dízel

Korlátozzák a régebbi dízelüzemű járművek használatát Hamburgban

2018.05.23.

A légszennyezettség miatt korlátozást vezetnek be az Euro 6-osnál régebbi dízelüzemű járművek használatára május végétől Hamburgban - jelentette be szerdán a tartományi rangú német nagyváros környezetvédelmi hatósága. - A jövő év elejétől kitilthatja az öreg dízelautókat az olaszországi Dél-Tirol autonóm megye székhelye is.

A hatóság közleménye szerint az Altona nevű városrészben vezetnek be korlátozást, május 31-től két útszakaszon, nagyjából 2,2 kilométer hosszúságban. Az egyik nagy forgalmú altonai főútvonal, a Max Brauer Allee egy 580 méteres szakaszáról valamennyi járművet kitiltják, amelynek dízelmotorja az Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású, egy másik forgalmas utca, a Stresemannstrasse egy 1,6 kilométeres szakaszáról pedig az Euro 6-osnál alacsonyabb besorolású motorral üzemelő, 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókat tiltják ki.

A korlátozásra és az elkerülő útvonalakra száznál is több közlekedési táblával hívják fel a közlekedők figyelmét. Ez az első németországi korlátozás a dízelüzemű járművek használatában, amióta a szövetségi közigazgatási bíróság egy februári döntésével lehetővé tette, hogy kitiltsák az ilyen járműveket a szennyezett levegőjű városokból. A bírósági döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, a motor átalakítása pedig a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel. A hamburgi korlátozás nagyjából 180 ezer helyi autóst érint az 1,8 milliós lakosú városban.

Az Európai Bizottság május közepén beperelte Németországot a főleg a dízelmotorok használatával a légkörbe kerülő nitrogén-dioxid egészségügyi határértéken felüli kibocsátása miatt. Kormányzati adatok szerint a szennyezettség nagyjából 70 településen - főleg nagyvárosokban - haladja meg az európai uniós szabályokban engedélyezett szintet. A kormány a dízelüzemű járművek használatának korlátozása nélkül kívánja orvosolni a problémát. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a napokban bejelentette, hogy az önkormányzatokkal kidolgoznak egy programot, amelynek végrehajtásával 10 alá csökken a légszennyezéssel sújtott települések száma a dízelmotoros járművek kitiltása nélkül.

A német autóipari szövetség (VDA) is ellenzi a tiltást, az érdekvédelmi szervezet szerdai közleménye szerint a technológiai fejlődés, az innováció sokkal nagyobb mértékben járul hozzá a légszennyezettség csökkentéséhez, mint a dízelek használatának tiltása. Ezt jelzi az is, hogy a járműpark cserélődése révén csak tavaly több mint egymillió új gyártású, Euro 6-os besorolású dízelautót állítottak forgalomba Németországban.

A jövő év elejétől kitilthatja az öreg dízelautókat az olaszországi Dél-Tirol autonóm megye székhelye is. Renzo Caramaschi polgármester szerdán azt közölte, terveik szerint a megyeszékhelyre 2019. január elsejétől Euro-3 és az alatti emissziós osztályba sorolt dízelautók nem hajthatnának be. Az intézkedés a levegő tisztaságának javítása mellett a forgalom csökkentését is szolgálja - mondta. Az intézkedés a megyeszékhelyben bejegyzett járművek 17 százalékát érintené.

A közleményből nem derül ki, hogy a tilalom a megyeszékhely teljes területére, vagy csak egyes kijelölt körzeteire vonatkozna-e. A dízelautók behajtási tilalmáról a végleges döntést a város képviselőtestülete a jövő t eleji ülésén hozza meg. Az ülés napirendjén szerepel még az óránkénti 80 kilométeres sebességkorlátozás bevezetése is az A22-es (Brenner) autópályának a város területén áthaladó szakaszán.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....