AMTS

Katonás előélet: TuningKingz Honda Prelude III-gen

2014.01.15.

Robert Mucha története a módosított autók világában jóval azelőtt indult, hogy megvette volna első autóját. Már egészen fiatalon is a szcéna lelkes tagjaként, a találkozók állandó résztvevőjeként szívta magába a tuning életérzését. Aztán megvette a Hondát.

Robert ekkor már lengyel testvérklubunk, a TuningKingz csapatának oszlopos tagja volt, így ötletekben sem szenvedett hiányt a továbbhaladást illetően. Habár az első két évben különösebb nem nyúlt az 1990-es évjáratú, kétliteres motorral szerelt géphez, a koncepció egyre inkább összeállt a fejében, majd 2011-ben egyszerre robbant rá japán kedvesére. Az végeredményenk köszönhetően pedig rögtön az ország egyik legtiszteletreméltóbb harmadik generációs Prelude-jévé avanzsált!

Az új téma első lépését a fényezés jelentette - már ha a matt bevonatot ennek lehet nevezni - melyet Róbert a military-stílus jegyében választott a gépre. A szabvány matt olivazöld és grafitszürke árnyalat unalmasnak, a fekete pedig túl szabványosnak bizonyult, a választás így a lengyel hadseregnél hivatalosan használt Desert Sand, azaz a sivatagi homok színére esett. Olyannyira, hogy magát a festéket is sikerült eredeti forrásból beszerezni: az autón pontosan az a festék látható, ami például az Afganisztánban állomásozó lengyel békefenntartók harckocsijain is megtalálható.

Az egyedi matt festés remekül passzolt az autóhoz, mindehhez polír peremmel ellátott 8x17 colos Arctec L felniket párosítottak, melyekre a H&R rugóstagajinak segítségével csüccsentették rá a kasztnit. A 60 mm-es ültetés mellé a tökéletes kiálláshoz a hátsó nyomtávot cirka 8 cm-el szélesítették meg, továbbá a küllők fekete fényezést is kaptak.

Habár ez a kombó sem mutatott rosszul, a nagy áttörést mégis az egy collal kisebb, de annál mutatósabb háromrészes garnitúra hozta el, amit már mi is láthattunk a Tuning Show Kraków keretei közt, májusban. A Carline CM6-osaihoz már nem volt szükség pogácsákra: elöl 9.0, hátul 9.5x16 (!) hüvelykes méretben kerültek az autó alá, kicsit bedöntve pedig ízléses hellaflush-os kiállást adtak a gépnek. A küllők egyedi metál-lila fényezést kaptak, a széles polír peremek mellett pedig aranyszínű csavarok teszik fel a műre a koronát.

A külső optikát ennél többel már csak elrontani lehetett volna, így következhetett az utastér. Az első lépést egy komoly audiorendszer építése jelentette, melyet a nem kispályás névként ismert Vibe termékeiből raktak össze. A csomagtér ízléses installációba foglalva két 25-ös Black Air mélynyomót, az őket hajtó A7-es monoblock erősítőt, valamint egy Slick A3-as erősítőt tartalmaz, mely az első szettet látja el krafttal. Az ajtókban 15-ös BlackAir mélyközép hangszórók, az A-oszlopokban pedig szintén BlackAir csipogók találhatók. A rendszert az Alpine 9812RR fejegysége vezérli, a megfelelő tartalékról pedig a Dietz kondenzátorai gondoskodnak.

A szépen kialakított beltér a TuningKingz és a KlemaCustomGarage csapatának munkája. Előbbi a hibátlan, az üléseken Bentley-stílusban varrt komplett vajszínű-fekete bőrözésért, utóbbi pedig az első ülések mögött található, a felnikhez hasonlóan lilára fújt fél-bukókeretért felelt. 

A távolabbi tervekben egyébként utóbbiból egy komolyabb verzió beépítése is szerepel a hátsó ülés kárára, ami egy az egyben kikerül majd a helyéről, egyúttal megoldva a buli után szállítandó bevodkázott barátok általában magas koncentrációját is. Ami viszont nagyobb durranás lesz, egy nagyon nem szokványos motorcsere a közeljövőben, amiről egyelőre csak annyit tudtunk meg, hogy az egész ázsiai-autós szcéna az állával fog focizni a látványától.

Ami pedig már szezon elejére megvalósulhat, egy air-ride rendszer beépítése (ilyet sem gyakran látni egy harmadik generációs Honda Prelude-ben igaz?), mellyel Robert végleg búcsút int az all-time-low életérzésnek.

Az új szett debütálását Robert tavaszsal nálunk, az AMTS keretei közt tervezi, ahol a TuningKingz színeiben tucatnyi új lengyel építés társaságában vesz részt, március 21-23 között Budapesten a Hungexpón!

Addig is, a szezon előtti utolsó állapotról remek képeket kaptunk, melyet a Twinpigs western-parkban fotóztak, valahol a lengyel-cseh határ közelében.

Maciej Sulek ( fotók) Kacper Szczepa - TuningKingz (infók)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....