Hungarian Baja
Míg az autósok és motorosok mezőnye népes, addig a kamionok között mindössze három egység vállalkozott a bevetésre. A dunaszentbenedeki különítmény szó szerint beesett a viadalra, hiszen a közelmúltban a Silk Way Rally-n szerepeltek, ahol az előkelő 9. helyet érték el, azonban felszereléseik csak néhány napja értek vissza Kínából, így a gárda érdemi felkészülés nélkül állt oda a rajthoz. Ennek jegyében óvatosak voltak a mindössze 12 kilométeres szuperspeciálon, amelyet 10 perc 31 másodperces idővel teljesítettek, 59 másodperccel elmaradva a Buggyra-Tatra cseh hármasától, a Soltys, Kalina, Sykola egységtől.
„Forró nap volt, de nagyon jól éreztük magunkat Veszprémben. A szervizparkban sokan kérdeztek bennünket a Silk Wayen szerzett élményeinkről, sőt, számos vállveregetést is begyűjtöttünk a versenyzőtársaktól, amely mindannyiunk számára jóleső érzés volt. A prológ? Rövid volt, nem is siettünk, hiszen mint korábban említettem, az utolsó kínai táborban végeztünk legutóbb nagyszervizt a Scanián, így igyekeztünk kímélni, arról nem is beszélve, hogy egy ilyen rövid menet során csak veszíteni lehet, nyerni nem. Nagy öröm számunkra, hogy feltűnt a futamon egy új magyar kamionos formáció, akik sajnos technikai hibával kezdték ezt a Hungarian Baját, de hát minden kezdet nehéz, pláne ebben a műfajban. Tíz évvel ezelőtt, amikor a Qualisport története elkezdődött, nekünk sem volt egyszerű a dolgunk… A Hungarian Baják egyik fontos ismérve, hogy itt mindig sok néző kijön megnézni bennünket. Nagyon bízom benne, hogy most is sokan lesznek majd a nézői pontokon!” – mondta a Scania pilótája, Kovács Miklós.
Szombaton és vasárnap két-két szelektív szakasszal folytatódik a XIV. Hungarian Baja programja. A viadal második napján egy 140 kilométer hosszú pályán zajlik majd a száguldás, amelyet kétszer kell teljesítenie a mezőnynek.