motorkerékpár gyártás
Vajon a motorkerékpárok tudnak osztódni? Ha igen, akkor Ludovic Lazareth LM 847-es motorja úgy néz ki, mintha megrekedt volna az átalakulási folyamat kellős közepén.A négy kerékre a hatalmas blokk miatt volt szükség, hiszen a motor gyomrába egy 4.7 literes, V8-as Maserati erőforrás került, amely a 470 lóerejének köszönhetően szinte széttépi az aszfaltot, miközben az egyfokozatú viszkós automataváltóján megpróbálja leadni az erejét. Egy francia Dodge Tomahawk, amely a gyártó állítása szerint azért közúti használatra is alkalmas.
Franciaországban a helyi törvényi előírásoknak megfelelően egy motorkerékpár maximális teljesítménye évtizedekig nem haladhatta meg a 100 lóerőt, így a nagy motorkerékpár gyártóknak a francia piacra el kellett készíteniük az egyre erősebb sportmodelljeik 100 lóerőre fojtott változatát.
Az Európai Unió törvényeinek hála azonban mindennek mostantól vége, 2016-tól ugyanis a sportmotoroknál kötelező ABS-nek köszönhetően Franciaországban is forgalomba kerülhetnek 100 lóerőnél erősebb motorkerékpárok. A kis francia motorkerékpár gyártó tulajdonosa, Ludovic Lazareth pedig ezt az örömhírt egy igazán erős motorkerékpárral szerette volna megünnepelni.
A Lazareth LM 847 pedig egy igazán furcsa szerzett, a szemet gyönyörködtető, vagy éppen praktikus részletek mellett ormótlan tömegével, hivalkodó részletivel is éppúgy magára vonja a figyelmet. A furcsa megoldások egy részét a hatalmas teljesítmény szülte. A Maserati Quattroportéból származó 32 szelepes, 4.7 literes V8-as erőforrás 470 lóerejét és 620 Nm-es nyomatékát igen nehéz lett volna egyetlen hajtott kereken keresztül az aszfaltra vinni. Persze a dupla kerekes megoldást megalkotni sem volt egyszerű, hiszen a két hátsó kerék mindegyike külön lánchajtást és masszív egyoldalas lengőkart kapott.
Ésszerű ötletnek tűnhetne, hogy mind a négy kerék saját független felfüggesztést kapjon, ennek a kifejlesztésére azonban a Lazarethnek nem volt ideje (és talán pénze sem), ezért hátra egy TFX hátsó rugóstag került keresztbe beépítve. Kérdés azonban az, hogy mindez a gyakorlatban, hogyan is viselkedik majd az úton.
Elöl szintén két óriási egyoldalas lengőkar csatlakozik a kerekekhez, a kerékagy közepéhez csatlakozó kormány mellett pedig további újdonságot jelentenek a Buell stílusú, a felni peremére felfüggesztett hatalmas féktárcsák is. Az LM 847 első kerekének rugózatlan tömege pedig így ránézésre is minden bizonnyal egy kisteherautónak is becsületére válna.
A motor első és a hátsó kerekére, a légellenállás csökkentése és a látvány fokozása érdekében osztott, szénszálas sárhányók, vagy inkább aerodinamikai pajzsok kerültek. A motorkerékpár irányításának feladata minden bizonnyal nem lehet könnyű, ezt a nehézségét pedig a hatalmas kormány is jól szimbolizálja. Minderre a Ducati Panigale stílusú farokrész teszi fel a pontot, bár nehezen elképzelhető, hogy a 2.6 méter hosszú, 400 kilogrammos LM 847-est hasonló könnyedséggel irányíthatnánk a nyeregből, mint a pengeéles olasz sportmotort.