Genfi Autószalon
A négyajtós kupé árban és presztízsben a Passat fölött lesz a Volkswagen európai kínálatában, még akkor is, ha a technikában nem lesz nagy különbség. Az újdonság legfontosabb vetélytársa a BMW 4-es, és házon belülről az Audi A5 Sportback.
A két ízelítő képen a kocsi LED-es fényszórója, illetve LED-es hátsó lámpája látható. A fényszórót újszerű módon integrálták a kocsi jellegzetes hűtőmaszkjába a formatervezők, a másik képen pedig az is látható, hogy a csomagtérfedél egy diszkrét légterelőt is kapott.
Az Arteon a Passat CC és ráncfelvarrás utáni sima CC utódának tekinthető, de az új modell a szélesebb vállaknak és egyedi dizájn-megoldásoknak köszönhetően jobban elkülönül a normál Passatoktól, mint a korábbiak. A hátsó lábtér a hosszabb tengelytáv miatt nagyobbnak, a fejtér a kupésan lapos tetőív miatt kisebbnek ígérkezik, mint a négyajtós Passatban. Elődjével ellentétben ötajtós karosszériát kapott, a csomagtérfedél a hátsó szélvédővel együtt nyílik, így jóval nagyobb nyíláson át lehet pakolni a csomagtartót, mint egy négyajtós szedánban. Egyelőre csak annyit árult el a gyár a csomagtartó méretéről, hogy lehajtott ülésekkel 1700 literes.
A motorkínálatban nem várható változás, a Passatból ismert erőforrásokra számíthatunk, a csúcsmotor a 280 lóerős kétliteres benzines TSI, illetve a 240 lóerős biturbó TDI lesz, mindkettő összkerékhajtással kombinálva. Az Arteon megkapja a vadonatúj, hétfokozatú dupla kuplungos váltót is, és a vezetéstámogató rendszerek teljes választékát. Felárért adaptív lengéscsillapítást és digitális műszerfalat is lehet majd rendelni bele.
Az új európai Volkswagen zászlóshajó értékesítése 2017 nyarán kezdődik Európa-szerte.