ICDP

Ilyen lesz egy Volkswagen kereskedés két év múlva

2019.04.23.

2020 nagyon fontos év lesz a Volkswagen számára. Persze, érkezik az I.D. modellcsalád, de más okból is készülnek a németek a következő esztendőre. 2020-tól ugyanis a Volkswagen átalakítja kereskedői hálózatát, méghozzá elég radikálisan.

„Ez a megfelelő lépés a megfelelő időben.” – fogalmazott Jürgen Stackmann, a Volkswagen egyik vezetője. Szerinte jelenleg olyan tempóban változik az üzleti környezet, a felhasznált technológia és az ügyfelek elvárása, hogy kénytelenek voltak mielőbb változtatni.

Az újdonságok egyike, hogy minden Volkswagen-ügyfél saját azonosítót fog kapni, ennek segítségével pedig valóban személyre szabott ajánlatokat fog kapni az illetékes kereskedőtől, valamint a problémák azonosítása is könnyebb lesz ezáltal. Persze kérdéses, hogy mennyi és milyen adatra van szüksége a németeknek, hogy tényleg új élményt nyújtsanak.

Hogyan fog ez működni? A járművek értesítik a kereskedőt a prediktív karbantartási alkalmazáson keresztül, hogy a következő szerviz hamarosan esedékes. Az ügyfelek a Volkswagen We digitális ökoszisztémájából is széles körű szolgáltatásokat tudnak majd elérni, mint például a We Park, We Deliver vagy a We Connect. Vannak olyan szolgáltatások is, amelyek túlmutatnak az ügyfelek saját járművein, mint például a We Share - a tervezett autómegosztási szolgáltatás a Volkswagentől.

Az online üzletág is kulcsfontosságú szerepet játszik az új értékesítési modellben, és már most is folyamatosan bővül. A kereskedőivel folytatott új digitális partnerség keretében a Volkswagen egy közös internetes platformot fog kifejleszteni, amely a teljes autóvásárlási folyamatot egészen a szerződéskötésig kezelni fogja, beleértve a finanszírozást, a fizetést és a használt autó beszámítást is. Az ügyfelek a teljes márka modellválasztékából választhatnak, és a kiválasztott kereskedőjüknél online vásárolhatnak. A Volkswagen esetében az új platform a közvetlen értékesítés lehetőségét kínálja a márka  számára, azonban a kereskedőkkel való konfliktust elkerülendő, ezt a lehetőséget elsősorban a szoftver és az on-line szolgáltatások területén kívánja használni a német gyártó.

Azok a vásárlók, akik jobban szeretik a kapcsolatot a márkával és a kereskedővel, a jövőben különböző kereskedésformák közül választhatanak. Öt új formátum lesz a hagyományos, teljes körű kereskedések mellett, amelyek egy tető alatt értékesítést és szervizelést biztosítják. Minden kereskedőnek csak egy teljes funkciójú létesítményrel kell rendelkeznie a jövőben. A kereskedők az érintett importőrrel egyetértésben alakíthatják ki a nekik megfelelő formát, hogy üzleti tevékenységüket hatékonyabbá és ügyfélorientáltabbá tegyék. Választhatnak, hogy hagyományos, minden szolgáltatást egyszerre nyújtó kereskedést működtetnek, de dönthetnek úgy, hogy városi bemutatótermet vagy pop-up kereskedést indítanak, vagy éppen használtautó-kereskedésként, esetleg szervizként folytatják tovább.

A Volkswagen abban bízik, hogy az új koncepció segíti a kereskedőket és a márka ügyfelei számára is jobb élményt nyújt majd. Ha pedig így lesz, a csoport többi márkája is sorra kerül, így néhány éven belül szinte a teljes Volkswagen csoport átalakulhat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.09.19
Szeptember 9-én, a PEUGEOT termékcsapat nevében, Laurent Blanchet vezetésével, a PEUGEOT 208 és az....
2019.09.19
Közösen fejleszti magyarországi villámtöltő-hálózatát az Optimum Way és a hazai LUKOIL-kutakat....
2019.09.19
Aki a hétvégén az Alkotmány utca felé járt igencsak meglepődhetett. Nem elsősorban azért, mert a....
2019.09.19
A bajor prémiumgyártó számos modellsorozatát frissíti 2019 őszén: az 5-ös BMW 48V-os....
2019.09.19
A J. D. Power idei értéktartási felmérésén mindenkit megelőzve a Lexus végzett az első helyen. A....
2019.09.18
Mitsubishi haszongépjármű értékesítési pontból egy 18 márkát forgalmazó, és 21 márkaszervizt....
2019.09.18
A fazon maradt régi, de a lemezek alatt csúcstechnikájú újdonságok sora lapul. A VW középkategóriás....
2019.09.18
Több mint 3 milliárd forintos beruházással megháromszorozza kapacitását a Stadler szolnoki....
2019.09.18
Hatásos és sajátos kampánnyal erősítenek a franciák a körforgalmakban.   ..
2019.09.18
Ngai Oo Mianmárból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....