ICDP

A jövő kereskedése

2018.09.11.

Az autókereskedelem dinamikusan változik. Ez bizonyos szempontból újdonság, hiszen ha belegondolunk, az autóvásárlás folyamata az utóbbi évtizedek során nem igazán ment át jelentős változáson. Azonban eljön az idő, amikor egy hagyományos kereskedés már nem fog boldogulni.

Sok helyen olvasni, hogy idővel a gyártók teljesen online fogják értékesíteni a modelljeiket, így nem lesz szükség kereskedésekre. Mások szerint egy autóipari Amazon fogja felforgatni az ipart és mintha csak egy új telefontokot rendelnénk, házhoz szállítják az új autónkat. Persze jól hangzik (részben), de az ICDP kutatásai alapján naiv gondolat a kereskedések eltűnése. Nem fognak eltűnni, csak megváltozni.

Szolgáltatás, nem termék

A mai kereskedések legfőbb feladata, hogy magánszemélyeknek értékesítsenek autókat és amilyen hosszan csak lehet, ők biztosítsák az autó fenntartását és végezzék az esetleges javításokat. Persze a helyzet ma sem ennyire fekete-fehér. A szolgáltatások értékesítése már ma is jelentős szeletét adják egy kereskedés bevételeinek, de arányuk a jövőben növekedni fog.

Az ICDP kutatói sokakhoz hasonlóan csökkenő számú autóvásárlót vizionálnak, ami elősegíti ezt a trendet. Kevesebb autóvásárlás alatt nem kevesebb regisztrációt értünk, hanem a hagyományos vásárlás visszaszorulását. Amikor az ember bemegy a kereskedésbe, és a pénzéért, vagy egy harmadik féltől kölcsönzött pénzért egy autó tulajdonosává válik, amit utána évekig hord a márkaszervizbe. Vásárlás helyett a privát lízing feltörésére számítanak, amik idővel várhatóan kiegészülnek majd különböző szervizcsomagokkal és a biztosítással, később pedig további szolgáltatásokkal. Elektromos modelleknél a csomag tartalmazhatja egy töltőhálózathoz való hozzáférést, mint például a Tesla féle Superchargerek. Korábbi cikkeinkben (itt és itt) már írtunk az előfizetéses konstrukcióról, azonban az ICDP eredményei alapján az autóhasználat ezen vállfaja nem lesz annyira jelentős, hogy komoly szerepe legyen egy-egy kereskedés mindennapjaiban.

Mivel az első tulajdonosok egyre nagyobb hányada lesz csak „használó”, míg a tulajdonjog a gyártónál vagy a lízingcégnél marad, az ICDP várakozásai szerint a lízingajánlatok egyre nagyobb szerephez jutnak majd a használtautó-piacon is. Ennek a trendnek már jelen vannak az előhírnökei, néhány gyártó már ajánl kifejezetten használtautókra specializált konstrukciókat és a lízingvállalatok is egyre gyakrabban jelennek meg a B2C használtautó piacon különböző ajánlatokkal. Nem véletlen. Az utóbbi időben kezd elterjedni az a nézet, hogy egy autón akár 2-3 alkalommal is lehet jelentős pénzt keresni, ha 6-8 éves koráig megtartják és valamilyen szolgáltatás keretein belül átadják használatra ügyfelük számára. 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.06.17
- Az autógyártás őskorából származó veterán járművekkel gazdagodott a keszthelyi Helikon....
2019.06.17
Nehéz dönteni, hogy a gyűjtemény vagy annak története a különlegesebb, az mindenesetre nem kérdés:....
2019.06.17
A Bosch a svéd Powercellel fog össze az üzemanyagcella-fejlesztés területén. A közös munka során....
2019.06.17
Huseyin Cakmak Ciprusról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.06.17
- A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei Debrecen térségében, a 4-es úton olyan járművet....
2019.06.17
- A Mol 5 forinttal csökkenti a 95-ös benzin és 2 forinttal a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán....
2019.06.17
- Árokba hajtott egy diákokat szállító busz hétfő délben az M3-as autópályán Kálnál, hét ember....
2019.06.17
A magyar rendőrök az olasz hatóságok által körözött sportkocsit és quadot foglaltak le Nagylakon és....
2019.06.17
Drámai vége lett a világbajnokság nyolcadik versenyének, Ott Tänak az utolsó gyorsaságin bukta el a....
2019.06.17
2019. április 27-én az Országos Rendőr- és Tűzoltónapon tartották a közlekedésbiztonsági verseny....