Bemutató

Itthon is elrajtolt a Lexus UX

2019.04.28.

Gyermeki mosoly terült el Weisz Fanni arcán, amikor a modellszépség a Lexus reklámköveteként minap átvette egy UX kulcsait egyéves használatra. A nagy sajtónyilvánossággal kísért promóció bizonyára hozzájárul ahhoz, hogy a hazai autós publikum megismerje a márka vadonatúj kompakt aszfaltterepjáróját, egyúttal tovább növelje a Lexus hírnevét, piaci pozícióját. 

Szerző: Heimer György

A tavalyi közel 5,8 százalékos magyar piaci részesedés az uniós országok közül a második legjobbnak számít, s a 2018-évi 750 darabos forgalom azt jelenti, hogy a Lexus a kétezres évek elejétől – szinte a nulláról kezdve – felkapaszkodott az ötödik helyre a prémium márkák hazai eladási listáján. Az idén összesen 1000 kocsi eladásával számolnak, s ebből 200 lehet UX.

Az új modell abba a manapság roppant népszerű, prémiumos kivitelű kompakt SUV szegmensbe hajt be, ahol többi között a BMW X1, az Audi Q3, a Mercedes GLA, vagy a Volvo XC40 tapossa egymást. E versengésbe a Toyota luxusgyártó karja – az eddigi, jól bevált offenzíva szerint – az európaiakétól eltérő karakteres dizájnnal és „zöld” hibridtechnikájával próbál előzni. Az UX karosszériavonalait is rafinált, „girbegurba” hajlítások jellemzik. Elől – éppen úgy, mint nagyobb suv-testvérei, az NX és az RX esetében – a már megszokott orsó formájú hűtőrács díszeleg, oldalt a szögletesbe hajló, fekete műanyaggal szegélyezett kerékjárati ívek, hátul pedig stoplámpák, valamint a kocsi hátfalán végigfutó fényív a dizájn legszembetűnőbb elemei.

Általában is elmondható, hogy az UX a Lexusokra jellemzően parádésan csúcsminőségű, a szerelvények ízlésesek, minden kezelőszerv finoman működik. A majdnem 4,5 méter hosszú és 1,8 méter széles kocsiban az elölülők kényelmesen terpeszkedhetnek, a hátsó fertályon viszont már kisebb a térkínálat: kicsit macerásabb a ki- és beszállás, a hátsó üléssor fix, sínszerűen – több konkurensével ellentétben – nem tologatható. A kocsi talán leggyengébb pontja a szűk, kiviteltől függően 283-320 literes csomagtér (például az Audi Q3-ban ez annak kétszerese). Igaz, a kalaptartóként szolgáló neccháló könnyen összehajtható, így a csomagtartó felfelé pakolható, s a padlóelválasztó alatti üregben is van némi hely, de ez a térfogatméreteken nem változtat.

Az UX háromféle hajtással lép színre. Lesz egy, az értékesítésben kevésbé keresettnek várt UK 200 benzines, és kétféle hibrid, a 250h és a 250h E-Four jelű, amelyekben a benzines erőforrás egyformán kétliteres, viszont az utóbbiban egy plusz villanymotor gondoskodik a hátsó kerekek hajtásáról. Így az előbbi fronthajtásos változat 171, az utóbbi pedig 184 lóerős, a 0-100 km/óra gyorsulás értéke 8,5, illetve 8,7 másodperc, végsebességük mintegy 180 km, a gyárilag megadott kombinált fogyasztás pedig 5,3, illetve 5,8 liter 100 kilométerenként. A környezetbarát, fokozatmentes CVT-váltós hibridhajtás előnyei különösen a városi forgalomban érvényesülnek: a kocsi csendes, fordulékony, élvezetesen vezethető, jóllehet gyorsulása, végsebessége elmarad a mostanában gyakorta elparentált dízeles konkurenseitől, magyarán tehát a padlógázos döngetés nem igazán UX műfaj.

A hibrid UX ára 11,480 millió forinttól startol, a négykerék-meghajtású 12,2 milliót kóstál. A Lexus ugyanakkor – az európai riválisainak gyakorlatától megint csak eltérően – csomagban kínálja a rendelhető extra felszereléseket, így az importőr állítása szerint gyártmányai olcsóbbak a hasonló felszereltségű versenytársaihoz viszonyítva. Érdemes megjegyezni, hogy az öntöltős rendszerű hibrid UX-ek a fennálló jogszabályok értelmében nem élvezhetik a zöld rendszámmal járó kedvezményeket, de az importőr ígérete szerint – konkrét időpont megjelölése nélkül – jön majd egy tisztán elektromos meghajtású UX is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....