SEAT

Kiugróan jók a Seat első negyedéves eredményei 2017-ben

2017.04.22.

2001 óta a legjobb értékesítési eredménnyel zárta a SEAT az idei első negyedévet. A tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva 14.400 darabbal, azaz 14 százalékkal nőtt a SEAT értékesítés, ami 117.300 autó eladását jelenti a 102.900 darabos tavalyi eredményhez képest. Hasonlóan jól alakult a spanyol gyártó március havi értékesítése, ebben a hónapban 53.200 autó értékesítésével 14,4 százalékos bővülést regisztráltak, ami 17 év óta a legjobb márciusi eredményt jelenti.

Ezzel kapcsolatban a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths kijelentette: "Az első negyedévben még kezdeti várakozásainknál is jobb eredményt értünk el, mellyel a SEAT az egyik legdinamikusabban növekvő márka Európában. Igen elégedettek vagyunk az eredményekkel és az új modelljeinknek köszönhető kiegyensúlyozott bővüléssel. A Leon megújult változatának piacra kerülése nagyban hozzájárult a növekedéshez, és a most érkező Ibiza júniustól várhatóan újabb pozitív lökést ad majd ezeknek a folyamatoknak."

A Leon-család

Az eredményes értékesítés elsősorban a SEAT öt nagy piacán elért eredményeknek volt köszönhető, amelyek mindegyikén kétszámjegyű volt a bővülés. 24.700 darabbal Spanyolország vezeti az első negyedévi értékesítési sorrendet, ami 16,6 százalékos növekedést jelent. Németországban a SEAT 20.600 (+10,1 százalék), az Egyesült Királyságban 16.800 (+25,2 százalék), Franciaországban 6.400 (+12,3 százalék), Olaszországban 5.300 (+17,9 százalék) autó értékesítésével tudott 10 százalék feletti bővülést elérni. Hasonlóan jó eredmény született Ausztriában, ahol a 4.800 eladott SEAT 31,9 százalékos növekedést jelentett, illetve Svájcban, itt a 2.500 eladott SEAT 78,5 százalékkal volt magasabb a tavalyinál. A további fontos piacok közül Mexikóban 6.800 darabbal 11 százalékos, Törökországban pedig 4.900 darabbal 10,4 százalékos volt a növekedés.

Hazánkban is jelentős volt a SEAT értékesítés növekedése. A 2016 első negyedévében piacra került 657 SEAT után 2017 első három hónapjában 782-re nőtt az értékesített autók száma, ami 19 százalékos növekedést jelent. A magyar piacról összességében elmondható, hogy a Leon család növekedése és stabil eladási számai eredményezik az erősödést, de érdemes megemlíteni az Ibiza és az Ateca eladások bővülő darabszámait is. A növekedés azonban nem áll meg, ugyanis a hazai piaci cél az, hogy megmaradjon az első negyedéves növekedés üteme. Erre jó esélyt ad a nyár előtt előértékesítésbe, és szeptemberben bevezetésre kerülő új SEAT Ibiza, mely várhatóan jelentősen növeli majd az eladott SEAT-ok számát.

Seat Ateca

A SEAT januárban vezette be legnépszerűbb típusa, a Leon megújult változatát, és hamarosan érkezik az új Ibiza, míg az év második felében kerül piacra az Arona nevű kompakt crossover. 2018-ban a spanyol márka modellpalettája egy harmadik, az Ateca fölé pozícionált SUV változattal is bővül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....