repülőtér

Korábban kezdik a frankfurti repülőtér fejlesztését

2017.05.16.

- Előrehozza kapacitásbővítő beruházásait a frankfurti repülőteret üzemeltető Fraport, hogy ki tudja szolgálni a diszkont légitársaságok forgalmának gyors növekedésével járó igényeket a következő években - közölte Matthias Zieschang, a Fraport pénzügyi vezérigazgató-helyettese.

A tervek szerint két-három éven belül egy egyszintes mólót építenének a frankfurti repülőtéren a diszkont légitársaságok számára. Az egyszerű létesítményben prémium várókat nem, üzleteket viszont elhelyeznének, és ezt használhatnák fapados társaságok a reptér harmadik termináljának 2023-ra tervezett megnyitásáig.


A Fraport eleinte lassan csalogatta a fapados társaságokat, de tavaly megállapodást írt alá a Ryanair ír légitársasággal, idén pedig a magyar hátterű Wizz Airrel, hogy növelje a frankfurti repülőtér utasforgalmát, amely 2009 óta először tavaly visszaesett. A Ryanair jövőre már 12 gépet akar a frankfurti bázisról üzemeltetni szemben az idei héttel, és mivel a reptéren a Wizz Air is hamarosan megjelenik, a kapacitások 2019-re szűkösek lehetnek. Csak a Ryanair által szállított utasok száma nagyjából hárommillió lehet jövőre az idei egymillió után.

A diszkont légitársaságok forgalmának várható növekedése miatt a repülőtér két terminálja 2019-ben eléri kapacitásának maximumát és nem lesz képes több utast kiszolgálni, ezért tervezi azt a Fraport, hogy korábban kezdi meg az egyszerű utasmóló kiépítését. Matthias Zieschang beszélt arról is, hogy tárgyalásokat folytatnak a frankfurti repülőtér forgalmának mintegy 60 százalékát lebonyolító Lufthansa német légitársasággal arról, hogyan támogassák azokat a légicégeket, amelyek növelni tudják forgalmukat a repülőtéren, így a Lufthansa is plusz pénzhez juthat az Eurowings diszkontjának forgalma után.


A frankfurti repülőtéren megforduló utasok száma 3,9 százalékkal nőtt az idei év első négy hónapjában, és a Fraport bízik abban, hogy teljesíti tudják az idei tervezett 2-4 százalékos növekedést. A Fraport az idei első negyedévben 592,6 millió eurós bevétel mellett 18,8 millió euró, részvényenként 20 cent nyereséget termelt. Éves összevetésben a bevételek 3,5 százalékkal, a profit pedig 24,5 százalékkal növekedett. A kamatok, adózás és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) viszont 5,7 százalékkal, 137,3 millió euróra csökkent.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....