hajók

Környezetbarát hajókon utaznak a gyárból kigördülő Toyoták

2017.09.13.

A 2020-tól hatályba lépő, szigorúbb környezetvédelmi szabályozásnak elébe menve a Toyota a világon elsőként cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott teherhajókon fogja szállítani autóit az exportpiacaira.

A Toyotával szerződött három szállítmányozó vállalat (a Nippon Yusen, a Kawasaki Kisen és a Toyota-csoport kötelékébe tartozó Toyofuji Shipping) a következő évek során valamivel több mint húsz új teherhajót állít szolgálatba; a beruházás összköltségét szakértők 200 milliárd japán jenre, azaz mintegy 470 milliárd (!) forintra becsülik.

A Toyota gyáraiból kiguruló autók jelenleg hatvan hajóval utaznak világszerte az elosztóközpontokba, ezek egyenként akár 7000 gépkocsit képesek szállítani. A hajók egyharmadát fogják lecserélni új, LNG üzemű vízi járművekre.

A jelenleg használt dízelolaj magas kéntartalma miatt a nemzetközi tengeri hajózási szervezet radikálisan szigorította a környezetvédelmi normákat: 2020-tól a jelenleg érvényes határérték egy hetedére (!) csökkentették a megengedett kéntartalmat.

A Toyota az autóiparban úttörőként készül váltani, írja a Nikkei japán gazdasági folyóirat. Pillanatnyilag mintegy száz LNG üzemű hajó működik világszerte, elsősorban rövid távú személyszállító útvonalakon; a norma szigorítása mintegy százezer darab, 100 bruttó regisztertonnát meghaladó teherbírású áruszállító hajót érint.

Az LNG üzemű hajók építése mintegy egymilliárd jennel kerül többe, mint a hagyományos dízelmotorosoké; erre tevődik még rá az üzemanyagtöltő és -tároló infrastruktúra kiépítésének költsége. Ugyanakkor a hajóipar földgázra való átállása az általános LNG infrastruktúra fejlődéséhez is hozzájárulhat: kormányzati és ipari összefogással Yokohama kikötőjét 2020-ra nemzetközi LNG-tároló központtá fejlesztik; a beruházás tervezett összértéke eléri a 6 milliárd jent (körülbelül 14 milliárd forintot).

A Nippon Steel és a Sumitomo Metal már 2019-től emissziótisztító rendszerekkel szereli fel acélszállító hajóit, az autóiparból azonban eddig csak a Toyota nyilatkozott a kibocsátási normáknak való megfeleléssel kapcsolatos terveiről.

Fotók: shippingtandy.com, port.today

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....