ICDP

A jövő kereskedése

2018.09.11.

Az autókereskedelem dinamikusan változik. Ez bizonyos szempontból újdonság, hiszen ha belegondolunk, az autóvásárlás folyamata az utóbbi évtizedek során nem igazán ment át jelentős változáson. Azonban eljön az idő, amikor egy hagyományos kereskedés már nem fog boldogulni.

Sok helyen olvasni, hogy idővel a gyártók teljesen online fogják értékesíteni a modelljeiket, így nem lesz szükség kereskedésekre. Mások szerint egy autóipari Amazon fogja felforgatni az ipart és mintha csak egy új telefontokot rendelnénk, házhoz szállítják az új autónkat. Persze jól hangzik (részben), de az ICDP kutatásai alapján naiv gondolat a kereskedések eltűnése. Nem fognak eltűnni, csak megváltozni.

Szolgáltatás, nem termék

A mai kereskedések legfőbb feladata, hogy magánszemélyeknek értékesítsenek autókat és amilyen hosszan csak lehet, ők biztosítsák az autó fenntartását és végezzék az esetleges javításokat. Persze a helyzet ma sem ennyire fekete-fehér. A szolgáltatások értékesítése már ma is jelentős szeletét adják egy kereskedés bevételeinek, de arányuk a jövőben növekedni fog.

Az ICDP kutatói sokakhoz hasonlóan csökkenő számú autóvásárlót vizionálnak, ami elősegíti ezt a trendet. Kevesebb autóvásárlás alatt nem kevesebb regisztrációt értünk, hanem a hagyományos vásárlás visszaszorulását. Amikor az ember bemegy a kereskedésbe, és a pénzéért, vagy egy harmadik féltől kölcsönzött pénzért egy autó tulajdonosává válik, amit utána évekig hord a márkaszervizbe. Vásárlás helyett a privát lízing feltörésére számítanak, amik idővel várhatóan kiegészülnek majd különböző szervizcsomagokkal és a biztosítással, később pedig további szolgáltatásokkal. Elektromos modelleknél a csomag tartalmazhatja egy töltőhálózathoz való hozzáférést, mint például a Tesla féle Superchargerek. Korábbi cikkeinkben (itt és itt) már írtunk az előfizetéses konstrukcióról, azonban az ICDP eredményei alapján az autóhasználat ezen vállfaja nem lesz annyira jelentős, hogy komoly szerepe legyen egy-egy kereskedés mindennapjaiban.

Mivel az első tulajdonosok egyre nagyobb hányada lesz csak „használó”, míg a tulajdonjog a gyártónál vagy a lízingcégnél marad, az ICDP várakozásai szerint a lízingajánlatok egyre nagyobb szerephez jutnak majd a használtautó-piacon is. Ennek a trendnek már jelen vannak az előhírnökei, néhány gyártó már ajánl kifejezetten használtautókra specializált konstrukciókat és a lízingvállalatok is egyre gyakrabban jelennek meg a B2C használtautó piacon különböző ajánlatokkal. Nem véletlen. Az utóbbi időben kezd elterjedni az a nézet, hogy egy autón akár 2-3 alkalommal is lehet jelentős pénzt keresni, ha 6-8 éves koráig megtartják és valamilyen szolgáltatás keretein belül átadják használatra ügyfelük számára. 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.15
Van az úgy, hogy egy autógyár tud röhögni magán. Így van ez a Hondánál, ami ötvenedik ausztrál....
2019.02.15
A Peugeot merészen elegáns négykerekűeket produkál, a nemzetközi porondon magasan jegyzik....
2019.02.15
Valery Aleksandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.15
Immár az ötödik egymást követő hónapban csökkennek az eladások, részben az új emisszió-mérési....
2019.02.15
A Škoda 102 600 járművet szállított ki ügyfelei számára januárban. A ŠKODA növelte forgalmát,....
2019.02.15
Az Audi Hungaria Zrt. két logisztikai központjának tetején alakítja ki az E.on Hungária Zrt. Európa....
2019.02.15
Maranellóban mutatták be pénteken a Forma-1-es Ferrari istálló idei versenyautóját, amely az SF90....
2019.02.15
A kanadai BRP (Bombardier Recreational  Products) szabadidős termékei, quadjai, jet ski-i, a Sea....
2019.02.15
A nemsokára kezdődő és a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a magyar autóipar éves termelési....
2019.02.15
A helyszínen életét vesztette annak az autónak a sofőrje, amelyik árokba csapódott péntek reggel a....