közlekedésbiztonság
Évről évre folyamatosan növekszik a halálozási ráta, ezért a közlekedésbiztonság prioritást élvez a kormány számára, amely a másodrendű, kétirányú, középső elválasztó sáv nélküli utakon 80km/órára szeretné csökkenteni a sebességet.
Miért szükséges 80km/órára csökkenteni a sebességhatárt a másodrendű utakon?
Még tavaly decemberben a Közlekedésbiztonsági Bizottság egy teljes dokumentációt nyújtott be annak érdekében, hogy meggyőzze a prefektust, hogy a sebességhatárt 80km/órára csökkentsék a másodrendű, kétirányú forgalmú, középső elválasztó sáv nélküli utakon. Ennek legfőbb oka, hogy Franciaországban a gyorshajtás a közúti halálozás vezető oka, amely 2016-ban a halálos balesetek 32%-áért volt a felelős. Szomorú statisztikai adat, miszerint 2016-ban 1911 halottal a halálozások 55%-a a másodrendű utakon történt.
Lázasan készülnek a lassulásra (forrás: Sebastien Bozon)
Fentiek megoldása érdekében a francia Közlekedésbiztonsági Bizottság szerint a sebesség csökkentése 80km/órára tartósan csökkentené a halálozási arányt a francia utakon. A döntéslőkészítő dokumentációban a Közlekedésbiztonsági Bizottság kiemeli a sebességcsökkentés előnyeit:
400 emberélet évente... megéri? (forrás: express.co.uk)
Ezenkívül a Bizottság kihangsúlyozza, hogy a sebesség csökkentésének nincs jelentős hatása az utazási időre:
A 80km/órára történő sebességkorlátozást illetően a másodrendű utakon, Edouard Philippe miniszterelnök megerősítette, hogy személyes ügyének tekinti ennek az intézkedésnek a támogatását. Az intézkedés egyértelmű előnyei ellenére a nyilvánosság nem fogadja jól ezt a döntést. Sőt, az interneten számos petíció kering, hogy megakadályozzák az új, 80km/órás sebességkorlátozás bevezetését a másodrendű utakon. A gépjárművezetők szövetségei, mint a Vezetők Ligája, petíciókat tettek az internetre, hogy megkérdőjelezzék ezt a döntést. A Liga úgy véli, hogy „ennek a csökkentésnek semmi alapja nincs a közúti biztonság tekintetében”. A gépjárművezetők szövetségei több, mint 2 millió aláírást gyűjtöttek. Egy biztos, a megengedett legnagyobb sebesség 80km/órára csökentése egy olyan intézkedés, ami lehetővé tenné akár 400 élet megmentését is évente.