ICDP

Ilyen lesz egy Volkswagen kereskedés két év múlva

2019.04.23.

2020 nagyon fontos év lesz a Volkswagen számára. Persze, érkezik az I.D. modellcsalád, de más okból is készülnek a németek a következő esztendőre. 2020-tól ugyanis a Volkswagen átalakítja kereskedői hálózatát, méghozzá elég radikálisan.

„Ez a megfelelő lépés a megfelelő időben.” – fogalmazott Jürgen Stackmann, a Volkswagen egyik vezetője. Szerinte jelenleg olyan tempóban változik az üzleti környezet, a felhasznált technológia és az ügyfelek elvárása, hogy kénytelenek voltak mielőbb változtatni.

Az újdonságok egyike, hogy minden Volkswagen-ügyfél saját azonosítót fog kapni, ennek segítségével pedig valóban személyre szabott ajánlatokat fog kapni az illetékes kereskedőtől, valamint a problémák azonosítása is könnyebb lesz ezáltal. Persze kérdéses, hogy mennyi és milyen adatra van szüksége a németeknek, hogy tényleg új élményt nyújtsanak.

Hogyan fog ez működni? A járművek értesítik a kereskedőt a prediktív karbantartási alkalmazáson keresztül, hogy a következő szerviz hamarosan esedékes. Az ügyfelek a Volkswagen We digitális ökoszisztémájából is széles körű szolgáltatásokat tudnak majd elérni, mint például a We Park, We Deliver vagy a We Connect. Vannak olyan szolgáltatások is, amelyek túlmutatnak az ügyfelek saját járművein, mint például a We Share - a tervezett autómegosztási szolgáltatás a Volkswagentől.

Az online üzletág is kulcsfontosságú szerepet játszik az új értékesítési modellben, és már most is folyamatosan bővül. A kereskedőivel folytatott új digitális partnerség keretében a Volkswagen egy közös internetes platformot fog kifejleszteni, amely a teljes autóvásárlási folyamatot egészen a szerződéskötésig kezelni fogja, beleértve a finanszírozást, a fizetést és a használt autó beszámítást is. Az ügyfelek a teljes márka modellválasztékából választhatnak, és a kiválasztott kereskedőjüknél online vásárolhatnak. A Volkswagen esetében az új platform a közvetlen értékesítés lehetőségét kínálja a márka  számára, azonban a kereskedőkkel való konfliktust elkerülendő, ezt a lehetőséget elsősorban a szoftver és az on-line szolgáltatások területén kívánja használni a német gyártó.

Azok a vásárlók, akik jobban szeretik a kapcsolatot a márkával és a kereskedővel, a jövőben különböző kereskedésformák közül választhatanak. Öt új formátum lesz a hagyományos, teljes körű kereskedések mellett, amelyek egy tető alatt értékesítést és szervizelést biztosítják. Minden kereskedőnek csak egy teljes funkciójú létesítményrel kell rendelkeznie a jövőben. A kereskedők az érintett importőrrel egyetértésben alakíthatják ki a nekik megfelelő formát, hogy üzleti tevékenységüket hatékonyabbá és ügyfélorientáltabbá tegyék. Választhatnak, hogy hagyományos, minden szolgáltatást egyszerre nyújtó kereskedést működtetnek, de dönthetnek úgy, hogy városi bemutatótermet vagy pop-up kereskedést indítanak, vagy éppen használtautó-kereskedésként, esetleg szervizként folytatják tovább.

A Volkswagen abban bízik, hogy az új koncepció segíti a kereskedőket és a márka ügyfelei számára is jobb élményt nyújt majd. Ha pedig így lesz, a csoport többi márkája is sorra kerül, így néhány éven belül szinte a teljes Volkswagen csoport átalakulhat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.07.23
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában az idei évben tovább folytatódik az M1-es autópálya....
2019.07.22
A Volvo Cars több mint 500 ezer autóját rendelte vissza ellenőrzésre világszerte egy hibás....
2019.07.22
Újabb generációkat boldogít a hármas legújabb változata. A ma még a tehetős üzletemberek céges....
2019.07.22
Az eddig még ritkasággal felérő vízbefecskendezést még tovább gondolták: az új szűrés révén....
2019.07.22
Husan Sodiqov Üzbegisztánból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.07.22
Hercegszántónál egy kilépésre jelentkező kistehergépjármű csomagterében hat elektromos kerékpárt....
2019.07.22
- A Mol 6 forinttal csökkenti a 95-ös benzin és 4 forinttal a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán....
2019.07.22
Növelte eladásait, bevételét és nyereségét a második negyedévben a dél-koreai Hyundai autógyár -....
2019.07.22
Évente nyolcvan ország mintegy kétszázezer ügyfelét fogja kiszolgálni a PSA-konszern 550 millió....
2019.07.22
Már néhány tized bar nyomáskülönbség és pár tized milliméter profilmélység-eltérés miatt is nőhet....