portré és interjú

Kétszemélyes „hadsereg” 2. rész - Pataki Ádám

2017.08.03.

Kipróbálta magát kétkezi, lemezgyári melósként, San Franciscóban megértette a nyelvtudás nélkülözhetetlenségét, dolgozott call centeresként is a közgazdász, angol szaknyelv tanár, aki nem Facebookozik, nem bírja a mutyit, viszont a könyvektől még vezetés közben sem tud elszakadni. Pataki Ádámmal folytatjuk a Real Garant Versicherung AG kéttagú hazai képviseletének bemutatását.

A kiterjesztett garanciát kínáló biztosítók szegmensében Magyarországon évről-évre erősebb pozíciót harcol ki magának a Real Garant Versicherung AG. A hazai sikerek egyik kulcsa a kicsi, de annál hatékonyabb, csupán kétszemélyes magyar képviselet: Sebestyén Ádám és Pataki Ádám egyaránt Magyarország legszegényebb régiójából indulva csinált példaértékű karriert. Cikkünk első részében bemutattuk a 36 éves magyarországi vezetőt, Sebestyén Ádámot. Most kollégáját és barátját, a hozzá hasonlóan nyitott és „pörgős” 37 éves értékesítési vezetőt, Pataki Ádámot mutatjuk be.

A 37 éves értékesítési vezető, Pataki Ádám

Lemezgyártól a katedráig

Pataki Ádám „borsodi srác”, Ózdon született, hat osztályos gimnáziumban tanult. Meghatározó emlék számára a Borsodnádasdi Lemezgyár, amelyet érdekes módon nagypapája és édesapja is irányított. De nem csak miattuk volt fontos neki a gyár: a nyári szünetben egy hónapra maga is beállt melózni, fontos tapasztalatszerzés volt számára a kemény, fizikai munka átélése. Miként az is, ahogy végig kellett néznie a gyár elkerülhetetlen leépülését. Míg a gyárban a kemény munka értékét, addig a Fiatalok Világtalálkozóján San Franciscóban a nyelvtudás nélkülözhetetlenségét tanulta meg.

Fontos tapasztalatszerzés volt számára a kemény, fizikai munka átélése

A németül és angolul is remekül beszélő Ádám Budapesten, a Corvinus Egyetemen tanult tovább, s mint mondta, több szakon is végzett – közgazdász, közgazdász tanár, angol szaknyelv tanár lett. Az egyetem alatt Ádám egy assistance szolgáltatónál állt munkába, ahol call centeresként kezdett, és hálózatfejlesztőként is dolgozott. A párjával élő, a gyerekvállalásra még csak készülő Ádám kerüli a közösségi médiát, nem néz tévét, helyette viszont sokat olvas, ha valahol várni kell, akkor csak előveszi a tabletet, a kocsiban pedig hangos könyvet hallgat.

Nincs mutyi

Munkájával kapcsolatban Pataki Ádám mindenekelőtt azt emeli ki: bár a magyar gazdaság folyamatosan tisztul, még ma is meglehetősen gyakoriak a tisztességesség határán lévő üzletek a piacon. Náluk viszont az az alap, hogy „nincs mutyi”: csak tiszta, korrekt, becsületes üzleti kapcsolat létezik. Példaként azt említi: a piacon talán náluk a legrövidebb a garancia-szerződés, aminek az az oka, hogy világosak, egyértelműek a szabályok, „nincsenek trükkös, apró betűs részek.” Mindezek miatt talán elvesztettek néhány üzletet, viszont legalább ennyit nyertek, hiszen mind többen mondanak nemet a szürke zónára a piacon.

De nem csak az üzleti szemlélete szokatlan Pataki Ádámnak és Sebestyén Ádámnak, mindennapjaik sem éppen szokványosak. Nincs például Magyarországon irodájuk. Miért lenne? – kérdeznek vissza mind a ketten. Ha tárgyalni kell, akkor ők keresik fel az ügyfelet. Ha pedig sürgős kérdés, kérés van, akkor amúgy sem vesztegethetik az időt azzal, hogy irodába rohangáljanak: ahol épp vannak, ott kapcsolják be a laptopot, tabletet, hogy minél hamarabb megoldást kínálhassanak a felmerülő problémára.

Sebestyén Ádám és Pataki Ádám

Sebestyén Ádám említi meg, hogy ehhez persze a megfelelő technika felszereltség mellett az is kell, hogy cégüknél egészen innovatív, a piacon egyedülálló IT-rendszer működik, ráadásul, ha kell, akkor az őket támogató bécsi iroda vagy a stuttgarti központ telefonon is azonnal rendelkezésükre áll. Ahogy irodájuk, úgy hivatalos munkaidejük sincs. Mindkét Ádám az vallja ugyanis: amikor megoldandó probléma, amikor munka van, akkor kell igazán dolgozni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....