Lexus

A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora

2018.11.15.

Környezettudatosságát megőrizve dinamikusabb fokozatba kapcsol a Lexus: a következő évtizedben minden eddiginél sportosabb modellekkel rukkolnak elő – egytől egyig hibrid hajtással.

Egyetlen prémium márkánál sem olyan magas fokú a hibrid modellek részaránya, mint a Lexusnál: az év első félévében a Nyugat- és Közép-Európában eladott modellek 95 százalékát öntöltő hibrid hajtáslánccal rendelték meg az ügyfelek. A Lexus minden más márkánál többet tett a prémium szegmensben a hibrid technológia elfogadtatásáért, most pedig a jelek szerint elérkezettnek látja az időt, hogy a tétet emelve ismét forradalmasítsa a piacot.

„A Lexus és a hibrid kapcsán mindenkinek az üzemanyag-takarékosság jut eszébe. A jövőben azonban szeretnénk tartalmasabbá tenni ezt a szinergiát, mind nagyobb hangsúlyt fektetve a hibrid technológiával megvalósítható sportosságra” – jelezte a márka lépésváltásának irányát Chika Kako, az UX projekt főmérnöke. „Szeretnénk kiaknázni a technológiából adódó teljesítményt, menetdinamikai előnyöket. Konkrétumokról természetesen nem beszélhetünk, a szándék azonban egyértelmű. A hibrid villanymotor megfelelő hangolásával teljesen megváltoztathatjuk az autó dinamikáját. Jelenleg ennek az optimális módjait tanulmányozzuk.”

Nem véletlen, hogy éppen az UX-ért felelős műszaki szakember beszélt ezekről a tervekről: a kompakt szabadidőjármű hangvételében és dizájnjában már most is ezt a megcélzott sportosságot közvetíti. Ez azonban csak a kezdet, Chika Kako a közelmúltban is megerősítette, hogy megfelelő kereslet esetén nincs elméleti akadálya egy különösen sportos verzió, az UX F megépítésének. „Ha azok az ügyfelek, akik rajonganak az UX-ért, valós érdeklődést mutatnak egy kifejezetten dinamikus verzió iránt, akkor magától értetődő módon komolyan meg kell fontolnunk ennek a lehetőségét.”

Ha tehát egyáltalán megvalósul, az UX F minden bizonnyal hibrid hajtásláncot kap. Ezzel azonban nem érne véget a történet, hiszen a TNGA platformból építkező, moduláris padlólemezeken belül könnyedén mozgatható lenne a nagyteljesítményű hibrid rendszer, így több modell is megkaphatja ugyanazt a hajtásláncot – természetesen egyedi adottságaihoz és a célcsoport igényeihez hangolva.

Chika Kako

„Folyamatosan fejlődik az elektromos meghajtás, és ezen belül meg kell találnunk azt az irányt, amelyik a leginkább megfelel a Lexus egyéniségének. Ha minden piaci szereplő ugyanarra mozdul el, elveszítik karakterüket. A villamosítás fantasztikus lehetőségeket teremt, ideális helyzetben vagyunk ahhoz, hogy feltérképezzük a benne rejlő potenciált” – tette hozzá Chika Kako.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....