Mercedes

Idén minden összejött a Mercedesnek - jövőre nehezebb lehet

2017.11.11.

A bajnoki címek bebiztosításával a Mercedes szerint máris kezdetét vette a 2018-as küzdelmük a Ferrarival és a Red Bull-lal. Tudják, ha nem változtatnak pár dolgon, könnyen lépéshátrányba kerülhetnek a télen.

Konstruktőri bajnoki cím három, egyéni győzelem két versennyel a szezon vége előtt; 11 győzelem és 13 pole pozíció 18 verseny alatt; 140 pontos előny a második helyezett Ferrarival szemben. Ha csak e mutatókat nézzük, elmondható, a Mercedes könnyebb győzelmet aratott 2017-ben, mint azt az ellenfelekkel és a saját autójukkal vívott küzdelem nehézsége alapján várni lehetett. A statisztika azonban csalóka, és ezzel ők is tisztában vannak.



A számok tudniillik azt nem mutatják meg, hogy ha nincs a Ferrari nyári szünet utáni vesszőfutása, most akár Sebastian Vettel is vezethetné a bajnokságot, és ha a Red Bull csak fele olyan jó első félévet fut, mint amilyen másodikat, még ők is alaposan megnehezíthették volna a németek dolgát. Az idei szezonra nézve ez persze már csak feltételes mód, ám ha már a folytatásra tekintünk, akkor sokkal inkább intő jel.

A Jordan-csapat korábbi technikai igazgatója, Gary Anderson is erre figyelmeztetett az Autosport hasábjain. „Habár Hamilton megmutatta, hogyan képes emelni a szinten, ha kihívásokkal szembesül, a bajnoki pontszámok mégis azt sugallják, hogy a valóságban a Ferrari dobta el a bajnoki címet. Ha a Ferrari és Sebastian Vettel olyan ütemben gyűjtötte volna a pontokat, ahogyan tette a szezon első felében, és nem hajtottak volna egymásba vagy robbantak volna le, ez az abu-dzabi kockás zászlóig egy kiélezett harc lett volna.”

A szerencsefaktor túl nagy szerepet játszott abban, hogy mindez sikert érjen idén, így a Mercedes nem hagyatkozhat továbbra is bajnoka alkalmazkodó képességére, ha a csúcson akar maradni. Sem arra nem számíthat, hogy a Red Bull 2018-ban is beragad a rajtnál szélcsatornás korrelációs problémák miatt, sem arra, hogy a Ferrari egymást követő versenyeken halmoz hibát hibára a fontos pillanatokban.



- Nem is kérdés, hogy kőkemény ellenfelek várnak ránk. Egész évben szoros csatát vívtunk a Ferrarival, és később a Red Bull is csatlakozott a bulihoz, így kétségtelen, hogy nagyon nehéz szezon vár ránk jövőre – állapította meg a csapat technikai igazgatója, James Allison.

A csapatvezető, Toto Wolff is tisztában van a helyzettel. - Ha ez a bajnokság csak öt futammal ezelőtt kezdődött volna, nagyon nehéz dolgunk lett volna. Ez a valóság. Az autónk a versenyek többségén nagyon gyors volt, de vannak területek, amelyeken muszáj javítanunk. Most kezdetét veszi az új év, és muszáj lesz fejlődnünk azokon a területeken, amelyeken nem voltunk jók, és azokat is optimalizálni kell, amelyek most működtek. Az egész csapat keményen fog dolgozni 2018-ra - mondta.

A legfőbb hiányosságukat idén a W08 dívajellege jelentette. Az a szeszélyesség, amely több esetben apró tényezők (például az idő melegedése) hatására akár egyik napról a másikra versenyképessé vagy lassúvá tette őket a nagydíjhétvégéken. Wolff szerint ez általános probléma volt 2017-ben. „Minden csapatnál megfigyelhető, hogy nehezen tudják megérteni, időnként miért működik jól az autójuk az egyik napon, miközben a másikon egyáltalán nem. Az ellenfeleinknél ez ugyanúgy probléma, mint nálunk. Mi szeretnénk a dívánk általunk kedvelt tulajdonságait megtartani, és közben megszabadulni azoktól, amelyek nehézség elé állítanak.”



Lewis Hamilton ezzel szemben úgy látja, ők sokkal jobban megszenvedtek e problémákkal, és ez az autójuk génjeinek köszönhető. „Az autónk tervezési filozófiája ugyanaz volt, mint korábban, és miközben meg is tartotta az előző autók sajátosságait, a nagyobb gumik és az autó hosszúsága felnagyított bizonyos tulajdonságokat, amik miatt nagyobb volt a veszteség, mint korábban. Az év során olyan dolgokról is beszéltünk, amit más autók esetében nem lehetett hallani, például a leszorítóerő elvesztéséről.”

A hírek szerint a megoldást az autó tervezési filozófiájának módosítása jelentheti. Az Auto Motor und Sport szerint a W09-es gép rövidebb lesz az elődjénél, hogy első és hátsó tengelye ne éljen külön életet, mint az idei modell esetében. A legnagyobb változást viszont az autó előredöntöttségének növelése jelentheti, amely az egész aerodinamikai koncepció szempontjából gyökeres irányváltást jelent az ezen a téren évek óta egyedi utat járó csillagosoknál. Ez veszélyt is rejt magában, hiszen 2018-nak egy számukra kevéssé ismert, még kiforratlan koncepcióval vághatnak neki, ami lépéshátrányba hozhatja őket.



Hamilton abban bízik, hogy bármilyen utat is választottak mérnökei, még időben nekiláttak a munkának. „Remélem, még nem túl késő ahhoz, hogy a következő évre kijavítsunk bizonyos alapvető hibákat az idei autón, de a többiek is ezen fognak dolgozni.”

Allison szerint sem lesz könnyű csak úgy megtartani az előnyüket a Ferrarival és a Red Bull-lal szemben. „Természetesen figyelünk a gyengeségek kijavítására, de ez valamennyi ellenfelünkre is igaz. Idén teljesen új szabályok léptek életbe, ezért mindenki próbálta a legtöbbet kihozni belőlük idén. De valamennyiünknek sokkal jobb munkát kell végeznünk jövőre. A jövő évi autók jóval gyorsabbak lesznek a mostaniaknál.”

Wolff úgy véli, a 2018-as csata már javában zajlik, és ilyen szempontból nem is hátrány, hogy már mindkét fronton bebiztosították a győzelmüket. „Csapaton belül mi már úgy tekintünk a következő két futamra, mintha azok 2018 első két versenye lennének. Szeretnénk megnyerni őket, hogy átmentsük a lendületünket a télre. Most, hogy a bajnokság már eldőlt, máris kezdetét vette a 2018-as küzdelem” – jelentette ki a Brazil Nagydíj előtt.

(m4sport.hu)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..