e-mobilitás
Az új SEAT eScooter tanulmány a vállalat városi mobilitási stratégiájának részeként mutatkozik be, amely főként arra koncentrál, hogy a városok számára fenntartható megoldásokat kínáljon. A legutóbbi Mobil Világkongresszuson a SEAT bejelentette, hogy a spanyol márka vezetésével valósul meg a Volkswagen Csoport mikromobilitási stratégiája. Ennek a stratégiának része a SEAT Minimó tanulmányautó illetve a SEAT eXS Kickscooter powered by Segway elektromos roller is, amelyet a 2018-as Smart City Expo keretében mutattak be.
A SEAT elnöke, Luca de Meo kijelentette, hogy „a nagyvárosok folyamatos növekedése miatt az egyik legfőbb kihívás a hatékony mobilitás biztosítása lett. A mai napon a márka történetének első eScooter modellbemutatójának bejelentésével pedig egy újabb lépést teszünk városi mikromobilitási stratégiánk megvalósításában.”
Barcelona az egy főre jutó motorkerékpárok tekintetében az első számú európai város, ahol nagy hagyományokra tekint vissza a kétkerekű közlekedési eszközök használata. Éppen ezért a SEAT és a barcelonai központú elektromos motorkerékpár gyártó Silence közösen dolgozik ezen a koncepción, amely elérhető lesz mind az egyéni felhasználók, mind a megosztási szolgáltatást kínáló ügyfelek számára.
A hozzáférhető elektromos és fenntartható mobilitás
A SEAT jó úton jár, hogy olyan mobilitási szolgáltatóvá váljon, amely a hagyományos járműgyártáson túl arra törekszik, hogy a jövő legfőbb mobilitási törekvéseire, az együttműködésen, megosztáson és fenntarthatóságon alapuló gazdaságra reagáljon. Ebben a tekintetben a vállalat már kínál autómegosztó szolgáltatást a Respiro hálózatán keresztül illetve ezen kívül a SEAT eXS KickScooter powered by Segway roller is szerepel a kínálatban, amely az UFO névre hallgató startup vállalkozáson keresztül egy járműmegosztó szolgáltatás keretében is elérhető.
Emellett a SEAT a közelmúltban mutatta be SEAT Minimó tanulmányautóját, amely tisztán elektromos járműként egyesíti az autók és a motorkerékpárok legelőnyösebb tulajdonságait. A koncepció pedig úgy lett kialakítva, hogy a jövő városi közlekedését meghatározó mobilitási platformokhoz illeszkedjen.