Hödlmayr Hungária Logistics Kft

Kevés a sofőr, mi lehet a megoldás?

2018.07.18.

A logisztikai ágazat legnagyobb problémája jelenleg a szakképzett gépjárművezetők hiánya. Egy nemrégiben készült Világbank-kutatás szerint egész Európában nincs elég sofőr: csupán Németországban 45 ezerre lenne még igény. Európa egyik legnagyobb gépjármű-logisztikai szolgáltatója, az osztrák központú, de Győrben masszív magyarországi jelenléttel rendelkező Hödlmayr azt követeli, hogy minden érdekelt fél részvételével tegyék vonzóbbá a szakmát.  

A helyzet a közeljövőben várhatóan tovább éleződik, amit a gépkocsivezetők életkor szerinti megoszlása is alátámaszt. A teherautósofőrök kétharmada már elmúlt negyven éves, egyharmaduk életkora 51 és 60 év között van. Tíz év múlva a ma ötven felettiek már nem lesznek elérhetőek a munkaerő-piacon.

A győri telephely

„Ha belátható időn belül nem sikerül több embert rávenni arra, hogy tanulja ki és gyakorolja ezt a szakmát, akkor középtávon komoly kudarcnak nézünk elébe. Nincs olyan gazdaság ugyanis, amely működőképes logisztika nélkül lenne képes a fejlődésre” – húzza alá Johannes Höldmayr, a Hödlmayr vezérigazgatója. Az ágazatot régóta ismerő szakértő és az egyes országokban dolgozó kollégái számára egyértelmű, hogy olyan intézkedési csomagra van szükség, amely javítja az ágazat megítélését.

Minden érdekeltet be kell vonni

A tisztán gazdasági megfontolások mellett számos más kezdeményezés is hozzájárulhat a helyzet javulásához – ilyen lehet például a szakma elismertségének, a sofőrök elfogadottságának és munkafeltételeiknek a javítása. „Ha például egy gépkocsivezetőnek órákig kell várnia a kirakodásra, és közben még arra sincs lehetősége, hogy használhassa a mellékhelyiséget, az éppenséggel nem növeli a foglalkozás vonzerejét. Mind a logisztikai vállalatok, mind pedig ügyfeleik sokat tehetnek azért, hogy ez a helyzet javuljon” – hangsúlyozza Hödlmayr.

Kialakítandó szakmakép: az utak pilótái

 

 „Ezenkívül teljesen hibás felfogás a sofőröket segédmunkásnak tartani, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy merre tart a fejlődés – lásd technológiai forradalom. Nemsokára megjelennek az önvezető teherautók, és ez gyökeresen megváltoztatja majd a szakmát. A járművek vezetése helyett teljesen új feladatok határozzák majd meg a sofőrök mindennapjait” – jelentette ki a Hödlmayr vezérigazgatója, aki szerint a gépjárművezetőket az utak pilótáinak kell tekinteni.  

Biztos munkaadó

 „Folyamatosan bővülő, nemzetközileg tevékenykedő családi vállalat a miénk, amely dolgozóinknak pontosan azt a stabil alapot biztosítja, amelyre állandó változással járó korunkban a legnagyobb szükség van. A ’megbízhatóság’ az a tényező, amelynek sohasem volt akkora jelentősége, mint manapság” – egészíti ki Iván György, a Hödlmayr magyarországi leányvállalatának ügyvezetője.

Modern gépjárműflotta

Vonzóvá teszi a Hödlmayr-csoportot az is, hogy Európa egyik legmodernebb gépjármű-flottájával rendelkezik.  „Járműveink átlagos életkora 3,7 év, míg az ágazati átlag hét év felett van” – mondta el Iván György. A Hödlmayr International AG járműparkja jelenleg 780  speciális autószállítóból áll, amelyek 99 százaléka Euro-5, EEV vagy Euro-6 normának megfelelő tehergépkocsi.

Hödlmayr International AG

Az elmúlt évben a Hödlmayr International AG 16 országban működő leányvállalataival a nehéz piaci körülmények között is sikeresen állt helyt, és ismételten növelte árbevételét (275 millió euró). A családi vezetésű vállalat Európa-szerte aktuálisan ötven gépkocsivezetőt keres – további információk itt: https://www.hoedlmayr.com/en/human-resources/job-market.

 

Hödlmayr Hungary Logistics Kft.

A Hödlmayr Hungary Logistics Kft. a Hödlmayr International AG száz százalékos tulajdonában lévő magyar leányvállalat. A 370 főt foglalkoztató cég a gépjármű-logisztikai ágazat egyik legnagyobb munkaadója Magyarországon. Győri telephelyén 275 ezer négyzetméteres, közel 15 ezer jármű tárolására alkalmas raktárkapacitással és 170 speciális autószállító járművel rendelkezik. A magyar vállalat árbevétele 2017-ben 49 millió eurót tett ki.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....