járműgyártás

Koller Autómúzeum Ausztriában

2014.03.31.

Bécset az A22 autópályán elhagyva, majd az utazást a 4. számú főúton folytatva 55 kilométert megtéve Kleinwetzdorfba érkezünk, ahol az út bal oldalán található a Heldenberg kiállítási központ, amelyben a Koller Oldtimermuseum is helyet kapott (http://www.rkoller.com/de/oldtimer).

Szerző: Scheiber Ernő

A múzeumban mintegy 150 jármű került kiállításra, a vitrinekben pedig modellek, jármű-alkatrészek, és egy kis teremben különböző országok rendőregyenruhái láthatók.

A múzeumba belépve a látogatót két Tátra személygépkocsi fogadja, egyikük a T600-as, népszerű nevén Tatraplan Hans Lendwinkára, a neves konstruktőrre emlékezve, aki a közeli Klosterneuburg-ban született 1878-ban.

A múzeum gyűjteménye felöleli a járműgyártás teljes történetét. A legidősebb kiállított darab az 1886-ban készült Benz Motorwagen (az eredeti rajzok alapján újragyártva). A múzeumban ma már elfeledett gyártmányok is kiállításra kerültek.

Látható többek között egy 1960-ban készült Borgward Isabella TS Coupe is. A típust 1955 szeptembere és 1961 szeptembere között gyártották, 4 hengeres soros elrendezésű 75 LE-s (55 kW) motorral. A jármű végsebessége 150 km/h volt, 19 sec alatt gyorsult fel 0-ról 100 km-re. A fogyasztása 8 és 10 l/100 km volt superbenzinből.

A kiállításon látható egy 1957-ben készült DAF 66 tipusú, 1289 cm3-es 57 LE teljesítményű Renault motorral szerelt személygépkocsi, amelynek különlegessége a „Vario-matic” fokozatnélküli sebességváltó.

A kiállított járművek között látható egy UNIMOG (UNIversal MOtor Geräte), amely még az eredeti UNI-MOG jelvényt viseli a gépháztetőn. A jármű feltehetően még 1951 előtt készült a Boehringer testvérek gépgyárában. A jármű gyártási jogát a Mercedes csak 1951-ben vette meg és kezdte Gaggenau-ban gyártani. Eddig az időpontig az eredeti gyártó 600 db-ot épített a járműből.

 
Kiállított jármű egy 1958-ban készült Glas Goggomobil TS-251 típúsú „törpeautó” is, amely a nevét a gyártulajdonos (Glas) fiának beceneve – Goggi – után kapta. A járművet egy kéthengeres kétütemű, 247 cm3 hengerűrtartalmú, 13,6 LE teljesítményű motor hajtja, amely a jármű farában van elhelyezve. A szállítható személyek száma 2+2 (hátul csak gyerekek), a végsebessége 74 km/h.         
 
Végül egy egészen különleges jármű: az eredeti jármű egy Ford Fiesta XR2, amelyet a tulajdonosa – Bruno Floh – 1993-ban vásárolt. 2000-ben az alkatrészek egy részét aranyoztatta, vagy magas fényűre políroz-tatta. 2003-ban kezdte el a járművet a Swarov-ski kristályokkal diszíteni és közel 100.000 db kristályt épített be, amelyek értéke eléri a 200.000 €-t.         

A múzeum mellett egy nagy angolpark van, amely kellemes sétalehetőséget biztosít a természetkedvelőknek.

Ezenkívül egy neolitkori falu feltárt maradványai és még sok más látványosság biztosít akár egésznapos programot is kicsinek és nagynak.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.25
Ha valahol, Kanadában pontosan tudják, milyennek kell lennie egy túlélőjárműnek. A Lexus helyi....
2020.01.25
El akarta kerülni az útdíjfizetést egy román teherautó-sofőr ezért más rendszámot szerelt fel....
2020.01.25
A Skoda védjegyévé váltak a mindennapi közlekedés során használható „Simply Clever” okos megoldások....
2020.01.25
A Forma 1-et követő sajtó kedvenc témája az utóbbi időben Charles Leclerc és Sebastian Vettel....
2020.01.24
A hatszoros világbajnok hamar összeszokott új autójával, a Toyotával, és hetedik itteni győzelmére....
2020.01.24
Toni Schmücker 1975-től 1982-ig volt a Volkswagen vezérigazgatója. Tőle olvastam anno egy....
2020.01.24
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.24
A Moszkvában car-sharing rendszerben közlekedő gépkocsik száma 2019. év végén meghaladta a 30 ezret....
2020.01.24
Az Európai Beruházási Bank hiteléből a társaság 3200 darab új, környezetbarát buszt vehet. ..
2020.01.24
Az erdélyi Hargita megyéből érkezett a Közlekedési Múzeum autóbusz-gyűjteményének két legújabb....