akkumulátor üzem
- Hosszabb távon nem tehetjük ki magunkat néhány ázsiai beszállító kénye-kedvének - jelentette ki Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója a féléves eredménybeszámoló alkalmából Wolfsburgban. Közölte: a konszern a kaliforniai Quantum Scape céggel létesített közös vállalatával az elkövetkező két-három évben a végére jár a jelenleg alkalmazott lítiumion-akkumulátorokhoz képest jelentős technológiai előrelépést képviselő szilárdtest-akkumulátorok kereskedelemi hasznosíthatósága problémájának. Amennyiben a tömeggyártás megvalósíthatónak bizonyul, 2022-23-ban beindítják a kísérleti üzemet és 2024-25-ben megkezdik a tömeggyártást. A fejlesztési eredmények bizakodásra adnak okot - mutatott rá.
A német autógyárak jelenleg japán, kínai és dél-koreai gyáraktól szerzik be akkumulátor szükségletüket. Politikai és szakszervezeti vezetők egybehangzó véleménye szerint azonban a következő generációs akkumulátorok gyártásában már nem lenne ajánlatos távol-keleti beszállítókra hagyatkozni. Herbert Diess a konszern eredménybeszámolója alkalmából fel is vetette egy szilárdest-akkumulátor gyár építésének a lehetőségét valahol Európában, "talán éppen Németországban". Csalódásának adott viszont hangot, hogy a lítium-ion-akkumulátorok tömeggyártása egyáltalán nem kezdődött meg Európában.
- Ez valahol a beszállítók feladata lett volna - mondta, hozzátéve, hogy a Volkswagen a következő lépést ezért már saját maga fogja megtenni. Ennek érdekében megemelte a Quantum Scape vállalatban tartott részesedését és 100 millió dollárt (85 millió euró) invesztált a kutatási-fejlesztési munkák finanszírozásába. Nagy pénzt tettünk kockára, de azt azért tudni kell, hogy startup vállalatról van szó és nem minden új ötlet jut el a tömeggyártásig - próbálta csillapítani a vezérigazgató a projekt megvalósításával kapcsolatos túlzott várakozásokat. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Volkswagen a maga részéről mindent meg fog tenni a siker érdekében.