motor

Ilyen az, amikor egy Lexus LS400 motort próbál három fiatal harminc év után elpusztítani

2017.09.13.

Legendásan hosszú életű motort épített legelső modelljébe a Lexus, amit készakarva és tudatosan felkészülve is csak komoly munka árán lehet elpusztítani.

A Lexus 1989-ben, azaz 28 évvel ezelőtt jelent meg első, akkor egyetlen típusával. Az F1 kódjelű, eredeti LS400 teljesen önálló műszaki alapokra, költségvetési megszorítások nélkül épült. Nem csoda, hogy a szaksajtó és az ügyfelek villámgyorsan felismerték: a világ egyik legkiválóbb automobilját építette meg a Toyota-csoport újszülött luxusmárkája.

A felülmúlhatatlan minőségi érzetben komoly szerepet játszott a modell 4.0 literes, V8-as benzinmotorja. Az 1UZ-FE kódjelű erőforrást egy versenymotor igényességével (a későbbi, lehetséges motorsport-felhasználást nem kizárva) tervezték meg, ám mivel teljesítményét 251 lóerőben, nyomatékát 353 Nm-ben limitálták, gyakorlatilag az örökkévalóságnak készült.

A motor egy későbbi kivitelét a megjelenése utáni három évben újra és újra a világ tíz legjobb motorja közé választotta be a Ward’s szakfolyóirat. A változó szelepvezérlésű verzió a Lexus későbbi típusaiban és a Toyota belpiacos luxusmodelljeiben egyaránt helyet kapott; hajómotorként éppúgy használták, mint a Le Mans-i versenyautó 600 lóerőre felhúzott erőforrásaként.

Ami az eredeti felhasználást illeti, az első generációs Lexus LS400 rajongói klubok számos olyan típust tartanak számon szerte a világon, amelyek egymilliónál is több kilométert tettek meg eredeti motorjukkal. Ekkora futásteljesítmény után természetesen már kíméletesen illik bánni a matuzsálemekkel, amelyek ha egészségesek is, ifjúkori virgoncságukból nem sok maradt ennyi munka után. Ha valakinek ez nem felel meg, a tuningpiacon számos nagyteljesítményű erőforrást talál.

Jó érzésű autós viszont nem cserél le működőképes motort. Ilyenkor jöhet a motor-eutanázia, amelynek során az erőforrás még egyszer utoljára minden erejét bedobja, hogy dicsőséggel távozhasson az örök olajmezőkre. Ez a recept általában működik, az 1UZ-FE blokkot azonban más fából faragták: az alábbi videóból kiderül, hogy az autó kegyetlen gazdái egy ponton majdnem feladták a kínzást, mert maguk sem hitték el, hogy mi mindent bír ki az LS legendás motorja.

A csatolt videó megtekintését csak erős idegzetű olvasóknak ajánljuk:

https://www.youtube.com/watch?v=jI0Uib3tmkY

Fotók: Lexus és lexusv8engines.co.za

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.09.21
Ferreol Murillo Fuents Costa Ricából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2017.09.21
A SEAT 600-as piacra kerülésének 60. évfordulója alkalmából tűzte ki a SEAT azt a célt, hogy nem....
2017.09.21
Tatabányán megkezdődött egy közel félmilliárd forintos közlekedésfejlesztési program, 2018 nyaráig....
2017.09.21
Ünnepélyes keretek között letették a Mercedes-Benz gyár új képzési központjának alapkövét. A 8000....
2017.09.21
Az ingolstadti márka nemcsak az autonóm rendszerekkel, hanem zászlóshajójának különleges anyagokból....
2017.09.21
Idén ünnepli fennállásának tizenötödik évfordulóját a Toyota Pénzügyi Zrt, a világ legzöldebbnek és....
2017.09.21
Egy közlekedési baleset helyszínénél intézkedtek a Veszprém megyei rendőrök első közös szolgálatuk....
2017.09.21
A prémium hibrid piacon egyeduralkodó Lexus újabb ökopiaci szegmens felé nyithat: a márka egy....
2017.09.21
Több ezer autó várható a VI. Volkswagen-találkozóra, amit ezúttal szeptember 23-án, szombaton....
2017.09.21
Miközben az egész világ az elektromos közlekedés lázában ég, a Toyota elnöke szerint a jelenlegi....