Kecskemét

Kecskemétiek sikere Bridgestone abroncsokon

2015.11.01.

3000 kilométeres versenyen ért célba a magyar Megalux napelemes autó Ausztráliában – a magyar csapatnak átadott négy darabos szett összsúlya alig haladta meg az 5 kg-ot!

Az előkelő 7. helyen ért célba a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának csapata által épített napelemes autó a világ legnagyobb napelemes jármű versenyén, a Bridgestone World Solar Challenge-en Ausztráliában.

A 2015-ben rajthoz álló 46 csapatnak több mint 3000 kilométert kellett megtennie saját fejlesztésű, kizárólag napelemmel hajtott járművekkel. A magyar csapat sikere azért is kiemelkedő, mert most először vettek részt a világ piacvezető gumiabroncs gyártó cége által támogatott, embert és járművet próbáló megmérettetésen.


Számos nagy külföldi egyetem csapatát megelőzve a magyar team Megalux járműve 43 óra 4 perc alatt tette meg a 3022 kilométeres távot. A Megalux speciális, külön a versenyre gyártott Bridgestone Ecopia Ologic abroncsokon állta ki az erőpróbát. A Kecskeméti Főiskola „ifjú mérnökei” először vettek részt a versenyen, így az elért hetedik helyezés ezért is figyelemreméltó.

A Bridgestone World Solar Challenge versenyen végül első helyen célba érő holland csapat, a Nuon Solar Team 37 óra 56 perc alatt teljesítette a távot, amelyre a csapatok egyedi kialakítású, kizárólag napenergiával működő járművekkel nevezhettek.

Az 1987 óta megrendezésre kerülő versenyen három külön osztályban (Adventure, Cruiser és Challenger) összesen 46 csapat indult. A rajthoz álló csapatok minden nap reggel 8 óra és délután 5 óra között haladhattak, így kellett megtenniük az egész Ausztrálián átívelő távolságot.


– A világ piacvezető gumiabroncs gyártójaként nagy hangsúlyt fektetünk olyan kutatás-fejlesztési projektekre, amelyek a fenntartható fejlődésre és a fenntartható közlekedésre irányulnak. Fontos környezetvédelmi célunk, hogy 2050-re minden általunk gyártott abroncs 100%-ban fenntartható módon előállított nyersanyagokból készüljön. Gratulálunk a GAMF csapat előkelő eredményéhez, ez nemcsak a főiskola, de hazánk számára is kiemelkedő siker – mondta Károlyi Kata, a Bridgestone Hungary marketing vezetője.

A versenyen használt Bridgestone abroncsok nemcsak a 95/80R16 méretükben tértek el a szokásos személygépkocsi gumiktól: a magyar csapatnak átadott négy darabos szett összsúlya alig haladta meg az 5 kg-ot! Az Ologic abroncs speciálisan nagy átmérővel és keskeny futófelülettel rendelkezik, ami mérsékli az abroncsdeformálódást és az energiaveszteséget, csökkentve a gördülési ellenállást – ugyanakkor legalább olyan fokú biztonságot nyújt, mint a hagyományos gumik.

A Bridgestone több hétköznapi autó abroncsainak elkészítésére is alkalmazza már az Ologic technológiát, így az innovatív technológiával készült Ecopia EP500 abroncsokat szállít a teljesen elektromos meghajtású, városi BMW i3 modellhez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.28
Niki Lauda, a legendás Forma 1-es versenyző tavaly halt meg hetven éves korában Bécsben. Tíz....
2020.01.28
A WeShare, a Volkswagen és a ŠKODA autómegosztó szolgáltatása 2020-ban további hét városra....
2020.01.28
Massa-Carrara-tól Grosseto-ig, Firenzén áthaladva ezeket a helyeket nem szabad kihagyni (néhányukba....
2020.01.28
A világméretűvé váló koronavírus-járvány már az autógyártók között is szedi áldozatait. Számos....
2020.01.28
A nemzetközi Alpok-Adria Rali Kupa (AARC) idényzáró futama lesz az idén a Szilveszter-rali. ..
2020.01.28
A vasúttársaság hosszútávon elkötelezett az utasok igényeinek maradéktalan kielégítése mellett,....
2020.01.28
Több, számszerűen hét értékes elismeréssel kezdte az évet a Peugeot. A márka kettős győzelmet ért....
2020.01.28
A bajor főváros jó esélyeket lát arra, hogy a jövőben ők rendezhessék meg az IAA-t, a Nemzetközi....
2020.01.28
Évtizedekkel ezelőtt a buszsofőrök kizárólag férfiak voltak, manapság azonban egyre népszerűbb a....
2020.01.27
Ma éljük át az autózás csúcsát, vagy régen jobb volt? Sokféle szempontot lehet összevetni,....