Jaguar XF
A Jaguar XF Sportbrake világpremierjére június 14.-én kerül majd sor, a felső középkategóriás kombit a férfi tenisz világranglista vezetője, Andy Murray mutatja majd be Wimbledonban a publikumnak.
A gyár által kiadott ízelítő fotókon látszik, hogy a csomagtartót leszámítva a dizájn változatlan marad. Nem csak a csomagtartó lesz nagyobb a szedánhoz képest, de a hátsó fejtér is, mivel a tetővonal nem kupésan esik, hanem közel vízszintes. A Jaguar szerint ez lesz a legdinamikusabb prémium kombi a piacon, ami arra enged következtetni, hogy a futóműbeállítások hasonlóak lesznek, mint a limuzinnál.
Az alumínium karosszériás kocsit kétliteres négyhengeres és háromliteres V6-os motorok hajtják, a skála 163-tól 380 lóerőig terjed, az utóbbi az XF S csúcsváltozat kompresszoros benzinesének teljesítménye.
Csak a leggyengébb modellek kapnak alapáron hatfokozatú kézi váltót, az erősebb motorokhoz már a nyolcfokozatú ZF automata jár a híres forgótárcsás előválasztó kapcsolóval. Alapáron hátul hajt a kocsi, de természetesen összkerékhajtás is rendelhető lesz.
Az XF Sportbrake drágább lesz a szedánnál, a legolcsóbb változat ára 12 millió forint környékéről fog indulni.