnia. Akármilyen szűk helyre is kell beállni, a NEXO vezetői teljes magabiztossággal és pontossággal képesek lesznek rá.

A Hyundai NEXO

„A hidrogén a kulcsa a fenntarthatóbb társadalom építésének. A Hyundai Motor Company már eddig is vezető szerepet töltött be a hidrogén-technológia területén a hidrogén-üzemanyagcellás Tucson modell bevezetésével” mondta Dr. Woong-chul Yang, a Hyundai Motor Company elnökhelyettese. „Büszke vagyok rá, hogy földmentő törekvésünk újabb eredményeként a mai napon bemutathatom Önöknek hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműveink második generációját, amely egyesíti magában legfejlettebb technológiáinkat.”

A NEXO a Hyundai kereskedelmi forgalomban is kapható hidrogén üzemanyagcellás elektromos járműveinek második generációja, amely 2018 elejétől lesz kapható bizonyos piacokon szerte a világon. A nagysikerű Tucson FCEV továbbfejlesztésével a NEXO immár megközelítőleg 595 kilómétert tud megtenni egyetlen töltéssel (NEDC becslés), 170 kilométerrel többet, mint elődje. Gyorsulása és teljesítménye is megnőtt, ezzel az összteljesítménye is nagyobb lett.

A NEXO-t szélsőséges környezeti körülmények és hőmérsékleti viszonyok melletti működésre tervezték, és tesztelése során bebizonyosodott, hogy a jármű képes -28°C-os hőmérsékleten eltöltött éjszakát követően is beindulni. A NEXO hidegindulási képessége kevesebb mind 30 másodperc, amivel az iparágban vezető hellyel dicsekedhet és az üzemanyagcellás rendszer is hamarabb melegszik fel a legnagyobb teljesítmény eléréséhez. A NEXO-nak kiváló a hűtőképessége, meredek lejtőkön és 49 °C-ot meghaladó hőmérsékleten is.

A levegő adagoló rendszeren végzett fejlesztések, a nagy magasságokban is elérhető teljesítmény, a tankolás, valamint az összesített hatásfok és gazdaságos üzemanyag felhasználás a NEXO-t egy teljesen új kategóriába helyezi. Mindezeken túl a NEXO a dízel üzemű járművekhez képest nagyobb tartóssággal és nagyobb teljesítmény sűrűséggel rendelkezik.

Célorientált tervezés

Ez az első alkalom, hogy a Hyundai hidrogén-üzemanyagcellás járművét célorientáltan tervezték és építették meg. Ez a szerkezet egyebek mellett az alábbi előnyökkel rendelkezik:

·         Könnyebb súly

·         Jobb teljesítmény/súly arány

·         A Tucson FCEV-nél jobb gyorsul 0-100 km/óra sebességre

·         Tágasabb az utastér

·         Lehetővé vált az akkumulátor áthelyezése a csomagtartóba

·         A hidrogén-üzemanyagcellás rendszer jobb elrendezése

A NEXO vs. Tucson hidrogén-üzemanyagcellás rendszerének kialakítása

 

·         A NEXO üzemanyagcella telepe és akkumulátora nagyobb nettó teljesítményt nyújt, ezért erősebb motort lehet vele meghajtani

·         A NEXO hajtáslánca könnyebb, elhelyezkedése jobb

·         Jobbak a hidrogén tárolására szolgáló tartályok

Fejlesztések a hajtásláncban

·        A NEXO hajtáslánca könnyebb és kevesebb helyet foglal el a Tucson FCEV-hez képest

·        Hatékonyabb

·        A modulok integrálása teljesebb

·        Kisebb

·        Könnyebb

Vezethetőség

·         A maximális gyorsulás 25%-kal növekedett a Tucson FCEV-hez képest

·         A NEXO 20%-kal hamarabb gyorsul 0-100 Km/órára, mint a Tucson FCEV

·         A NEXO-nak nagyobb forgatónyomatéka, mint a Tucson FCEV-nek

Hatótávolság

·         A NEXO-nak 40%-kal nagyobb a hatótávolsága, mint a Tucson FCEV-nek

·         A NEXO hatótávolsága a NEDC becslése szerint 595 kilométer, a Tucson FCEV 426 kilométeres hatótávolságához képest

Csendes és kényelmes vezetési jellemzők

·         A NEXO megtartotta a Tucson FCEV csendes és kényelmes vezetési jellemzőit

·         A NEXO minden mozgó alkatrésze a motortérben található, amely a zajokat erre az egy területre korlátozza

Tartósság

•    A NEXO ugyanolyan tartós, mint a hagyományos belső égésű motorokkal szerelt gépjárművek

 

Hidrogén tárolás

·         A NEXO tároló rendszere könnyebb, mint a Tucson FCEV rendszere

·         A NEXO tároló rendszere világelső a tárolási sűrűség terén

·         A NEXO öt percen belül feltankolható.

Összegzés

 

NEXO

Tucson FCEV

Méretek

Hossz (mm)

4671

4409

Szélesség (mm)

185.9

1821

Magasság (mm)

1631

1656

Tengelytáv (mm)

2789

2639

Teljesítmény

135kW

Üzemanyagcella: 95kW

Akkumulátor:40kW

124kW

Üzemanyagcella: 100kW

Akkumulátor: 24kW

Motor

120kW 

394,53 Nm forgatónyomaték

100kW

299,63 Nm forgatónyomaték

Gyorsulás 0 – 96 km/ó

 9,5 másodperc

12,5 másodperc

Hatótávolság

EU 595 km (becsült)

426 km

A NEXO fenti táblázatban szereplő specifikációi és technológiai részletei az adott piac függvényében változhatnak

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.01.23
A motorsport bővelkedik az olyan versenyzőkben, akikben megvan a tehetség bármilyen jármű....
2018.01.23
Van öt ember Magyarországon, akinek az elmúlt néhány hónapban biztosan számos irigye akadt: ennyi....
2018.01.22
- Az informatikusok, a villamos- és gépészmérnökök gyakorlati képzésnek támogatására együttműködési....
2018.01.22
A Hungexpo G-pavilonjában, 2018. március 23-25. között kerül megrendezésre immár hatodik alkalommal....
2018.01.22
A Tour de France versenyen aratott győzelem és a legjobb kerékpárcsapat címmel járó, sikeres évad....
2018.01.22
Májusban rendezik a XI. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt Egerben, ahol az eddigi....
2018.01.22
Qiao Wei Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára. ..
2018.01.22
Új generációs önvezető kísérleti járművet mutatott be a Toyota a CES informatikai szakkiállításon.....
2018.01.22
- Csökkenti bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2018.01.22
- A korábbi évek adatát több mint 20 százalékkal meghaladva tavaly megközelítette a négymilliót a....