Ford

A jövőt mutatja az új Ford GT digitális műszere

2017.01.15.

– A repülőgépek és versenyautók üvegfelületű cockpitjéhez hasonlóan a vadonatúj Ford GT-ben is egy digitális műszer-kijelző uralja az autó műszerfalát, amely gyorsan és egyszerűen közvetíti az információkat, automatikusan igazodva az öt különleges üzemmódhoz.

Az innovatív, 10 colos műszer-kijelző hatalmas előrelépést jelent az eredeti Ford GT-ben alkalmazott megoldás helyett; abban az autóban még egy sor általános rendeltetésű analóg műszer, kapcsoló és gomb uralta a műszerfalat. - A nagy teljesítmény kiaknázásához kulcsfontosságú, hogy a vezető tökéletesen összpontosíthasson - magyarázta el Jamal Hameedi, a Ford Performance főmérnöke. “Ezért a GT-hez egy letisztult digitális műszer-kijelzőt terveztünk, ami a kiválasztott üzemmódtól függően mindig azokat az adatokat mutatja, amelyek hasznosak és fontosak az autó vezetőjének.”


A Ford mérnökei és dizájnerei által megalkotott legmodernebb, 10 colos digitális műszer együttes személyre szabható, elegáns, és az egyes üzemmódokhoz tartozó adatok kiválasztásával lehetővé teszi, hogy a vezető a megfelelő információk alapján gyorsan és hatékonyan hozhasson fontos döntéseket, tökéletesen kiaknázva a Ford GT képességeit. A program különleges lehetőséget kínált a kijelzők újragondolására, még plasztikusabban megmutatva, milyen lehet majd egy kommunikáló autó, és előrevetítve a Ford-modellek jövőjét.

Az első ötletek kipróbálásához a Le Mans győztesét, Scott Maxwellt meghívták a Ford GT szimulációs laboratóriumba, hogy mondja el a véleményét. Maxwell azt javasolta, hogy változtassák meg a fordulatszámmérőt, mert így a periférikus látással jobban követhető, hogy mikor pörög el az EcoBoost® V6-os motor a vörös mezőbe. Az is a versenypilóta ötlete volt, hogy a teljesítménnyel kapcsolatos információk milyen fontossági sorrendben jelenjenek meg.


A képre kattintva videó indul

Az öt üzemmód egyszerűen kiválasztható a volánra szerelt gombokkal, így az autós a tekintetét mindig az úton tarthatja, és egy pillanatra sem kell elengednie a kormánykereket. Minden üzemmódhoz másféle információ-csoport tartozik, attól függően, hogy az adott szituációban melyek a legfontosabb adatok – így a képernyő is ennek megfelelően rendeződik át.


A Normal üzemmódban az adatok célszerű, praktikus elrendezésben láthatók. A grafikus megjelenítés egyszerű: a középen elhelyezett nagyméretű sebességmérő jobb oldalán a sebességfokozat-kijelző, baloldalt felül pedig az üzemanyagszint és a hűtőfolyadék hőmérséklete olvasható le. A hokiütő formájú fordulatszámmérő alacsonyabb tartományai kissé tömörítve jelennek meg, mivel ez a rész nem igazán érdekes a vezető számára. A műszeren a 3.000-7.000 1/perc közötti fordulatszám-tartomány a domináns; ez jelenik meg leglátványosabban a kijelző felső részén


A Vizes út üzemmódban a képernyőn nagyjából ugyanolyan elrendezésben jelennek meg az adatok, mint a Normal beállításban, ám a grafika kékre vált, ezzel is utalva a ‘nedves padló’ táblákra. A sebességmérő alatt megjelenő grafika is a nedves aszfalt csillogását idézi, emlékeztetve a vezetőt a kiválasztott üzemmódra


A Sport üzemmód fontosságuk szerint rendezi az információkat. A leghangsúlyosabb adat a középen megjelenített fokozatválasztás, amitől jobbra, kisebb méretben látható a sebesség. A grafika színe agresszív narancssárgára vált; a legtöbb tesztvezető számára ez az ajánlott beállítás


A Versenypálya üzemmódban a kijelző fekete hátteréből élesen tűnnek elő a szöveges és grafikus információk; a vörös színű grafikai elemeket a szem könnyebben megtalálja a száguldó autó képernyőjén. A kiválasztott sebességfokozat és a motor fordulatszáma jól látható, nagyméretű számokkal jelenik meg, jobboldalt alul pedig egymás alatt sorakoznak a hűtőfolyadék hőmérsékletét, az olajnyomást, az olajhőmérsékletet, az üzemanyagszintet és a még megtehető távolságot mutató adatok; e két utóbbi közül az elsőt százalékban, a másodikat pedig pontos értékkel jelzi a rendszer


A V-Max üzemmód kiválasztásával egy egészen másféle, célirányosabb és letisztultabb kiosztást lát a vezető. A kifejezetten a végsebesség elérésére optimalizált beállításban a nagyméretű, középen megjelenített sebességmérő dominál, a fordulatszámmérő pedig vékony csíkként jelenik meg, hogy a lehető legkevésbé vonja el a figyelmet. A hűtőfolyadék hőmérséklete, az olajnyomás, az olaj hőmérséklete és a turbónyomás mértéke jobboldalt olvasható le, az üzemanyag szintje pedig baloldalt fent látható

- Rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy mindent tökéletesen rendezzünk el - mondta Nick Terzes, a Ford GT vezető mérnöke. “Az eredmény egyszerűnek tűnhet, ám éppen az ilyen letisztult tökéletesség megvalósítása jelent komoly kihívást.” Joey Hand, aki a Ford GT volánja mögött aratott győzelmet Le Mansban, nagyon élvezte a különféle üzemmódokhoz tartozó kijelző-változatokat, amikor nemrégiben ellátogatott a Las Vegas Motor Speedway pályára. “Ez a műszer pontosan azt mutatja, amit látni akarok – és pontosan akkor, amikor szükségem van rá,” nyilatkozta. “A srácok remek munkát végeztek!”
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....