Volkswagen Passat

Kívül régi, belül audisan új: Hozzánk is megérkezett a nyolcadik generációs Passat

2019.09.18.

A fazon maradt régi, de a lemezek alatt csúcstechnikájú újdonságok sora lapul. A VW középkategóriás tömegmodellje, a Passat olyan szolgáltatásokat kínál, amelyek nem is oly rég még a prémiumok kiváltságai közé tartoztak.

Szerző: Heimer György

46 éves története során nem kevesebb, mint 30 millió darab készült a Passatból, világszerte a D-szegmens egyik lekedveltebb típusa – emlékeztetett felvezetőként Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria VW márkáért felelős vezetője a legújabb, az immár nyolcadik generációs Passat bemutató sajtótájékoztatóján. Mint sorolta, nálunk a márka összességében – az ötödik helyen állva – 7,6 százalékkal részesedik az újautó-piacon, de a Passat népszerűségét mi sem jelzi jobban, hogy a közületi és a magánvásárlók körében 28,7, illetve 21,3 százalékkal egyaránt vezeti a középkategória eladási listáit.

Az előkelő versenypozíciók megtartásához a wolfsburgi stratégák láthatóan elegendőnek tartották, hogy ha csak belül újítják meg középkategóriás négykerekűjüket. Eltekintve front- és a farrész fazonigazításaitól a külső-belső dizájn nemigen változott, a belbecs viszont annál inkább. Alighanem igaz, hogy az új Passat a prémiumokból átemelt technikáival járműosztályának egyik leginnovatívabb modellje. Főként digitális újdonságaival. Ezt illusztrálja, hogy a VW kocsi – elsőként a márka típusai közül – újabb lépést tett az önvezetés felé. A Travel Assist fantázianevű rendszer jóvoltából a Passat már csaknem a teljes sebességtartományban, 210 km/óra sebességig részben magától megy: automatizáltan gyorsít, lassít, kanyarodik. A már hagyományszámba menő adaptív sebességtartó automatikákkal (ACC) szemben annyival tud többet, hogy a térképadatbázis- és a jelzőtáblafelismerő-rendszerrel összefűzve igazodik az útviszonyokhoz. Igy például ha kocsi éles kanyarhoz ér, a Travel Assist magától lejjebb veszi a sebességet. A kormánykerék ugyanakkor úgynevezett kapacitív rendszerű, vagyis a sofőrnek már nem is kell forgatnia menet közben a volánt, elég, ha csak rajta tartja azon a kezét.

Bővült az információs-szórakoztató (infotaintment) szolgáltatások kényelmi tárháza is. Csak mutatóba a tengernyi lehetőség közül: ahogy az Audikban már jó ideje, most a Passatban is a navigáció minden korábbinál rajzosabb képei elővarázsolhatók a sofőr előtti színes műszerfali TFT-kijelzőre, az autó ajtói mobil telefonnal is nyithatók-zárhatók, indulás előtt az utasfülke távolról temperálható, s a VW modellekben most első ízben válik lehetővé az Apple CarPlay vezeték nélküli integrációja is. Valójában mindezek a szolgáltatások a VW zsargonban a MIB3 néven emlegetett új modulrendszerű infotaintment hozadékai, amelyek újfajta internetes kapcsolatokat (connectivity) kínálnak, beleértve ebbe a javítószolgáltatók online elérését is. Ígéretek szerint idővel a magyar VW tulajdonosok is személyes azonosítót (VW ID) kapnak, és ezzel hozzáférnek a márka neten elérhető összes központi, digitális szolgáltatásához. Újabb novum az IQ Light – LED matrix névre keresztelt fényszóró, amely úgy borítja fényárba a Passat előtti sötét útszakaszt, hogy nem vakítja el a szembejövőket. Az intelligens világítási rendszer – amely először 2013-ban az Audi A8-ban tűnt fel, majd a tavaly megújított Touareg után most a Passatban is kapható – a tompított és a távfény alapfunkcióin túl számtalan fényeloszlást tesz lehetővé. A mátrix-technika révén, igény szerint ki- és bekapcsolnak fénykibocsátó (LED) modulok, a szemből érkező és az elől haladó járműveket a fedélzeti kamera érzékeli a távolsági fényszóró használata közben.

Ami a Passat motorjait illeti, a kínálat széles: a háromféle TSI benzines 150, 190 és 272 lóerős, a dízeles paletta négyféle, 120, 150, 190 és 240 lóerős teljesítménnyel – jelezve, hogy a világszerte tapasztalható dízelellenes kampányok ellenére a VW egyáltalán nem mond le a gázolajos erőforrásokról. A Passatban bemutatkozó új 150 lovas TDI motor a károsanyag-kibocsátás további mérséklése érdekében kétkatalizátoros SCR-rendszerű és kettős AdBlue-adagolású, s mint ahogy a sajtóismertető fogalmaz: az a dízel aggregátok új nemzedékének előfutáraként érkezik. Mindemellett a hajtáslánc kínálatban ott szerepel a konnektorról tölthető hibrid, a GTE továbbfejlesztett változata is. A 218 lóerős összteljesítményű hibrid akkumulátorcsomagja a korábbinál több energiát tud tárolni, ami a mindennapi gyakorlatban azt jelenti, hogy az új WLTP-ciklus szerint akár 56 kilométer lehet a tisztán elektromos hatótáv (ez a régi NEDC mérési módszer szerint mintegy 70 kilométer), a napi városi ingázásokban elegendő lehet az emisszió nélküli közlekedéshez.

Az új Passat továbbra is szedán és kombi (Variant) karosszériával, de újfajta felszereltség-jelöléssel (Business, Elegance és R line) érkezik, továbbá a kínálatban ott szerepel majd az állandó összkerékhajtású, emelt hasmagasságú, extra védőelemekkel ellátott terepes Alltrack modell is. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az 1,5 literes TSI motorral szerelt belépő típus ára 9,748 millió forint, de ahogy az lenni szokott a magasabb felszereltségű változatok ára milliókkal is drágábbak lehetnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.25
El akarta kerülni az útdíjfizetést egy román teherautó-sofőr ezért más rendszámot szerelt fel....
2020.01.25
A Skoda védjegyévé váltak a mindennapi közlekedés során használható „Simply Clever” okos megoldások....
2020.01.25
A Forma 1-et követő sajtó kedvenc témája az utóbbi időben Charles Leclerc és Sebastian Vettel....
2020.01.24
A hatszoros világbajnok hamar összeszokott új autójával, a Toyotával, és hetedik itteni győzelmére....
2020.01.24
Toni Schmücker 1975-től 1982-ig volt a Volkswagen vezérigazgatója. Tőle olvastam anno egy....
2020.01.24
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.24
A Moszkvában car-sharing rendszerben közlekedő gépkocsik száma 2019. év végén meghaladta a 30 ezret....
2020.01.24
Az Európai Beruházási Bank hiteléből a társaság 3200 darab új, környezetbarát buszt vehet. ..
2020.01.24
Az erdélyi Hargita megyéből érkezett a Közlekedési Múzeum autóbusz-gyűjteményének két legújabb....
2020.01.24
Ott Tänak a negyedik gyorsasági szakaszon törte totálkárosra a Hyundai-t. ..