Forma-1
Lewis Hamilton
Malajziában a pole pozícióból induló Lewis Hamilton jól kapta el a rajtot, és megőrizte a vezetést egészen a célig. Első helyét egy pillanatra sem veszélyeztette senki, a befutónál 17 másodperc volt az előnye csapattársa, Nico Rosberg előtt. Hamilton pályafutása során a 23. győzelmét és 100. pontszerző helyezését szerezte meg. Ez volt az első kettős győzelme a gyári Mercedes csapatnak, mióta visszatértek 2010-ben.
„Nagyon hálás vagyok, a csapat fantasztikus munkát végzett. A tavalyi év után hihetetlen, hogy képes voltunk kettős győzelmet aratni, és annak is örülök, hogy a főszponzorunk hazai versenyén történt” – nyilatkozta a győztes.
Lewis Hamilton
Hamilton mögött több helycsere is történt. Csapattársa, Nico Rosberg annak ellenére jött föl a 3.-ról a 2. helyre, hogy a 2. helyről indult Sebastian Vettel is jól indult, és agresszíven védekezett ellene a rajtnál. A négyszeres világbajnok megpróbálta a fal felé terelni honfitársát, de Rosberg így is el tudott menni mellette. Az Ausztrál Nagydíj győztese szinte az egész futamon küszködött a hátsó gumikkal, sőt, Vettel egy ízben azt is jelentette rádión, hogy olaj vagy víz folyik a Mercedes motorjából. Ennek ellenére Rosberg könnyedén őrizte meg a 2. helyet, és a múltkori győzelme miatt így is nagy előnnyel vezeti a világbajnokságot.
Rosberg és Vettel csatáját kihasználva a 4. helyről indult Daniel Ricciardo is megelőzte Vettelt a rajt után a 2. kanyarban, aki nem tudott védekezni az ausztrál támadása ellen, amikor Rosberg apró hibája miatt egy pillanatra el kellett vennie a gázt a 4-es kanyarban. A 4. körben azonban a DRS segítségével Vettel visszavette a 3. helyet, amelyet meg is őrzött a célig. A verseny második felében egyszer ugyan nagyon megközelítette Rosberget, de megelőzni nem tudta, és utána ismét lemaradt a Mercedestől, a végén több mint 7 másodperc volt közöttük a különbség.
„Hatalmas munkát végzett a csapat és a Renault is, hogy itt lehetünk. Látszik, hogy a Mercedesek még egy kicsit gyorsabbak nálunk, amikor kellett, el tudtak húzni tőlünk. Ennek ellenére elégedettnek kellett lennünk, két hónapja a teszteken még 10 kört sem tudtunk egyben megtenni, most pedig befejeztünk egy versenyt, ráadásul azt, amelyik a hőmérséklet és egyéb körülmények miatt az egyik legnagyobb megterhelést jelenti az autónak”– nyilatkozta Vettel a futam után.
Daniel Ricciardo
Ricciardo sokáig megőrizte a 4. helyet, még akkor is, amikor az 1. kerékcsere után közvetlenül Fernando Alonso mellé engedték ki a pályára, és csatáznia kellett az első három kanyarban. Azonban a második kerékcsere már nem sikerült ilyen jól az ausztrál számára, mert a bal első kerekét rosszul rögzítették, amit csak a bokszutca végén vett észre. Azonnal megállt, a szerelők visszatolták a garázs elé, hogy rendesen rögzítsék a kereket, de ezzel egy egész kört vesztett, és minden esélyét a pontszerzésre. Ráadásul utána sem alakult szerencsésen a versenye: 10 másodperces stop & go büntetést kapott a csapat hibája miatt (amiért rögzítetlen kerékkel engedték ki a pályára), az utolsó etapban pedig eltört az első vezetőszárnya (amikor kisodródott a 14-es kanyarban), amely kivágta a jobb első gumiját. Nem csoda, hogy a vége előtt 4 körrel behívták a bokszba, és már nem is engedték vissza a pályára.
Ricciardo kiesése után Nico Hülkenberg és Fernando Alonso küzdött a 4. helyért. A német kétkiállásos stratégiával próbálkozott, de nem járt sikerrel, mert a háromszor kereket cserélő spanyol a végén könnyedén előzte meg a frissebb gumik segítségével.
Mögöttük Jenson Button szerezte meg a 6. helyet, a McLaren brit versenyzője szinte az egész futamon Felipe Massával (Williams) küzdött, de megtartotta a helyét. A brazil a verseny végén figyelmen kívül hagyta az istállója utasítását, hogy engedje el a közvetlenül mögötte haladó csapattársát, Valtteri Bottast. A Williams csapat úgy érezte, hogy a finn jobb tempóra lenne képes, ha nem lenne Massa mögé beragadva, és akár Button ellen is több sikerrel járhatna.
Felipe Massa
„Ha engem nem tudott megelőzni, akkor Buttont sem tudta volna” – nyilatkozta Massa a futam után Bottasról. „A csapatnak tiszteletben kell tartania, hogy az egyéni világbajnokságért harcolok, és ezek a pontos nekem is fontosak” – tette hozzá a brazil, aki valószínűleg azért sem engedelmeskedett a csapatutasításnak, mert korábban oly sokszor kellett ezt megtennie a Ferrarinál, amikor Schumachert vagy Alonsót kellett elengednie.
Az első 10-be még a verseny elején Kimi Räikkönennek defektet okozó, ezért 5 másodperces büntetésre ítélt Kevin Magnussen (McLaren), és a 19 éves orosz újonc, Daniil Kvyat (Toro Rosso) fért be.
Végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:40:25.974
2. Nico Rosberg Mercedes +17.313 mp hátrány
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +24.534 mp
4. Fernando Alonso Ferrari +35.992 mp
5. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +47.199 mp
6. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m23.691 mp
7. Felipe Massa Williams-Mercedes +1m25.076 mp
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1m25.537 mp
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 kör
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 kör
11. Romain Grosjean Lotus-Renault +1 kör
12. Kimi Räikkonen Ferrari +1 kör
13. Kamui Kobajasi Caterham-Renault +1 kör
14. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 kör
15. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 kör