Bridgestone

Könnyű-abroncs technológiát vezet be a Bridgestone

2019.06.25.

Az Enliten technológia 20%-kal csökkentheti az abroncsok gördülési ellenállását, csökkentve a jármű üzemanyag-fogyasztását és CO2-kibocsátását. A technológia alkalmazásával 10%-kal csökkenthető az abroncsok súlya a kopásállóság romlása nélkül.

Innovatív, könnyű-abroncs technológiát fejlesztett ki és vezet be a Bridgestone. Az Enliten technológia nagymértékben csökkenti az abroncsgyártáshoz szükséges alapanyag-mennyiséget és javítja az abroncsok gördülési ellenállását, elősegítve ezzel a járművek CO2-kibocsátásának csökkentését. Az eljárással az abroncsok kopásállósága ugyanakkor nem változik, a könnyített abroncsok élettartama megegyezik egy átlagos, gyári szerelésű abroncs élettartamával. Számos környezetvédelmi előnyük mellett, az új eljárással gyártott abroncsok javítják a jármű irányíthatóságát és stabilitását is, ami leginkább az autóvezetők és az autógyárak számára lesz előnyös.

Még fenntarthatóbb és még hatékonyabb

Napjainkban a kimerülő természeti erőforrások és a klímaváltozás jelentik azt a két globális megatrendet, amelyek óriási nyomást gyakorolnak a környezetre és a gépjárműiparra. Az európai döntéshozók emiatt folyamatosan szigorodó célértékeket határoznak meg az autógyárak számára, az új járművek által kibocsátott CO2 mennyiségére vonatkozóan.

Az Enliten a Bridgestone új, áttörést jelentő technikai megoldása e károsanyag-kibocsátási célértékek elérésére, a gyári szerelésű abroncsok esetében. A technológia a sztenderd, prémium nyári túraabroncshoz képest átlagosan 20 százalékkal csökkenti az abroncs gördülési ellenállását. Az Enliten technológiával gyártott abroncsok elősegítik az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentését a belsőégésű motorral üzemelő járművek esetében, az elektromos járművek esetében pedig növelik az akkumulátor élettartamát és a jármű hatótávolságát.

Az Enliten révén az abroncsok súlya átlagosan 10 százalékkal csökkenthető a sztenderd, prémium nyári túraabroncsokhoz képest. Ez nem csak azt biztosítja, hogy az abroncsok gyártásához kevesebb alapanyagot kell felhasználni, de elősegíti a gördülési ellenállás csökkentését is. Az Enliten mindezt az abroncskopás és a biztonság romlása nélkül képes elérni. A technológia javítja a jármű irányíthatóságát és stabilitását is, ami növeli a vezetés élményét.

Új megközelítés az abroncstervezés- és gyártás területén

Az Enliten az abroncstervezés- és gyártás innovatív megközelítése révén érte el ezeket az eredményeket. A technológia olyan szabadalmaztatott és levédett gumikeveréket használ, amely jobb kopási teljesítmény elérését és kisebb futófelület-mélység alkalmazását teszi lehetővé, emellett pedig megerősített, de csökkentett falvastagságú belső gumirétegeket, illetve új, speciális vulkanizálási eljárást alkalmaz.

Paolo Ferrari, a Bridgestone EMEA Régió elnök-ügyvezető igazgatója elmondta: „Bolygónkon minden ember és minden vállalkozás felelőssége, hogy fenntarthatóbbá váljon. A Bridgestone-nál például minden tevékenységünknek hozzá kell járulnia az „Így segítünk mi” elnevezésű fenntarthatósági stratégiához. Természetesen ügyfeleinknek is vannak saját kezdeményezéseik, de partnerükként mi is felelősek vagyunk azért, hogy a lehető legjobban segítsük őket céljaik elérésében. Az Enliten jelentős előrelépés abban a hosszú távú környezetvédelmi elképzelésben, amelynek célja, hogy 2050-re teljesen megújuló és fenntartható nyersanyagokból gyártsuk termékeinket.”

A jelenlegi társadalmi, gazdasági és technológiai folyamatok közepette a Bridgestone rohamos tempóban alakul át abroncsgyártó vállalatból mobilitási szolgáltatásokat nyújtó céggé. Az elmúlt években a Bridgestone Corporation jelentős összeget, évente mintegy 800 millió eurót, vagyis az iparágban a legtöbbet invesztált olyan új technológiák, termékek és megoldások kifejlesztésébe, amelyek lehetővé teszik az autógyárak, a flottaüzemeltetők és az autósok számára, hogy fenntarthatóbbá és hatékonyabbá váljanak.

A Bridgestone hamarosan olyan iparági együttműködéseket jelent majd be, amelyek biztosítják az európai piacon az Enliten-technológia alkalmazását a járműveken.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....