elektormobilitás

Jön a VW e-Crafter

2018.09.13.

Hamburgban mutatta be a Volkswagen Haszonjárművek a tisztán elektromos hajtású e-Crafter1 kishaszonjárművet, amelynek hasznos teherbírása elérheti akár az 1,72 tonnát is. A 100 kW (136 lóerő) teljesítményű, magastetős zárt furgonként készülő e-Crafter a márka első nagy méretű, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellje. Ez annak az elektromos mobilitási kampánynak a kezdetét is fémjelzi, amelynek keretében a Volkswagen Haszonjárművek részben és teljesen elektromos hajtású járművekkel bővíti ki kínálatát.

Nem véletlen, hogy Hamburgban mutatkozott be a Volkswagen e-Crafter, ugyanis ez a furgon helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járműként a világ városainak olyan környezetvédelmi övezeteibe is korlátozás nélkül behajthat, mint amilyenek például Hamburgban vagy Párizsban találhatók. Ezért már piaci bevezetése előtt elnyerte a 2018-as Európai Fenntartható Közlekedési Díjat a kishaszonjárművek kategóriájában.

A gyakorlatban jellemző napi távolságoknak megfelelő hatótáv

Az e-Crafter modellt a legkülönfélébb városi alkalmazásokra fejlesztették ki, például csomagkézbesítésre, kisiparosok, kiskereskedők és energiaszolgáltatók szállítási feladatainak ellátására. A jármű a 173 kilométer (NEDC szerint) hatótávolságával könnyedén megfelel a városi kishaszonjárművek napi futásigényének, miként a 90 kilométer/órában korlátozott legnagyobb sebessége is elegendő erre a területre. Ennek felméréséhez ugyanis a Volkswagen Haszonjárművek több mint 1500 ügyfelének 210 ezer menetprofilját elemezte ki.

Az elektromos furgon a második generációs Crafter típuson alapul

A második generációs Crafter típust már eleve annak figyelembevételével fejlesztették ki, hogy elektromos változata is készül majd, így a tervezők optimálisan helyezték el az elektromos hajtáslánc elemeit. Például a lítiumion-akkumulátort helytakarékosan építhették be a karosszéria alá. Így változatlan maradhatott a 2,59 méter magas, 10,7 köbméteres raktér. A legnagyobb hasznos teherbírás 0,975 és 1,72 tonna között lehet a specifikációtól függően.

A villanymotor, a fordulatszám-csökkentő áttétel és a differenciálmű egyetlen kompakt modulban

A jármű orrában elhelyezett EEM85 szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 100 kilowatt, míg legnagyobb nyomatéka 290 newtonméter. A nyomatékot egy egyfokozatú fordulatszám-csökkentő áttétel továbbítja az első kerekekhez differenciálműn keresztül. Mindezek egyetlen kompakt modult alkotnak. A villanymotor és az akkumulátor közötti nagyfeszültségű áram áramlását a teljesítményelektronika szabályozza, amely az egyenáramot váltakozó árammá alakítja. Miközben egy egyenáram/egyenáram konverter állítja elő a 12 voltos feszültséget a jármű elektromos rendszerének.

A nyomatékos villanymotor ideális a nagy Crafter furgonhoz

A villanymotorok már álló helyzetben is kifejthetik legnagyobb nyomatékukat, ami kiváló menetteljesítményeket, illetve akár húszszázalékos emelkedőn is könnyű elindulást biztosít az e-Crafter modellnek. A jármű áramfogyasztása 0,975 tonna terheléssel vegyes ciklusban: 21,54kWh/100 km.

Az akkumulátor 45 perc alatt 80 százalékosra feltölthető

Egy 40 kW teljesítményű, egyenáramú CCS töltőről a 35,8 kWh kapacitású akkumulátor 45 perc alatt 80 százalékosan feltölthető. Míg 7,2 kW-os, váltakozó áramú fali töltőről az akkumulátor öt óra húsz perc alatt teljesen feltölthető.

Innovatív vezetéstámogató, kényelmi és információs-szórakoztató rendszerek

Az e-Crafter olyan fejlett rendszereket kínál, mint a ParkPilot parkolássegítő, a másodlagos ütközésvédelem, az oldalszél asszisztens, a LED-es fényszórók, az automatikus légkondicionáló, az ülésfűtés, a hőszivattyús fűtés, az elektromosan fűthető szélvédő, a komfortülések, a Discover Media navigációs rendszer App Connect funkcióval, valamint extrafelszerelésként a Car-Net Guide & Inform.

Szakemberek Európa-szerte tesztelték mindennapos körülmények között

A Volkswagen Haszonjárművek számos kiemelt európai ügyfelét bevonta az e-Crafter kifejlesztésébe, ezeknek a flottaüzemeltetőknek a tapasztalatait, illetve ajánlásait pedig felhasználta a modell tökéletesítéséhez. Összesen 25 vállalat 38 előszériás járművet tesztelt. Ennek során még a legmostohább körülmények között is rendelkezésre állt száz kilométer hatótávolság. „Kiváló kezelhetőség, jó gyorsulás még teljes terheléssel is, kitűnő menetkényelem, könnyű vezethetőség” – ezek a visszajelzések érkeztek a tesztek után. Az e-Crafter a lengyelországi Września városában nemrég épült új üzemben készül majd a többi Crafter kishaszonjárművel együtt.

 

Megjegyzés:

1: e-Crafter, 0,975 tonna hasznos teherbírás – áramfogyasztás (kWh/100 km): 21,54

(vegyes ciklusban), CO2-kibocsátás (g/km): 0 (vegyes ciklusban). Energiahatékonysági osztály: A+

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.15
Van az úgy, hogy egy autógyár tud röhögni magán. Így van ez a Hondánál, ami ötvenedik ausztrál....
2019.02.15
A Peugeot merészen elegáns négykerekűeket produkál, a nemzetközi porondon magasan jegyzik....
2019.02.15
Valery Aleksandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.15
Immár az ötödik egymást követő hónapban csökkennek az eladások, részben az új emisszió-mérési....
2019.02.15
A Škoda 102 600 járművet szállított ki ügyfelei számára januárban. A ŠKODA növelte forgalmát,....
2019.02.15
Az Audi Hungaria Zrt. két logisztikai központjának tetején alakítja ki az E.on Hungária Zrt. Európa....
2019.02.15
Maranellóban mutatták be pénteken a Forma-1-es Ferrari istálló idei versenyautóját, amely az SF90....
2019.02.15
A kanadai BRP (Bombardier Recreational  Products) szabadidős termékei, quadjai, jet ski-i, a Sea....
2019.02.15
A nemsokára kezdődő és a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a magyar autóipar éves termelési....
2019.02.15
A helyszínen életét vesztette annak az autónak a sofőrje, amelyik árokba csapódott péntek reggel a....