hajók

Környezetbarát hajókon utaznak a gyárból kigördülő Toyoták

2017.09.13.

A 2020-tól hatályba lépő, szigorúbb környezetvédelmi szabályozásnak elébe menve a Toyota a világon elsőként cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott teherhajókon fogja szállítani autóit az exportpiacaira.

A Toyotával szerződött három szállítmányozó vállalat (a Nippon Yusen, a Kawasaki Kisen és a Toyota-csoport kötelékébe tartozó Toyofuji Shipping) a következő évek során valamivel több mint húsz új teherhajót állít szolgálatba; a beruházás összköltségét szakértők 200 milliárd japán jenre, azaz mintegy 470 milliárd (!) forintra becsülik.

A Toyota gyáraiból kiguruló autók jelenleg hatvan hajóval utaznak világszerte az elosztóközpontokba, ezek egyenként akár 7000 gépkocsit képesek szállítani. A hajók egyharmadát fogják lecserélni új, LNG üzemű vízi járművekre.

A jelenleg használt dízelolaj magas kéntartalma miatt a nemzetközi tengeri hajózási szervezet radikálisan szigorította a környezetvédelmi normákat: 2020-tól a jelenleg érvényes határérték egy hetedére (!) csökkentették a megengedett kéntartalmat.

A Toyota az autóiparban úttörőként készül váltani, írja a Nikkei japán gazdasági folyóirat. Pillanatnyilag mintegy száz LNG üzemű hajó működik világszerte, elsősorban rövid távú személyszállító útvonalakon; a norma szigorítása mintegy százezer darab, 100 bruttó regisztertonnát meghaladó teherbírású áruszállító hajót érint.

Az LNG üzemű hajók építése mintegy egymilliárd jennel kerül többe, mint a hagyományos dízelmotorosoké; erre tevődik még rá az üzemanyagtöltő és -tároló infrastruktúra kiépítésének költsége. Ugyanakkor a hajóipar földgázra való átállása az általános LNG infrastruktúra fejlődéséhez is hozzájárulhat: kormányzati és ipari összefogással Yokohama kikötőjét 2020-ra nemzetközi LNG-tároló központtá fejlesztik; a beruházás tervezett összértéke eléri a 6 milliárd jent (körülbelül 14 milliárd forintot).

A Nippon Steel és a Sumitomo Metal már 2019-től emissziótisztító rendszerekkel szereli fel acélszállító hajóit, az autóiparból azonban eddig csak a Toyota nyilatkozott a kibocsátási normáknak való megfeleléssel kapcsolatos terveiről.

Fotók: shippingtandy.com, port.today

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.20
Az autóstársak tisztelték, a rendőrök sűrűn megállították: egy nő vezet egy állami Volgát? ..
2017.11.20
A Volkswagen német konszernhez tartozó Skoda Auto 2020-tól megkezdi az elektromos autók gyártását....
2017.11.20
Jovcho Sanov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.20
Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok....
2017.11.20
Csökkenti bruttó 8 forinttal a benzin, és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2017.11.20
Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely....
2017.11.20
Tanulságos történetet hozott nyilvánosságra a Ford: a cég egyik vezetőjének súlyos betegsége,....
2017.11.20
Steve Young, az ICDP vezetője közölt a kutatószervezet honlapján egy rövid gondolatébresztő cikket....
2017.11.20
Huszonhat új, alacsonypadlós CAF villamos, valamint hatvan új, alacsonypadlós Skoda-Solaris....
2017.11.20
Amerikában a napokban vezették be, Európának még várnia kell, Japánban azonban már nemcsak, hogy....