modellek
Szerző: Rudolf Antal
A gyártó annak ellenére, hogy a felsőszárnyas gép alapban jóindulatú, nagyon jó repülési tulajdonságokkal rendelkezik, EPO habból építette meg a modellt, gondolva a kezdő modellező pilótákra is, akik csak most bontogatják a szárnyaikat és még néha nehézségük támad egy-egy landolással, vagy föld közeli repüléssel, áthúzással. Az LRP cég ezzel a modellel kiszolgálja a modellezőket, mivel a modell RTF változata minden alkatrészt, kiegészítőt tartalmaz, ami a repüléshez szükséges, és a modellezőnek már csak a repülésre kell koncentrálnia.
A modell, a kicsomagolását követően 15 perc alatt összeállítható, még a kevésbé gyakorlott modellezők számára is. Az RTF szett tartalmazza magát a repülőgépet a hozzá tartozó 30 A szabályzót, 800Kv-s brushhless motort, illetve 4 db. szervót, valamint egy 2,4 GHz működő, 6 csatornás vevő egységet. A fent megjelölt elektronika mindegyike be van építve a modellbe így könnyítve meg, illetve rövidítve le az összeállítás idejét. A modell mellet a csomagban még találunk egy 2,4 GHz. rádió-távirányítót, egy 1300 mAh 3 S Lipo akkumulátort és egy balanszeres akkumulátor töltőt is. A modell összeállítását, az akkumulátorok feltöltését követően már azonnal kezdődhet is a repülés, mely az akkumulátor kapacitását figyelembe véve 8-10 percig tart. Az LRP Cessna 182-es modellje egy közepes méretű modellnek felel meg, mivel szárfesztávolsága 1420 mm., a hossza 1030 mm. és a súlya 930 gramm.
A fenti paramétereknek és a szárny levehetőségének köszönhetően a modell nagyon könnyen és nagy helyigény nélkül szállítható ki a modellreptérre. A modell emelkedését, süllyedését a magassági kormány segíti, míg a fordulásban a hátsó farok részen található oldalkormány és szárnyon található csűrőkormányok játsszák a főszerepet. Az oldalkormány összeköttetésben van az első futóművel, ezzel is segítve a földön történő helyváltoztatást, illetve a felszállási iránytartást.
Ha minden a helyén, indulhat a felszállás, mely ennél a modellnél a teljesítmény és súly, illetve a típus aerodinamikai kialakításának köszönhetőnek nagyon rövid idő alatt, szinte pár méteren megtörténik. A modell a felszállást követően nagyon stabilan siklik a levegőben, még kisebb szélben is jól és biztonságosan irányítható. A felső szárnynak köszönhetően a fordulókban is nagyon jóindulatú, csak minimális magassági kormány mozdulatot igényel a forduló. Az igazi Cessna 182-es típusú repülőgéppel szemben, a modell változat több akrobatikus repülési elem megrepülésére is képes, mint például a háton repülés, az orsó, vagy a dugóhúzó, bár ez utóbbit, az igazi gép is képes megrepülni.
A modell jóindulatát dicséri, hogy egy jól eltalált magasságból és távolságból történő leszállásnál, szinte csak a gázkar lehúzása szükséges, és a modell szélcsendben, vagy gyenge szembeszélben minimális magassági illetve oldalkormány korrekciókkal képes a landolásra.
Ez a modell mind a kezdő mind a haladó modellezők szívét képes megdobogtatni, mivel a kezdő modellezők első sikereinek partnerévé válik, míg a tapasztaltabb pilóták esetében a gép tulajdonságai nyújtanak biztonságérzetet és nyugodt önfeledt repülési élményt.
További információk a www.modell.hu oldalon találhatók.