Mazda MX-5

Kisebb, könnyebb, vagányabb az új Mazda MX-5

2014.09.04.

A világ legnépszerűbb kabriójának negyedik generációja a típus 25. születésnapjára készült el.

Párhuzamosan három fölrészen, Európában (Barcelona), Amerikában (Monterey, Kalifornia) és Ázsiában (Tokió) mutatták be az új Mazda MX-5-öst, az európai premieren még a Duran Duran is fellépett.

A legfontosabb változás, hogy az Mazda MX-5 negyedik, ND jelzésű nemzedékének 100 kilogrammal kevesebb lett a tömege (kb. 1050 kg), így csak nagyjából 50 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint az 1989-es első, NA generáció, a súlypontja pedig egyenesen a legalacsonyabb a négy generációé közül. A súlyelosztás tökéletes 50-50 százalék a két tengelyen.

Részben a nagyobb szilárdságú acéloknak, részben a méretcsökkentésnek köszönhető a tömegcsökkentés. Az új MX-5 105 mm-rel rövidebb (3915 mm), 20 mm-rel alacsonyabb, és 10 mm-rel szélesebb lett közvetlen elődjénél, a tengelytávjából 15 mm-t, a túlnyúlásaiból összesen 90 mm-t csíptek le. Elöl igényes, kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművet kapott, a kerékméret 195/50/16.

Kevés dolgot árultak el a bemutatón a technikai részletekről, egyelőre csak annyi biztos, hogy a Skyactiv családba tartozó, magas sűrítésű benzinmotorokkal lesz kapható a kocsi, valószínűleg 1,5 és 2,0 literes lökettérfogattal. Hatfokozatú kézi váltó továbbítja az erőt a hátsó kerekek felé, felárért Skyactiv automataváltó is rendelhető lesz. A szervokormány immár elektromos rásegítésű lett.

Az MX-5-nek a „Kodo” formanyelv szellemében fogant formavilága némileg eltér az eddig megszokottól, mintha a dizájnerek kicsit sokkolni próbálták volna a típus népes rajongótáborát. Profilból a BMW Z3-asra emlékeztet, de a hátsó lámpái annyira egyediek, hogy erről mindenki azonnal fel fogja majd ismerni. Elöl a Mazda-védjegynek számító ötszögletű hűtőmaszk dominál, a fényszórók morcos kinézetűek és aprók.

Az utastér hangulata illik az újabb Mazdákkal elkezdett vonalba, a gömb alakú váltókar-vég és az alacsony üléspozíció garantálja a sportos érzést rögtön a beülés után. Megjelent a nagyméretű képernyő a középkonzol tetején, a tekerhető vezérlőtárcsa segítségévek ennek a menürendszerében lehet barangolni. Állítólag sokat javult a felhasznált anyagok minősége, a legtöbb felületet puha műanyag borítja. Az új MX-5 2015 nyarán kerül a kereskedésekbe.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....