Párizsi Autószalon

LEGO Bugatti Chiron és Nürburgring-első Lamborghini Párizsban

2018.12.18.

Kétségkívül az egyik legnagyobb szenzáció volt a LEGO csúcsmodell. Ez nem megy 400 km/óra felett, de arrébb ugrottam, amikor „beröffentették”. Nagyon élethű. Aztán ki gondolta volna, hogy a különlegesebbnél különlegesebb Lamborghinikben is kényelmesen elidőzhet az ember? Igen, ez a varázslatos Párizsi Autószalon!

Párizsi Autószalon – 5. rész. A LEGO elkészítette első életnagyságú autóját, amely egy Bugatti Chiront formáz. A 3 millió darabos modell tömege 1,5 tonna. Másfél év tervezése után az életnagyságú mellett az 1:8-hoz méretarányú négykerekű is elérhető, mint a LEGO leginnovatívabb Technic modellje.

A meghajtásról 2304 elektromotor gondoskodik, amelyek nagy része szintén műanyag LEGO-ból készült. Ezek 16 specialista türelmes munkájának gyümölcsei. Nos, ami a sebességet illeti, az 30 km/h-s tempónál szabályozva van. Viszont a tesztelést ugyanazon a német Ehra Lessen pályán végezték, ahol az eredeti Bugatti Chiron is rótta a tesztköröket még a fejlesztési fázisban több évvel ezelőtt.

A hátsó szárny elektromosan mozgatható, a felnikre B-logó került, a féktárcsákat pedig szintén szépen kidolgozták. A LEGO motorban mozognak a dugattyúk (bár nem ezek hajtanak), a 8 fokozatú váltó váltófülei szintén mozgathatók. A lámpák LED-jei az eredetihez hasonlóan villóznak és ragyognak-halványulnak, még hangszórós motorhangunk is van, nagyon kemény!

Lapozzunk. Ez nem műanyag, inkább karbon. Genfben nagy hacacáré övezte a kék Lamborghini Huracán csúcsmodelljéből készített kabriót, a Performante Spydert. Párizsban a legtermészetesebb volt, hogy a sokadalom ellenére kényelmesen kigyönyörködhette benne magát az ember. Végül is csak 310 ezer euró az alapár, ezért 3,1 másodperces 0-100 km/h sprintet kapunk 325 km/órás végsebesség társaságában. Nem rossz belépő a 640 lóerős, 10 hengeres, 90 fokos hengerszögű motortól. Társa az olcsóbb Coupe rikító zöldben díszelgett.

De kár lenne leragadni az „alapoknál”, amikor a Nürburgring királya, az Aventador SVJ is közszemlére volt bocsájtva. Hol TV-sek, hol tinédzserek huppantak bele pár fotó erejéig. Magamat egyik osztályba sem sorolnám, sokkal inkább az „autókkal fekvők és kelők társaságában” tudnám elképzelni a kategóriámat. Szóval egy tovább reszelt Porsche GT2 RS már visszahódította a címet a napokban, de uram atyám, a V12-es szívómotor itt már 770 lóerőnél jár. 8,6 szekundum alatt már 200-zal repesztünk…

Kevesebb, mint 2 kg-ra jut egy lóerő, aztán terítéken vannak olyan technikai finomságok, mint az aktív aero elemek, amelyek az összkerék-kormányzással és az adaptív csillapítással is kapcsolatban vannak, hogy az összehangolt működés révén tized km/órákat nyerhessenek a kanyarokban és az egyenesekben a tesztpilóták… Hátul 335 mm széles gumik feszülnek, utcai autón ennél nem igen látni szélesebbet! Egy 63 darabos különkiadás is készült a Lamborghini fennállásának évfordulójára, 1963-ra emlékezve. Szépen megadták az olaszok a tiszteletet ilyen módon.

És akkor következzen egy X6-oshoz mérten kellően bunkó szabadidő-autó, amely Lamborghinihez méltóan gyors. Egész elképesztő tempóval, 75-80 km/h-val is abszolválta az Urus a bójás teszteket, szóval annak ellenére, hogy egy bika beleférne, ott van a szeren. És persze a Nürburgringen is hódított leggyorsabb SUV címet.

Ebben már nyilván nem szívó, hanem V8 biturbó dolgozik 650 LE/850 Nm-es adatokkal. Ez a kocsi másról szól, a városi használat előtérbe került – nem mintha nem lenne gyors a pályán, egész egyszerűen más a karakter és a célközönség.

Szép emlékek az olaszoktól, aztán kapaszkodjunk a fotelba majd, mert érdekes gépezetek jönnek még Itáliából: hibrid Lamborghinik. Nem kell rájuk olyan sokat várni. De tulajdonosként mindenképpen fájó szívvel élném meg, hogy valami nyamvadt elektromotor + szuperkondenzátor miatt a jelenlegi, délceg V12-es morgás veszít egyediségéből és/vagy tiszteletéből, mert hiába a hang, biztos jobban fog gyorsulni egy új modell, ha ilyen technikával van szerelve. Kíváncsi leszek, hogy a tényleges tulajdonosok hogy élik majd meg a hibridizációt, mennyire érzik majd elavultnak pár év múlva a most 120-150 milliós gépüket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....