közlekedésbiztonság
2017-ben 25 300 ember vesztette életét az európai utakon, naponta tehát körülbelül 70-en. A közúti halálesetek és a súlyos sérülések éves költsége a becslések szerint több, mint 120 milliárd euró, vagyis az EU teljes GDP-jének 1%-a.
Abban az esetben, ha az EU-tagállamok továbbra is fontosnak tartják a zéró víziót, de a járművek technológiájával és az infrastruktúrával kapcsolatos intézkedések továbbra is csak megbeszélés tárgyát képezik, akkor biztosan nem lesz lehetséges elérni azt, hogy 2010 és 2020 között felére csökkenjen a halálesetek száma az utakon. Csak emlékeztetőül, az irányelvet legutóbb Máltán megújított elv aktualizálták 2017-ben.
Fújd meg, hogy ne szívd meg... ez a jövő slusszkulcsa? (kép: tirolgvat)
A Prévention Routière véleményezésre két javaslatot nyújtott be:
Minden autóban legyen indítást gátló alkoholszonda (alkolock): ez az alkoholos befolyásoltság alatt álló vezetés elleni egyik leghatékonyabb eszköz.
Nyílt forrásban legyenek oszthatók a balesetek adatai: könnyebben lehessen a megelőzésre építeni.
A Prévention Routière sajnálatát fejezte ki, hogy csak két csoport jelöltjei adtak választ javaslataikra: a France Insoumise és a Génération-S. Ugyanakkor a jelöltek programjaiban nem igazán szerepelnek a közlekedésbiztonsági intézkedések. Sajnálatos tény, hogy egyetlen javaslat sem érkezett az európai utak baleseti kockázatainak csökkentésére.