motor

Ilyen az, amikor egy Lexus LS400 motort próbál három fiatal harminc év után elpusztítani

2017.09.13.

Legendásan hosszú életű motort épített legelső modelljébe a Lexus, amit készakarva és tudatosan felkészülve is csak komoly munka árán lehet elpusztítani.

A Lexus 1989-ben, azaz 28 évvel ezelőtt jelent meg első, akkor egyetlen típusával. Az F1 kódjelű, eredeti LS400 teljesen önálló műszaki alapokra, költségvetési megszorítások nélkül épült. Nem csoda, hogy a szaksajtó és az ügyfelek villámgyorsan felismerték: a világ egyik legkiválóbb automobilját építette meg a Toyota-csoport újszülött luxusmárkája.

A felülmúlhatatlan minőségi érzetben komoly szerepet játszott a modell 4.0 literes, V8-as benzinmotorja. Az 1UZ-FE kódjelű erőforrást egy versenymotor igényességével (a későbbi, lehetséges motorsport-felhasználást nem kizárva) tervezték meg, ám mivel teljesítményét 251 lóerőben, nyomatékát 353 Nm-ben limitálták, gyakorlatilag az örökkévalóságnak készült.

A motor egy későbbi kivitelét a megjelenése utáni három évben újra és újra a világ tíz legjobb motorja közé választotta be a Ward’s szakfolyóirat. A változó szelepvezérlésű verzió a Lexus későbbi típusaiban és a Toyota belpiacos luxusmodelljeiben egyaránt helyet kapott; hajómotorként éppúgy használták, mint a Le Mans-i versenyautó 600 lóerőre felhúzott erőforrásaként.

Ami az eredeti felhasználást illeti, az első generációs Lexus LS400 rajongói klubok számos olyan típust tartanak számon szerte a világon, amelyek egymilliónál is több kilométert tettek meg eredeti motorjukkal. Ekkora futásteljesítmény után természetesen már kíméletesen illik bánni a matuzsálemekkel, amelyek ha egészségesek is, ifjúkori virgoncságukból nem sok maradt ennyi munka után. Ha valakinek ez nem felel meg, a tuningpiacon számos nagyteljesítményű erőforrást talál.

Jó érzésű autós viszont nem cserél le működőképes motort. Ilyenkor jöhet a motor-eutanázia, amelynek során az erőforrás még egyszer utoljára minden erejét bedobja, hogy dicsőséggel távozhasson az örök olajmezőkre. Ez a recept általában működik, az 1UZ-FE blokkot azonban más fából faragták: az alábbi videóból kiderül, hogy az autó kegyetlen gazdái egy ponton majdnem feladták a kínzást, mert maguk sem hitték el, hogy mi mindent bír ki az LS legendás motorja.

A csatolt videó megtekintését csak erős idegzetű olvasóknak ajánljuk:

https://www.youtube.com/watch?v=jI0Uib3tmkY

Fotók: Lexus és lexusv8engines.co.za

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.19
Mit tanuljon a gyerek, hogy 10 év múlva legyen munkája? ..
2018.06.19
Újra dobogós helyen végzett a 2018-as Kamion Európa-bajnokságon az OXXO Hungary Truck Racing Team.....
2018.06.19
Több mint 507 ezer gépkocsit hív vissza az Amerikai Egyesült Államokban a Kia Motors Corp. a....
2018.06.19
Darko Drljevic Montenegróból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.06.19
Több mint 246 millió eurót (körülbelül 80 milliárd forintot) biztosít az Európai Unió kohéziós....
2018.06.19
Oldtimer autókkal is készül szombatra, a 2018-as Múzeumok éjszakájára a Budapesti Történeti Múzeum....
2018.06.19
A BMW Group Magyarország márkanagykövete, Osvárt Andrea színésznő, modell és producer egy....
2018.06.19
Diákok ezrei készülnek, hogy új rekordokat állítsanak fel üzemanyaghatékony autóikkal a Shell Eco-....
2018.06.19
Eldőlt a hónapok óta húzódó kérdés: 2019-től a Red Bull már nem Renault motorokat használ.   ..
2018.06.19
Meglepődtek a hajdúböszörményi rendőrök, amikor a sztrádán megállítottak egy leállósávban közlekedő....