Volkswagen Passat

Kívül régi, belül audisan új: Hozzánk is megérkezett a nyolcadik generációs Passat

2019.09.18.

A fazon maradt régi, de a lemezek alatt csúcstechnikájú újdonságok sora lapul. A VW középkategóriás tömegmodellje, a Passat olyan szolgáltatásokat kínál, amelyek nem is oly rég még a prémiumok kiváltságai közé tartoztak.

Szerző: Heimer György

46 éves története során nem kevesebb, mint 30 millió darab készült a Passatból, világszerte a D-szegmens egyik lekedveltebb típusa – emlékeztetett felvezetőként Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria VW márkáért felelős vezetője a legújabb, az immár nyolcadik generációs Passat bemutató sajtótájékoztatóján. Mint sorolta, nálunk a márka összességében – az ötödik helyen állva – 7,6 százalékkal részesedik az újautó-piacon, de a Passat népszerűségét mi sem jelzi jobban, hogy a közületi és a magánvásárlók körében 28,7, illetve 21,3 százalékkal egyaránt vezeti a középkategória eladási listáit.

Az előkelő versenypozíciók megtartásához a wolfsburgi stratégák láthatóan elegendőnek tartották, hogy ha csak belül újítják meg középkategóriás négykerekűjüket. Eltekintve front- és a farrész fazonigazításaitól a külső-belső dizájn nemigen változott, a belbecs viszont annál inkább. Alighanem igaz, hogy az új Passat a prémiumokból átemelt technikáival járműosztályának egyik leginnovatívabb modellje. Főként digitális újdonságaival. Ezt illusztrálja, hogy a VW kocsi – elsőként a márka típusai közül – újabb lépést tett az önvezetés felé. A Travel Assist fantázianevű rendszer jóvoltából a Passat már csaknem a teljes sebességtartományban, 210 km/óra sebességig részben magától megy: automatizáltan gyorsít, lassít, kanyarodik. A már hagyományszámba menő adaptív sebességtartó automatikákkal (ACC) szemben annyival tud többet, hogy a térképadatbázis- és a jelzőtáblafelismerő-rendszerrel összefűzve igazodik az útviszonyokhoz. Igy például ha kocsi éles kanyarhoz ér, a Travel Assist magától lejjebb veszi a sebességet. A kormánykerék ugyanakkor úgynevezett kapacitív rendszerű, vagyis a sofőrnek már nem is kell forgatnia menet közben a volánt, elég, ha csak rajta tartja azon a kezét.

Bővült az információs-szórakoztató (infotaintment) szolgáltatások kényelmi tárháza is. Csak mutatóba a tengernyi lehetőség közül: ahogy az Audikban már jó ideje, most a Passatban is a navigáció minden korábbinál rajzosabb képei elővarázsolhatók a sofőr előtti színes műszerfali TFT-kijelzőre, az autó ajtói mobil telefonnal is nyithatók-zárhatók, indulás előtt az utasfülke távolról temperálható, s a VW modellekben most első ízben válik lehetővé az Apple CarPlay vezeték nélküli integrációja is. Valójában mindezek a szolgáltatások a VW zsargonban a MIB3 néven emlegetett új modulrendszerű infotaintment hozadékai, amelyek újfajta internetes kapcsolatokat (connectivity) kínálnak, beleértve ebbe a javítószolgáltatók online elérését is. Ígéretek szerint idővel a magyar VW tulajdonosok is személyes azonosítót (VW ID) kapnak, és ezzel hozzáférnek a márka neten elérhető összes központi, digitális szolgáltatásához. Újabb novum az IQ Light – LED matrix névre keresztelt fényszóró, amely úgy borítja fényárba a Passat előtti sötét útszakaszt, hogy nem vakítja el a szembejövőket. Az intelligens világítási rendszer – amely először 2013-ban az Audi A8-ban tűnt fel, majd a tavaly megújított Touareg után most a Passatban is kapható – a tompított és a távfény alapfunkcióin túl számtalan fényeloszlást tesz lehetővé. A mátrix-technika révén, igény szerint ki- és bekapcsolnak fénykibocsátó (LED) modulok, a szemből érkező és az elől haladó járműveket a fedélzeti kamera érzékeli a távolsági fényszóró használata közben.

Ami a Passat motorjait illeti, a kínálat széles: a háromféle TSI benzines 150, 190 és 272 lóerős, a dízeles paletta négyféle, 120, 150, 190 és 240 lóerős teljesítménnyel – jelezve, hogy a világszerte tapasztalható dízelellenes kampányok ellenére a VW egyáltalán nem mond le a gázolajos erőforrásokról. A Passatban bemutatkozó új 150 lovas TDI motor a károsanyag-kibocsátás további mérséklése érdekében kétkatalizátoros SCR-rendszerű és kettős AdBlue-adagolású, s mint ahogy a sajtóismertető fogalmaz: az a dízel aggregátok új nemzedékének előfutáraként érkezik. Mindemellett a hajtáslánc kínálatban ott szerepel a konnektorról tölthető hibrid, a GTE továbbfejlesztett változata is. A 218 lóerős összteljesítményű hibrid akkumulátorcsomagja a korábbinál több energiát tud tárolni, ami a mindennapi gyakorlatban azt jelenti, hogy az új WLTP-ciklus szerint akár 56 kilométer lehet a tisztán elektromos hatótáv (ez a régi NEDC mérési módszer szerint mintegy 70 kilométer), a napi városi ingázásokban elegendő lehet az emisszió nélküli közlekedéshez.

Az új Passat továbbra is szedán és kombi (Variant) karosszériával, de újfajta felszereltség-jelöléssel (Business, Elegance és R line) érkezik, továbbá a kínálatban ott szerepel majd az állandó összkerékhajtású, emelt hasmagasságú, extra védőelemekkel ellátott terepes Alltrack modell is. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az 1,5 literes TSI motorral szerelt belépő típus ára 9,748 millió forint, de ahogy az lenni szokott a magasabb felszereltségű változatok ára milliókkal is drágábbak lehetnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.20
Enn Ehala Észtországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.10.20
Ha lehet, még sportosabb vonásokat kapott a Toyota C-HR, noha eddig sem volt miért szégyenkeznie.....
2019.10.20
Bővíti a kínálatát a LOT Polish Airlines Budapest és New York között jövő májustól, a jelenlegi....
2019.10.20
Október 21-től a MÁV vasúti bérletei hozzárendelhetők az új típusú - 2016. január 1-től kibocsátott....
2019.10.20
E heti rajzunk készítője T-boy. Rajzának címe: Tisztelet Bud Spencernek. ..
2019.10.20
Röviddel azután, hogy a Volkswagen-csoport (VW) kedden elhalasztotta a döntést a Törökországban....
2019.10.20
Ha szirénázó autó tűnik fel az úton, minden közlekedőnek elsőbbséget kell adnia neki. Megmutatjuk,....
2019.10.20
1994. október 17-én vette kezdetét Mladá Boleslav-ban a ŠKODA FELICIA gyártása. A FAVORIT utódja 25....
2019.10.20
Délelőtt 11 óra helyett éjfélig tart sztrájkot vasárnap a német légiutas-kísérők független....
2019.10.20
Erőszakos tüntetések robbantak ki a chilei fővárosban a metrójegyárak emelése miatt. Santiago de....