sztrájk

Ismét sztrájkolnak a spanyol taxisok az Uber ellen

2017.03.16.

Sztrájkkal és tüntetéssel tiltakoznak csütörtökön a taxisok Madridban és Barcelonában az Uber, illetve a hasonló módon működő Cabify nevű alternatív, közösségi személyszállítási szolgáltatás terjedése ellen.

Madridban két órára, 11 és 13 óra között állt le a taxiszolgáltatás, a munkabeszüntetés idején a belvárosban demonstráltak a taxisok.
A spanyol közszolgálati televízió a megmozdulást szervező, négy taxis szövetségre hivatkozva 7-10 ezer közé becsülte a tiltakozók számát, akik egyebek mellett "Kezeket fel, ez rablótámadás" és a "Nem fognak minket megállítani" feliratú transzparensekkel vonultak utcára.
Azt követelték, hogy a városvezetés változtasson az ágazatot érintő politikáján, amely véleményük szerint előnyben részesíti az Uber és a Cabify külföldi multinacionális cégeket a helyi taxisokkal szemben, akiknek többsége egyéni vállalkozó. Úgy vélik, ezek - az utasokat a taxinál olcsóbban fuvarozó - vállalatok tisztességtelen versenyt folytatnak.

Barcelonában reggel 8 és este 20 óra között, 12 órán keresztül sztrájkolnak a taxisok, "gyakorlatilag teljes létszámban" - állítja az akciót szervező taxis szindikátus (STAC).
A katalán fővárosban a szervezők szerint hatezren, a helyi hatóságok szerint 2800-an vonultak fel.
A barcelonai taxisok tiltakoznak az ágazat progresszív liberalizációja ellen, amit az úgynevezett VTC-engedélyek számának növelése jelent. A VTC-engedélyeket mindenhol a városi önkormányzat adja ki, és ez az előre megrendelhető, úgynevezett sofőrrel ellátott személyszállító járművek közlekedésének alapfeltétele. Ilyennek minősül az Uber és a Cabify is.

A spanyol fejlesztési minisztérium idén március 1-jei adatai szerint Spanyolországban több mint 67 ezer taxi van, és emellett csaknem 5500 VTC-engedéllyel rendelkező sofőr dolgozik.
Madridban több mint 15 ezer taxis és kétezer VTC-sofőr szállít utasokat, Barcelonában a több mint 11 ezer taxisra 769 VTC-sofőr jut. 
Spanyolországban 2014 végén bíróság tiltotta be az Uber korábbi tevékenységét, amely azt jelentette, hogy amatőr sofőrök végezték saját autóikkal a személyszállítást. 
A cég 2016 tavaszán térhetett vissza a dél-európai országba módosított működési feltételekkel, VTC-engedéllyel rendelkező sofőröket alkalmazva.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.22
Chen Sun Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára. ..
2018.06.22
Tim Gábor pályaversenyzésben már megszokta, hogy az autósporttal jár a műszaki hiba. Voltak idényei....
2018.06.22
Partneri megállapodást kötött a SEAT és a Shazam. Ennek köszönhetően a spanyol vállalat lett az....
2018.06.22
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Forma-1-es Francia Nagydíj pénteki első....
2018.06.22
Hobby modellezést tekintve, a futómű beállítása és ennek a témának a boncolgatása nem feltétlenül....
2018.06.22
A mértékadó FLEETEUROPE a Corporate Vehicle Observatory (Cégautó Figyelő) 2018-as barométerének....
2018.06.22
Magyar Mapei Betonkenu Kupának ad otthon június 22-én, pénteken a Moson-Duna aranyparti szakasza....
2018.06.22
A főút Alap és Alsószentiván közötti szakaszát teljes szélességében lezárták - jelentette a VÉSZ....
2018.06.22
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság alapszabályában rögzítetteknek....
2018.06.22
A Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) és a Világ Erőforrásai Intézet (WRI) együttműködési....