Gyermekvasút
Felvehették a vasutas egyenruhát és még a jegykezelést is megtanulhatták a kicsik a Gyermekvasút 71. születésnapján. Megismerkedhettek a gőzmozdonnyal, amit nemrég újítottak fel, szeptembertől ismét utasokat szállít.
Elektromos és gőzerő hiányában csak saját erejükben bízhattak a hajtányozók. Minden méterért megdolgoztak. Voltak közöttük tapasztalt vasutasok is.
A látogatók ízelítőt kaptak a fűtőház hangulatából. Itt szerelik és szépítik a matuzsálemeket, hogy aztán teljes pompájukban, nosztalgia zenekarral a fedélzetükön szállíthassák az embereket. Az ünnepi járaton több egykori úttörővasutas is utazott.
A gyermekvasút 71. születésnapja felért egy időutazással. A Hűvösvölgyi vasútállomást 1969-ben építették, ekkor egy koremlékeket tartalmazó csomagot is elhelyeztek. Az időkapszula úttörővasutas jelvényeket, az akkori dolgozók névsorát, a gyerekek oktatókönyvét és úttörő csapatok üzeneteit rejtette. Kiderült belőle, hogy milyen sokat jelentett az akkori fiataloknak a gyermekvasút és az is, hogyan képzelték el a világot az ezredforduló után.
A Híradó tudósítója olyan dokumentumot talált, amelyben az akkori iskolás gyerekek azt remélték, 2019-re már nem lesz a tanórák része a felelet és a dolgozat.
A Gyermekvasutat 1948 április 11-én kezdték el építeni, az 50-es évek végére készültek el a teljes útvonallal. 2015-ben Guinness-rekorder lett, hiszen a Széchenyi-hegyi gyermekvasút a világ leghosszabb olyan egybefüggő vasútvonala, ahol a kereskedelmi és a forgalmi szolgálatot is gyerekek látják el.