motorkerékpár gyártás

Lazareth LM847 – a „kétkerekű” rakéta

2016.03.18.

A Lazareth Motorcycles LM847 névre hallgató szörnyetege igazán minden szempontból különleges. A négykerekű motorkerékpár belsejében ugyanis egy 470 lóerős V8-as erőforrás lakozik.

Vajon a motorkerékpárok tudnak osztódni? Ha igen, akkor Ludovic Lazareth LM 847-es motorja úgy néz ki, mintha megrekedt volna az átalakulási folyamat kellős közepén.A négy kerékre a hatalmas blokk miatt volt szükség, hiszen a motor gyomrába egy 4.7 literes, V8-as Maserati erőforrás került, amely a 470 lóerejének köszönhetően szinte széttépi az aszfaltot, miközben az egyfokozatú viszkós automataváltóján megpróbálja leadni az erejét. Egy francia Dodge Tomahawk, amely a gyártó állítása szerint azért közúti használatra is alkalmas.

Franciaországban a helyi törvényi előírásoknak megfelelően egy motorkerékpár maximális teljesítménye évtizedekig nem haladhatta meg a 100 lóerőt, így a nagy motorkerékpár gyártóknak a francia piacra el kellett készíteniük az egyre erősebb sportmodelljeik 100 lóerőre fojtott változatát.

Az Európai Unió törvényeinek hála azonban mindennek mostantól vége, 2016-tól ugyanis a sportmotoroknál kötelező ABS-nek köszönhetően Franciaországban is forgalomba kerülhetnek 100 lóerőnél erősebb motorkerékpárok. A kis francia motorkerékpár gyártó tulajdonosa, Ludovic Lazareth pedig ezt az örömhírt egy igazán erős motorkerékpárral szerette volna megünnepelni.

A Lazareth LM 847 pedig egy igazán furcsa szerzett, a szemet gyönyörködtető, vagy éppen praktikus részletek mellett ormótlan tömegével, hivalkodó részletivel is éppúgy magára vonja a figyelmet. A furcsa megoldások egy részét a hatalmas teljesítmény szülte. A Maserati Quattroportéból származó 32 szelepes, 4.7 literes V8-as erőforrás 470 lóerejét és 620 Nm-es nyomatékát igen nehéz lett volna egyetlen hajtott kereken keresztül az aszfaltra vinni. Persze a dupla kerekes megoldást megalkotni sem volt egyszerű, hiszen a két hátsó kerék mindegyike külön lánchajtást és masszív egyoldalas lengőkart kapott.

Ésszerű ötletnek tűnhetne, hogy mind a négy kerék saját független felfüggesztést kapjon, ennek a kifejlesztésére azonban a Lazarethnek nem volt ideje (és talán pénze sem), ezért hátra egy TFX hátsó rugóstag került keresztbe beépítve. Kérdés azonban az, hogy mindez a gyakorlatban, hogyan is viselkedik majd az úton.

Elöl szintén két óriási egyoldalas lengőkar csatlakozik a kerekekhez, a kerékagy közepéhez csatlakozó kormány mellett pedig további újdonságot jelentenek a Buell stílusú, a felni peremére felfüggesztett hatalmas féktárcsák is. Az LM 847 első kerekének rugózatlan tömege pedig így ránézésre is minden bizonnyal egy kisteherautónak is becsületére válna.

A motor első és a hátsó kerekére, a légellenállás csökkentése és a látvány fokozása érdekében osztott, szénszálas sárhányók, vagy inkább aerodinamikai pajzsok kerültek. A motorkerékpár irányításának feladata minden bizonnyal nem lehet könnyű, ezt a nehézségét pedig a hatalmas kormány is jól szimbolizálja. Minderre a Ducati Panigale stílusú farokrész teszi fel a pontot, bár nehezen elképzelhető, hogy a 2.6 méter hosszú, 400 kilogrammos LM 847-est hasonló könnyedséggel irányíthatnánk a nyeregből, mint a pengeéles olasz sportmotort.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....