e-autó

Kedvező árú villanyautó kerül piacra Németországban

2017.08.12.

A jövőre érkező, Bosch-alkatrészeket tartalmazó e.GO Life németországi alapára bruttó 15900 euró, azaz alig 4,9 millió forint lesz.

Felépítésükben jóval egyszerűbbek a villanymotoros járművek, mint a belsőégésű motorral hajtottak, csupán az alkatrészek árai miatt drágábbak azoknál – ma még. Egy kis német cég azon igyekszik, hogy ez másként legyen, ugyanis szerintük lehetséges viszonylag olcsó, kis városi négykerekűt építeni elektromos hajtással. Az e.GO Life miniautó gyártója többek között a Tesláéhoz hasonlóan közvetlen értékesítési struktúrában gondolkodik, hogy minél olcsóbban értékesíthesse újdonságát.

Mindenféle kedvezmények nélkül is 5 millió forint alatti áráért egészen sokat ad a 48 voltos Bosch hajtáslánccal ellátott, 3,348 méter hosszú, négyszemélyes e.GO Life. Az alapár tartalmaz első- és oldallégzsákokat, Isofix gyerekülés-rögzítési pontokat a dönthető hátsó és az első utasülésen, bőrbevonatú kormánykereket, motorosan mozgatható oldalablakokat és 14,4 kilowattórás akkumulátorcsomagot. Plusz 1900 euróért – azaz bő 580 ezer forintért – nagyobb, 19,2 kilowattórás akkumulátorcsomaggal is rendelhető a kifejezetten városi használatra szánt e.GO Life, amivel már 170 kilométeres hatótávolság adódik, az alapváltozat 130 kilométerével szemben. Már ez utóbbi is bőven elég egy család átlagos napi ingázásának kiszolgálására.

Az alapváltozatában 810 kilogramm, nagyobb akkumulátorával pedig 840 kilogramm saját tömegű e.GO Life végsebessége 104 kilométer/óra (elektronikusan korlátozva), fogyasztása 9,9 kWh/100 km. Legnagyobb teljesítménye 30 lóerő, ám ennél többet mond, hogy maximális forgatónyomatéka 110 newtonméter. Aki vezette már a „Mi autónk” eredeti változatát, az nagyjából képbe kerülhet, hogy milyen menetteljesítményekre számíthat az e.GO Life vezetője, hiszen az itthon gyártott hajdani Suzuki Swift is hasonló paraméterekkel rendelkezett. Ám valójában mégis becsapós ez az összehasonlítás, hiszen itt fordulatszámtól függetlenül, már induláskor rendelkezésre áll a 110 newtonméter, így nem csoda, hogy a városban megengedett ötvenes tempóra is csupán 5,7 – illetve nehezebb kivitelében 5,9 – másodperc alatt ugrik az e.GO Life.

A nagyobb akkumulátor mellett további tételek az extralistán a 17 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a néhány különleges szín, bár 1950 euróért, vagyis körülbelül 600 ezer forintért, bármilyen színű fóliát kaphat az e.GO, így a választható színek sora szinte végtelen. 2019-től majd légkondicionáló, navigációs rendszer és kormánykerékfűtés is kérhető az autóhoz, a LED fényszórók és az érintőképernyős Bosch szórakoztatórendszer viszont már a kezdetektől adott lesz. Amitől pedig szintén kiemelkedően csábító lehet ez a miniautó – főleg a hasonló, „semmiből előtűnő” vadonatúj márkák termékeivel szemben – az a háttérbázisa. Büszkék vagyunk arra, hogy az e.GO hivatalos szerviztevékenységét, előírt karbantartását a Bosch Car Service hálózat műhelyei végzik majd. Tehát már az első e.GO példányok utcára kerülésével, világszerte több mint 17 ezer szerviz várja a tulajdonosokat. Ugyan melyik másik frissen debütáló márka tudhat maga mögött ilyen szervizhálózatot?

Az e.Go Life a Tesla típusait idéző rekord gyorsasággal valósult meg, hiszen az ötlet 2014-es megszületését követően 4 évvel később, 2018-ban már sorozatgyártásba is kerül az autó. A mintaszerű hatékonyság annak is köszönhető, hogy korántsem zöldfülűek e nagyon is zöld autó aacheni fejlesztői. Ők állnak a 2009-ben indult StreetScooter projekt mögött is, és ezzel már elnyerték a Német Posta pályázatát. Így immár több mint 2500 darab StreetScooter elektromos furgon dolgozik Németországban és Hollandiában a posta szolgálatában. Vagyis korántsem előzmény nélküli az e.GO Life sem, amelynek gondolata a StreetScooter projekt sikere után született. Eszerint egyszerű és praktikus villanyautóval nyilván nem csak a posta dolgozói közlekednek szívesen, hanem mindenki.

„Mindenki” persze csak akkor közlekedhet a városban olyan járművel, ami igazán oda is való, ha viszonylag széles tömegek számára elérhető árcédula kerül az autóra. Ehhez az egyszerű felépítés mellett újfajta gyártástechnológiát is álmodott az e.GO atyja, Prof. Dr. Günther Schuh. A korszerű, hálózatba kapcsolt rendszer is összecseng a Bosch elképzeléseivel, így nem csoda, hogy hamar „egymásra talált” a két cég. A fejlesztések eredményeként pedig jövőre valóban valóra válhat az álom, az e.GO Life piacra dobásával.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.08.20
A jó hangulatú statikus versenynapok és a hétközi kánikula után az időjárás kissé megviccelte a....
2017.08.20
A Magna Steyr Thondorf-ban levő gyárában készül 2018-tól a BMW Z4 - írja a Kleine Zeitung. ..
2017.08.20
Michel Roman Franciországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.08.20
Augusztus vége felé járva érkezik el országunk egyik legfontosabb ünnepe, az államalapítás....
2017.08.20
Az M-Sport észt versenyzője jó úton van első aszfaltos győzelme felé, a vb-pontversenyben vezető....
2017.08.20
A megnövekedett forgalom miatt torlódnak a személygépjárművek a hegyeshalmi határátlépési pont....
2017.08.20
Az időjárási viszonyok nem teszik lehetővé a fővárosi légi parádé tervezett eseményeinek teljes....
2017.08.20
Elhagyja a Maseratit Jörg Ross, a jövőben az Aston Martin motorfejlesztésért felelős vezetője lesz....
2017.08.20
Egy néhány hetes kisgyerekkel kaptak sorozatlopáson egy magyar párt Ausztriában. A bűnesetek....
2017.08.20
Testvére véletlenül becsukta a nyitott ajtót, az autóban ülő öccse pedig a forró autóban rekedt. A....