Lexus

Kompakt szedánnal bővíthet a Lexus

2017.12.08.

Váltania kell a Lexus CT200h-nak, ha Európán túl is piaci sikereket szeretne elérni. A következő generációval kapcsolatban számos izgalmas spekuláció látott napvilágot.

 

Amikor a Lexus 2011-ben piacra bocsátotta CT200h modelljét, gyakorlatilag új szegmenst teremtett: a prémium kompakt méretosztályt, amely egyedülálló vagy kiscsaládos vásárlók számára kínált kényeztető városi és középtávú mobilitási megoldást. A koncepció – nem utolsósorban takarékos, mégis kellemes természetű hibrid hajtásláncának köszönhetően – jó fogadtatásra talált, az évek során 300 ezer példányban lelt gazdára a modell, ennek egynegyede Európában.

A közelmúltban két fontos változás is történt a CT200h életében: az egyik egy esztétikai és tartalmi (főként biztonsági) elemeket is érintő modellfrissítés (a legújabb változat már Magyarországon is elérhető), a másik pedig, hogy az észak-amerikai piacon felfüggesztették a típus forgalmazását. A független elemzők szerint pontosan erről, átmeneti szüneteltetésről lehet szó, és a következő generációs modell hiánypótlóként térhet vissza az USA és Kanada piacaira – amennyiben megfelelőek a piaci körülmények.

A helyzet kulcsa egyesek szerint egy merőben újszerű megközelítés lehet, amely egyébként Európában is sikeresnek bizonyulhat: amennyiben a CT második szériája nemcsak a mostani, ferdehátú kivitelben, hanem négyajtós, lépcsős hátú szedánként is rendelkezésre állna, az nagyságrendekkel vonzóbbá tenné az ajánlatot nem csupán Észak-Amerikában, de Oroszországban és Kínában is – és tegyük hozzá, a közép-európai piacokon is van hagyománya a háromdobozos kompakt limuzinoknak. Mások szerint a ferdehátú modell által jelenleg betöltött szerepet hamarosan átveheti a várhatóan 2018 első felében bemutatkozó Lexus UX városi szabadidőjármű, ami még valószínűbbé teszi a CT szedán bevezetését.

Nagy kérdés még a hajtáslánc: Európa szemmel láthatóan boldog a többszörösen díjnyertes, ultra takarékos hibrid verzióval, a bőkezű állami támogatás ismeretében Kínában sincs szükség másra, ám az imént említett amerikai és orosz piacokon valószínűleg keresettebb lenne egy hagyományos, benzinmotoros változat – ha pedig ez az a turbómotor lehetne, amely az IS200t és NX200t modellekben már dolgozik, akár egy sportverzió előtt is megnyílhat az út. Mindez persze a jövő zenéje, de az elég biztosnak tűnik, hogy nem fog utód nélkül megszűnni a CT.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....