ICDP

Kevesen mernek az autóiparba fektetni

2019.10.08.

Az ICDP kutatói egyedülállóan széles perspektívával rendelkeznek, ami az autóipart illeti. Számos európai partnerüknek köszönhetően a szervezet híre gyorsan terjed, így sokan kérnek tőlük befektetési tanácsokat.

Elsősorban persze befektetési alapok kérik a tanácsukat, de gyakran más, komoly tőkével rendelkező vállalatok is keresik a lehetőségeket az autóiparban. Ezek a befektetők többnyire nem ismerik igazán mélyrehatóan az autóipart, ugyanakkor vannak az iparágban tevékenykedő szereplők is, akik bár az értéklánc egy bizonyos részét jól ismerik, az autóipar többi része szinte ismeretlen számukra.

De mibe akarnak fektetni? A tapasztalatok alapján a hagyományos üzletágak, mint a kereskedések vagy a szervizek nem érdeklik őket, inkább szolgáltatásokba fektetnének. Ez alól persze kivételt képeznek a kereskedői hálózatok terjeszkedési probálkozásai, amikor egy hálózat felvásárol egy másikat, vagy néhány új telephellyel bővíti portfólióját.

 Gyakran az is igaz, hogy a potenciális befektetők nem rendelkeznek megfelelő ismeretekkel az iparágról - egy olyan ágazatról, amelybe belépésüket fontolgatják. Egyszerűen átültetik tapasztalatikat a kiskereskedelem más formáiból az autóiparra és feltételezik, hogy ugyanazok a trendek érvényesülnek, hogy hasonló megoldások relevánsak. Azt is feltételezik, hogy az összes piac hasonló - mivel egy koncepció működött az Egyesült Államokban, az európai piacon is működni fog. Gyakran azt is feltételezik, hogy a nagyon nagy, az iparágat potenciálisan átalakító vállalkozások kialakulása - például az olyan online szereplők, mint például az Uber, vagy az gyártók által finanszírozott különféle mobilitási vállalkozások (Drivenow) -, azt bizonyítja, hogy szilárd üzleti terv és kiszámítható profit áll mögöttük.

A valóság persze sok esetben más. Az Uber és más hasonló szolgáltatók bár ismertek és azt gondolná az ember, hogy csak jól járhat, ha finanszírozza őket, de vajon tudják a teljesen kívülálló befektetők, hogy a fuvarszervező vállalat még sosem termelt profitot? Vajon tudják, hogy egyelőre nincs olyan car-sharing szolgáltató, ami nem veszteségesen működik?

Az ICDP tapasztalatai alapján ritka, hogy egy külső szereplő az általuk adott tájékoztatás után is befektessen valamilyen autóipari vállalkozásba. Nem véletlen, hogy az autógyártók finanszírozzák az új szolgáltatásokat is és szinte azonnal felvásárolják a különböző kezdeményezéseket. Az autóipar az ő pályájuk és úgy tűnik, ha át is alakul egyfajta mobilitási iparággá, a fontos szereplők ugyanazok maradnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.18
Carsten Monnerjan veszi át az Audi leányválllatának, az Italdesignek a vezetését. Honnan máshonnan....
2019.10.18
Informatikai fejlesztés miatt vasárnap hajnalban 1 órától 5 óráig az útdíjfizetési rendszerben nem....
2019.10.18
2022-ig összesen kétezer embertől szabadul meg a járműipari beszállító cég, a Brose. Az....
2019.10.18
A ŠKODA két exkluzív vázlatot adott ki az új ŠKODA OCTAVIA típusról. Az új ŠKODA dizájnnyelvezete....
2019.10.18
Az időjárás felelősökkel egyeztetve nagyon sikeres flottanapot szervezett október első napján az....
2019.10.18
A Mercedes-Benz tovább növelte márkaértékét, és ismét a világ legértékesebb prémium autómárkája. Az....
2019.10.18
A világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalataként a Bridgestone folyamatosan olyan....
2019.10.18
A hazai autóipar a világpiaci trendekhez igazodva nagy lépésekkel halad az energiahatékony közúti....
2019.10.18
Csökkent a Németországban 2018-ban ellopott autók száma. Tavaly összesen 15.037 olyan kocsit loptak....
2019.10.18
Tovább csökkentené a tartományi kormány az átmenő teherforgalmat Burgenland útjain. Ennek érdekében....