járműgyártás

Komoly-e a Mercedes bővítési szándéka Kecskeméten?

2015.06.13.

Kétségbe vonta a portfolio.hu elemzése, hogy valóban közelebb lenne a megvalósuláshoz a Mercedes gyár bővítése, mint korábban volt. A magyar külügy szerint komoly tárgyalások zajlanak a témában a kormány és a Daimler között.

A német Daimler AG a magyarországi tevékenységének bővítését mérlegeli, és erről megindultak a tárgyalások a magyar kormánnyal – nyilatkozta a minap Stuttgartban a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára. Magyar Levente a Daimler AG beruházásokért felelős vezetőjével folytatott megbeszéléséről elmondta, hogy a Kecskeméten Mercedes-gyárat üzemeltető társaság a kapacitásának bővítését és technológiájának fejlesztését is mérlegeli. A több fázisból álló beruházásról "komoly tárgyalások zajlanak" - mondta az államtitkár.

Büszkék lehetünk rá, ez tényleg Made in Hungary. A további terjeszkedést mérlegelik a Daimlernél

Csakhogy Thomas Geier, a kecskeméti üzem igazgatója közelmúltban adott interjút a portfolio.hu portálnak, abban pedig azt mondta, hogy „a Daimler AG jellemzően ott gyárt járműveket, ahol azoknak piaca van, jelenleg a legfontosabb piacunk Észak-Amerika, Európa és Ázsia. Utóbbi, azon belül Kína hatalmas piac, ráadásul gyorsan növekednek az eladások, így ott is érdemes jelen lennünk. Ha Európát nézzük, akkor talán nem annyira erőteljes a növekedés, mint az Egyesült Államokban vagy Ázsiában. Nyilvánvalóan ezért merült fel a Daimler vezetésében a kérdés, hogy a sok piac közül hol érdemes befektetni és beruházni.

Az elérhető kedvezmények, támogatások ugyanis nem mutatnak nagy különbséget az egyes kontinensek között, alapvetően nem ez a legfontosabb szempont, amikor mexikói vagy magyarországi beruházások között kell döntenünk. Nem ez a mérvadó, hanem sokkal inkább az, hogy rendelkezésre áll-e képzett és elhivatott munkaerő. Sajnos azt kell, hogy mondjam, még nem eléggé kiforrott a magyarországi szakképzési rendszer, részben ezért döntöttünk úgy, hogy német mintára mi is elindítunk egy képzési rendszert.”

A porfolio.hu mindebből azt a következtetést vonta le, hogy a Daimler vezetése továbbra is csupán mérlegeli a kecskeméti gyár bővítését – noha a hely rendelkezésre áll – de nem dönt róla, miképpen ez eddig sem történt meg.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.21
Jótékony célra árverezték el a Lexus LC kabrió első, még le sem gyártott példányát. A kétmillió....
2020.01.21
Werner Weresch, a Porsche üzemi tanácsának elnöke azt szeretné elérni, hogy a cég tíz évig....
2020.01.21
A magyarországi közlekedésbiztonsági tapasztalatok megosztására és a halálos balesetek....
2020.01.21
Nyolc Veszprém megyei város 31 élelmiszerboltjában telepített az ittas járművezetés veszélyére intő....
2020.01.21
2020. évre szóló e-matricából elővételben, tavaly decemberben megközelítően 150 ezer fogyott, húsz....
2020.01.20
Új Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszok állnak forgalomba Budapesten, az első tizenhat....
2020.01.20
A szakszerű javítás a csere lenne, de az több mint 260.000 Ft-ra rúg. Ki fizeti a révészt? ..
2020.01.20
Úgy tűnik, a Manchester City katalán edzőjének folyamatosan meggyűlik a baja Nagy-Britanniában a....
2020.01.20
Borta Ambrozie Ovidiu Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.20
A kecskeméti Neumann János Egyetem és a baden-württenbergi Albstadt-Sigmaringen Egyetem 36....