Kisáruszállítók

Lehet sharmos egy kisáruszállító?

2016.05.20.

Annak az időszaknak már régen vége, amikor a kisárúszállítók, kisteherautók, vagy ahogy régen nevezték őket: furgonok kényelmetlen, fapados, puritán járművek voltak. Ha sorba vesszük egy ma kapható, teher célú jármű kényelmi, biztonsági, navigációs és szórakoztatóipari felszereltségét, akkor az bőségesen vetekszik egy 20 évvel ezelőtti luxus autó belsejének minden bájával.

 A külcsínnyel kicsit azért már más a helyzet. A hatvanas-hetvenes évekig voltak kifejezetten sármos és divatteremtő áruszállítók: a Ford szeszcsempész korszakbeli furgonjai és pick-up-jai, vagy a Citroen Belmondo és Luise Funes filmekben állandó szereplőként megjelenő Furgonette-jei bizonyosan részei annak a divat, vagy inkább design történetnek, amit nem csak a ruhák, kiegészítők és bútorok történetéről írnak. Aztán a hetvenes évektől kissé elszűrkült a kép. A kisáruszállítók kényelmesek és komfortosak még nem voltak, unalmasak és jellegtelenek viszont már igen. Úgy tűnt egyszer és mindenkorra győzött a haszonelvűség külsőt is lebutító hatása, amely egy időben odáig fajult, hogy szinte megkülönbözhetetlenné váltak az autó méretű teherjárművek egymástól.

Képre kattintva galéria nyílik!

Újabb színt a szürkeségbe a Volkswagen első Transportere a T1-es, a Ford második Tranzitja, azután jóval később a Renault élénk sárga színben divatozó Kangoo-ja jelentett.

Képre kattintva galéria nyílik!

Ha ma meg kellene neveznem olyan gyártót amely következetesen stílusos, vagy éppen jópofa árúszállítókat kínál, akkor az még sem az említett márkák valamelyike, hanem a Fiat lenne. A cuki kis Panda első, második és mostani generációja. Az éppen most megújult és kívül-belül még csinosabb Fiorino, vagy éppen a lendületes vonalú Ducato. Teherautók, de mégis van kisugárzásuk. Lehet, hogy csak egy jól eltalált lámpaív, vagy egy kedvesen mosolygó hűtőrács, de például a Panda esetében az a mindig mosolyt fakasztó bohókás megjelenés az, ami képes még ma is egy árúszállítót divatcikké varázsolni.

Képre kattintva galéria nyílik!

Felvetődik persze a filozófiai kérdés, hogy kell-e, fontos-e, lényeges-e, hogy egy kisáruszállító egyáltalán sármos legyen?
A mai világ szokásait , divatjait és életstílusát szemlélve a válasz egyértelműen igen. 
 
Ma már nem nagyon válik szét a munka a szabadidőtől. Sokak számára egy kisáruszállító maga a családi jármű is egyben - de egyúttal cégér és a közúti motorizációs önkifejezés eszköze.
 
Végül, de nem utolsó sorában, az emancipáció egyik fontos következményeként, számos hölgy kisebb-nagyobb önálló vállalkozásásainak segítője - és persze guruló reklámja - a mai kor furgona. Így aztán meggyőződésem szerint  egy magára valamit adó gyártónak nem csak kutya kötelessége, de érdeke is szemet vonzó és gyönyörködtető kisáruszállítókkal hódítani.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..