Seat Ibiza

Ibiza Budapest tengerpartján

2017.08.09.

Magyarországra is megérkezett az új SEAT Ibiza, amit az importőr stílszerűen a nemrégiben megnyílt Lupa beachen mutatott be. Az új Ibizát nagy várakozás előzte meg, hiszen a márka egyik húzómodellje

Kis magyar Ibizát varázsolt a „Gerendai művek” a Lupató partjára. Az egykori bányató tengerparti feelinget árasztva immáron sokkal szelídebb arcát mutatja homokos vízpartjával, pálmafáival és baldachinos nyugágyaival. A mediterrán hangulatú helyszín szinte adta magát az Ibiza bemutatójához.

"A Lupa tó gyorsan keresztlevelet váltott"

A szerbiai NAVAK pályán nemrégiben megrendezett tesztnapon már néhányan kipróbálhattuk az új Ibiza legerősebb 150 lóerős verzióját az FR-t. Így tehát a jószerencsének köszönhetően mi a süti habjánál kezdtük az evést ezzel némiképp „beelőzve a teljesítmény sorrendet.”

"A kilátás tökéletes"

Az Ibiza „lendületbe hoz” a szlogen szerint. A SEAT viszont már öt éve lendületben van, hiszen az elmúlt időszak statisztikáját nézve folyamatosan emelkednek az eladási számai. Tehát jó szélbe állt a spanyol márka, aminek az Ateca és Leon mellett az Ibiza a harmadik fő pillére. Az előző négy generációból összesen 5,4 millió talált gazdára, ami önmagáért beszél.

Az ötödik nemzedék azonban minden szempontból lépésváltást jelent. A legfontosabb tény, hogy a Volkswagen konszern legmodernebb az úgynevezett MQB-A0 padlóvázra (Modular Quer Baukasten) épül. Az alkalmazott  technológia pedig lehetővé teszi, hogy magasabb piaci szegmensek technikái is elérhetővé váljanak, ami jótékonyan kihat az autó térkínálatra, illetve az utastér variálhatóságára is. Az új Ibiza méretei tehát megváltoztak. A szélessége majd 9, a tengelytávja 9,5 centivel lett nagyobb, miközben az első és hátsó nyomtávok is nőttek. A végeredmény sportosabb karakter, és komfortosabb és nagyobb utastér, mely utóbbi már-már családi méretűnek is mondható, hiszen négy ember számára kényelmes utazást biztosít.

Teljesen megújult formavilág, még sporotsabb karakter jellemzi

A motorkínálatában a sort egy háromhengeres 1.0 literes szívó benzines, 75 lóerős erőforrás nyitja, majd ezt követi a szintén ezres TSI turbós változat 95 és 115 lóerős teljesítményszintekkel. A legizmosabb a korábban már említett 150 lóerős verzió, ez év végén iratkozik fel a palettára. A szintén később belépő gázolajos kínálatban 1.6 literes 95 lóerős aggregát lesz. (Létezik egy CNG hajtóművel szerelt Ibizia is, azonban az importőr még mérlegeli a forgalmazást.)75 lóerőig öt, efölött hatsebességes váltó van a hajtásláncban, de az új Ibiza rendelhető hétsebességes duplakuplungos DSG-vel is.

Az FR változat csak ez év végétől jelenik meg a kínálatban

A bemutató egy rövid menetpróbára is biztosított lehetőséget. Az 1.0-es 95 lóerős változattal tettünk meg egy rövidebb utat. Korábban hajlamos lettem volna azt mondani, hogy aki az FR-t próbálta, annak nehéz lesz más motort elképzelnie a géptető alatt. Revideálva ezt az álláspontomat, azt kell írjam, hogy a háromhengeres turbómotor hozza a formáját. Értelemszerűen a teljesítmény kisebb, de menetkomfort és a vezetési élmény is ehhez mérten alakul, egyszóval kellemes élmény volt.

Az új Ibiza négyféle felszereltségi szinten Reference, Style, FR illetve XCellence szinten érhető el. Ez utóbbi kettőből az FR a sportosságra, míg az XCellence az eleganciára és a személyre szabhatóságra összpontosít. Minden felszereltségi szinten jár már a full LED fényszóró. A kínálati listában már a nagyobb testvéreknél elérhető extrákat is megtalálunk ilyen például a kulcsnélküli nyitás, az adaptív tempomat vagy a motorindító gomb. Új a 8 colos érintőképernyős monitor is.

Az opciós kínálatban a GSM-erősítővel kialakított, vezeték nélküli telefontöltő is megtalálható

A vezetéssegéd rendszerek között megtaláljuk a fáradságérzékelőt és a gyalogosérzékelőt vészfék asszisztenciával, új generációsok a parkoló szenzorok is, de az opciós kínálatban ott van a menetprofil választó, mely az ECO, a Normál és Sport lehetőségek mellett negyedik alternatívaként megtaláljuk az Individual opciót is, ahol a személyes beállításokat tudjuk elvégezni.

A connectivity terén az új SEAT Ibiza három opcionális rendszerének – Apple Car Play, Android Auto és Mirror Link – köszönhetően egyedüliként kínál száz százalékos internet-csatlakozást. A szórakozásról pedig a 300 W héthangszórós BeatsAudio rendszer gondoskodik.

Az új SEAT Ibiza csak ötajtós változatban készül

Az új Ibizának minden esélye meg van arra, hogy folytassa a sikersztoriáját, amely immáron több generációnak is alternatívát kínál. Az alapmodell 1.0 literes 75 lóerős szívó benzinmotorral, klímával 3,3 millió forint. Vonzó alternatívának tűnik, de nyilván nem ez lesz a húzó konfiguráció. A turbós változatoknál mélyebben zsebbe kell nyúlni a 95 lóerős alapnak számító Reference 4,6 a felső szintet jelentő XCellence 5,3 míg a csúcsot képviselő FR változat lista ára valamivel több mint 5,7 millió forintról indul.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.12.10
Frankfurtban a nemzetközi repülőtéren totális káosz alakult ki a hó miatt vasárnap délután és este....
2017.12.10
Igazi sikersztori Németh János karrierje: tizenöt évvel ezelőtt, egyetemistaként kopogtatott be a....
2017.12.10
A feldíszített környezetkímélő és akadálymentes Solaris–Škoda trolibusz különleges megjelenéssel és....
2017.12.10
A japán prémiumgyártó bemutatta az LX terepjáró három helyett két üléssoros kiadását, ami óriási....
2017.12.10
Az ingyen letölthető alkalmazás az autósok elől elrejtett, kihasználatlan parkolóhelyeket teszi....
2017.12.10
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Párizsi Lotrec Car ..
2017.12.10
Budi Hari Pujiono Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.12.10
Egy hazai telematikai vállalat által regisztrált járműadatokból azonban kiderül, hogy a rossz idő....
2017.12.10
Németországban felmérést végeztek a városi lakosság körében a dízelmotorok betiltásáról, aminek....
2017.12.10
A Hyundai Holding Kft. idén decemberben egy 680 ezer forintos BCM készülékkel lepte meg a Bókay....