Japán
Ennek következménye, hogy a japán utakon közlekedő autók mindössze 10 százaléka rendelkezik ilyen beágyazott kapcsolódással. Összehasonlításul az USA-ban ez az arány 49 százalék, Európában 31, Kínában pedig 20 százalék az SBD Automotive szerint.
Az Automotive News rámutat arra, hogy ez komoly fenyegetettséget jelent a japán autógyártók számára - melyek a hazai piac csaknem egészét kontrollálják, és termékfejlesztésük meghatározó része oda irányul -, miközben versenytársaik a globális kihívásoknak megfelelően nyomulnak előre, növelve az ilyen kapcsolt szolgáltatásokat.
„Mindez hatalmas kockázatot jelent a japán autógyártók számára” – mondta Masanori Matsubara, az IHS Markit szenior elemzője. „Muszáj nekik globális szinten versenyezni a detroiti hármakkal és a németekkel, melyek jelentős tapasztalattal rendelkeznek az ökorendszerek építésében és azok szervize területén.”
SBD Automotive előrejelzése szerint 2020-ban a gépkocsik kétharmada rendelkezik majd kapcsolt tulajdonságokkal az Egyesült Államokban és Európában. Ugyanakkor Japánban az ilyen szolgáltatás aránya nem érinti majd a járművek egyharmadát.
Az Európai Unióban készül kapcsolt szolgáltatásokat előíró rendelet, mely megköveteli, hogy az új gépjárműveket felszereljék az úgynevezett eCall rendszerrel, mely áprilisban indul. Súlyos baleset esetén az eCall automatikusan küld segélyhívást, az érintett jármű helyzetével, még akkor, ha a vezető képtelen a hívásra.
Japánban a Toyota indított úgynevezett T-Connect szolgáltatást, mely ellátja a járművezetőt valós idejű forgalmi információkkal. Ám e szolgáltatás eddig nem igazán nyerte meg a vásárlókat.
Fordítás: Lehőcz Rudolf