Lexus

Közelít a Lexus ES

2018.05.15.

Magyarországon is egyre több részlet derül ki a tengerentúlról Európába is befutó Lexus ES szériáról. Hazánkban 2018 decemberétől lesz elérhető az új ES 300h.

Miután Észak-Amerikában és Ázsiában hat generáción át sikert sikerre halmozott a közepes méretű luxusszedánok szegmensében, Európába is megérkezik az új, hetedik generációs Lexus ES. Az új modellen még határozottabban érvényesül a Lexus dizájn-irányvonala és a márka szándéka, hogy „izgalmasabb, érzelmeket és szenvedélyeket ébresztő autókat alkotva még szélesebb vásárlóközönséget szólítson meg a jövőről alkotott képével.”

Az új ES a vadonatúj GA-K padlólemezre épül. Az autó hosszabb (+65 mm), alacsonyabb (-5 mm) és szélesebb (+45 mm), mint elődje. A megnyújtott tengelytávolság (+50 mm) miatt a kerekek közelebb kerülhettek a sarkokhoz, ráadásul az első és a hátsó nyomtáv is nőtt (+10 és +37 mm).

Az ES leglátványosabb része az orrkialakítás, ami az egyes modellváltozatoknál látványosan más és más. A standard ES 350 és ES 300h változatok elegáns hűtőrácsát a középen elhelyezett Lexus-emblémából kiinduló díszlécek alkotják, míg a modellsorozatban most először megjelenő F SPORT kivitelnél a hűtő megjelenését fekete színű, keresztirányú mintázat határozza meg, harmonikus összhangban az első sarkok kimetszett elemeivel. Az F SPORT modellek megjelenését hátsó légterelő és emblémák teszik teljessé.

Az ES belső terének látványát és hangulatát megformáló dizájnerek számára a Lexus Future Interior tanulmány szolgált kiinduló pontként, amelyben keveredik a vezetőt körülölelő cockpit az első utas tágas és kényelmes terével. A központi kijelző, a műszeregység és a head-up display szoros egységben kapott helyet; ezzel az átgondolt elhelyezéssel sikerült elérni, hogy a vezető folyamatosan az úton tarthassa a tekintetét.

A Yasuhiro Sakakibara főmérnök által vezetett mérnökcsapat számára egyértelmű volt a cél: át kell formálni az ES imázsát. Ez annyit jelentett, hogy az eddig elsősorban kényelmes és csendes kabinjáról ismert szedánt olyan autóvá kellett alakítaniuk, amelynek kategóriaelső teljesítménye nemcsak érezhető, hanem hallható is.

„Arra törekedtünk, hogy vezetési rutinjától függetlenül minden autós úgy érezze, teljes egészében uralja az ES-t. Ez olyan komfortérzetet teremt, ami messze túlmutat a kényelmes rugózáson.” – árulta el Yoshiaki Ito, az ES tesztpilótája.

A még magasabb szintű menetdinamika érdekében az F SPORT modellekbe adaptív futómű (AVS) kerül – hasonló szerkezet, mint ami az LC kupéban is található. Ez a berendezés 650 különböző szinten képes állítani a lengéscsillapítás erejét, így bármilyen útfelületen kimagasló kényelmet biztosít. A lineáris szolenoid szelepek még precízebben vezérlik a lengéscsillapítást. Ugyancsak az F SPORT változat exkluzív kiegészítője az üzemmódválasztó rendszer Sport+ beállítása is, ami a lehető leggyorsabb gáz-, váltó- és futómű-reakciókat kínálja. Az ES 350 F SPORT kivitelben ezen felül a Sport+ üzemmódban aktiválódó motorhang-javító rendszer is működik, ami még élvezetesebbé varázsolja a lendületes autózást.

Az ES 300h modellben egy negyedik generációs, önmagát töltő hibrid hajtásrendszer működik – méghozzá rendkívül csekély üzemanyag-fogyasztással, minimális károsanyag-kibocsátással, ugyanakkor olyan tekintélyes teljesítménnyel, amit jogosan várnak el egy középkategóriás luxusszedán vásárlói. A rendszer intelligensen párosítja az ultra-hatékony, 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor és a könnyebb, kompaktabb, mégis nagyobb energiasűrűségű elektromotor erejét. A rendszer összteljesítménye 205 LE, kombinált ciklusban mért üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 5,9 l/100 km.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.19
A hétszeres világbajnok fia csatlakozik a Ferrari Driver Academy-hez – jelentette be az olasz....
2019.01.19
A Škoda 2017 elején mutatta be a zászlóshajóját a Kodiaq-ot. Noha a kínálatban már volt egy....
2019.01.19
Tovább folytatódik az egykori Renault-Nissan vezér Carlos Ghosn körüli botrány, számolt be róla az....
2019.01.19
Armen Hamonangan Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.01.19
Kulcs térségében váltakozó irányban, félpályán halad a forgalom – írta a police.hu. ..
2019.01.19
Nagy bejelentést tett a népszerű autóversenyző, aki szokásához híven tréfálkozott is egyet. ..
2019.01.19
2019-től egy frissen alapított, de hatalmas tapasztalat birtokában lévő versenyistálló képviseli a....
2019.01.19
Belgiumban, a Brüsszeli Autószalonon mutatta be a Ford a külső-belső dizájnelemekkel megújított, új....
2019.01.19
Az európai jogszabályok egyértelmű irányt mutatnak: minél zöldebb autókra van szükség, azonban az....
2019.01.19
Legalább nyolc teherautó égett ki szombat hajnalra virradó éjjel Vecsésnél – írta a....