ORFK

Intelligens kamerahálózat: élesedik a helyzet

2015.03.24.

Még az év elején számolt be a hazai sajtó arról, hogy idén üzembe állnak azok az új forgalomellenőrző berendezések, amelyek a sebességmérés mellett más szabálysértések rögzítésére is képesek lesznek. A rendkívül hosszú elnevezést kapott VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat, amelyet uniós források felhasználásával épített ki, és épít most is folyamatosan a magyar rendőrség egyes elemei március 26-tól, a tesztüzem sikeres befejeztével éles üzembe állnak.

Első körben a változtatható helyű Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontok kezdik meg működésüket. A 160 darab változtatható helyű KKEP a már rendszerben lévő 80 darab mobil sebességmérő berendezést váltja ki, azokat legfeljebb a használatból átmenetileg kivont KKEP-k pótlására használja a továbbiakban a rendőrség.

Az új eszközök az első időkben „csak” sebesség-túllépést mérnek majd, de ahogyan az korábban is ismertté vált, a számítástechnikai háttér folyamatos fejlesztésének köszönhetően a harmadik negyedévre már alkalmasak lesznek a be nem kötött biztonsági-öv, a záróvonal-átlépés, a tilos jelzésen történő áthajtás vagy a jogosulatlan bsáv használat rögzítésére is.

Az éles rendszer üzembe állásáról szervezett sajtótájékoztatón, amelyet a Flórián téren, a Baleseti Áldozatok Emlékművénél tartottak, Jámbor István r. alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti osztályának vezetője elmondta: Az objektív felelősség 2008-as bevezetése óta egészen 2013-ig a sebességtúllépések miatt kiszabott bírságok átlaga folyamatosan és jelentős mértékben csökkent, 39 266 forintról 33 925 forintra. Ebből következik, hogy a megbírságoltak nagytöbbsége a megengedett sebességhatárt olyan mértékben lépte túl, hogy a közigazgatási eljárás során a legalacsonyabb, 30 000 forintos bírságot kapta kézhez. Ugyanakkor tavaly megtört ez a kedvező – a haladási sebesség csökkenésére utaló – tendencia, és a bírságok átlaga 33 925 Ft-ról 34 031-re emelkedett. Sajnálatos módon a kedvezőtlen közlekedésbiztonsági változás 2014-ben a közlekedési balesetek során elhunytak számában is megmutatkozott. Magyarország közútjain, a halálos kimenetelű baleseteket következtében 2013-ban 591-en, míg 2014-ben 626-an vesztették életüket.

Az Európai Bizottság célja a közúti balesetek halálos áldozatai számának felére csökkentése 2020 végéig az Európai Unió tagállamainak területén. Az úgynevezett „Power Model” alapján – amely a sebességnövelés és a balesetek kialakulásának valószínűségét vizsgálja – megállapítható, hogy amennyiben minden egyes járművezető, állandó jelleggel csupán egyetlen km/órával csökkentené járműve átlag haladási sebességét, úgy ezzel évente 2200 ember életét  lehetne megmenteni Európában.

A VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat további fejlesztését jelentik a fix telepítésű KKEP-k, amelyek az ország közel 130 helyszínén mindösszesen 365 forgalmi sávot figyelnek majd. Az állandó telepítésű berendezések első mérőberendezései az idei év harmadik negyedévétől állnak szolgálatba, folyamatosan, ugyanazokkal a mérési képességekkel, mint amilyenekkel a mobil, változtatható helyű társaik rendelkeznek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....