Honda

Jöjjenek a kei carok

2018.01.25.

Már a nevük is vicces és kedves, de sajnos Európában még mindig nem veszik őket komolyan. Aki esetleg nem tudná, a kei car egy japán belpiaci kisautó kategória, amelynek lényege, hogy külső méretei, valamint motorjának hengerürtartalma, teljesítménye limitált, többségükben alapvetően két személy szállítására kényelmesek, emellett rendkívül bájosak, praktikusak, végül de nem utolsó sorban egyfajta gyógyírt jelentenek a városi mobilitás környezeti és hely problémáira. Meggyőződésem szerint Európába, elsősorban persze a metropoliszokba mihamarabb jönniük kellene a kei caroknak. Jogosnak tartom ugyanis azt a zöld kritikát, miszerint irracionális pazarlás, környezetpusztítás amikor egy-egy ember araszol a városi dugóban egy több ezer köbcentis, öt, hét vagy akár kilenc személyes járművel.

Képre kattintva galéria nyílik!

A kei carok üzenete éppen az, hogy őrizzük meg a városi autózás létjogosultságát, de tegyük azt racionálisabbá. A japánban hosszú évtizedek óta virágzó kei car kultúra, egyébként nagyszerű design és zseniális helykihasználási ötletekkel gazdagította az autóipart. A kei car piacot természetesen maguk a japán gyártók uralják, szinte mindegyiküknek komoly mini autó kínálata van. Lévén, hogy egyébként is nagy kedvelője vagyok a Hondáknak, valószínűleg nem véletlen, hogy szimpátiám és ízlésem az ő kei car-jaik felé húz.

Képre kattintva galéria nyílik!

Meggyőződésem, hogy az N Box, az N One vagy az S 660 a Honda kei car kínálatának három zászlós hajója könnyen megszerethetővé válna az európai izlésnek, sőt trendet, divatot teremthetne az európai nagyvárosokban. Nem mellesleg bájosságával, takarékosságával, környezettudatosságával kifoghatná a szelet a fiatal generáció körében egyre népszerűbb autó gyűlölet vitorlájából is. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Hivatalosan a kei carok nem homologok az európai autóipari szabványok szerint. Szerintem azonban mindez hamarosan változni fog. A japán gyártók el fognak mozdulni az európai ízlés irányába, az európai szabályozás pedig előbb utóbb rá fog ébredni, hogy helyük, létjogosultságuk van a praktikus mini autóknak a nagyvároskban. Sőt érdemes használatukat adókedvezményekkel és egyéb előnyökkel preferálni az indokolatlanul nagy batárokkal szemben. Nem régiben a tokioi autókállításon a Honda bemutatta elektromos koncepció autóját az Urban EV-t. Már az első képek alapján bele is szerettem. Úgy érzem ez lehet az első Európának is szánt japán mini autó, ahol persze a kei carokra vonatkozó 660 köbcentis hengerürtartalom maximum már érdektelen, hiszen az Urban EV egy kis tisztán villanyhajtású ékszer doboz. Előfutára lehet a következő évtizedek európai nagyvárosi kei car kultúrájának.

Képre kattintva galéria nyílik!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....