Land Cruiser

Luxusterepjáró a négyzeten

2019.01.08.

Az Arctic Trucks és a Toyota dubai importőrének együttműködéséből született meg a Toyota Land Cruiser Extreme, amely minden szempontból különleges.

Az Egyesült Arab Emírségek meglehetősen messze esik Izlandtól. Mégis van, ami összeköti a két nemzetet: egyrészt szélsőséges természeti adottságaik, másrészt az extrém terepképességekkel rendelkező járművek iránti rajongás. Nem véletlen, hogy az izlandi Arctic Trucks Dubaiban is nyitott bemutatót termet, illetve hogy kifejezetten ide álmodta meg eddigi talán legimpozánsabb munkáját, a Land Cruiser Extreme-et.

Az alapot értelemszerűen a Toyota sivatagi zászlóshajója adja, de nem a mifelénk ismert 150-es típus, hanem a Land Cruiser 200: a 177 lóerős dízelmotor helyett egy 309 lóerős, 4.6 literes V8-as benzinmotor dolgozik a hatalmas jármű orrában.

Az átépítés, mint az Arctic Trucks-nál általában, egy impozáns, 51 milliméteres futóműemeléssel kezdődött: a gyárilag kialakított oldalsó fellépő itt nem díszítőelem, hanem a be- (vagy inkább fel-)szállás nélkülözhetetlen eszköze. A 285/60 méretű BFGoodrich terepabroncsokat egyszerű, fekete, 18 colos keréktárcsákra szerelték. A gumik nyomását a fedélzeti kompresszor révén menet közben is szabályozni lehet. A rendszer az előre beállított nyomást elérve leáll, így használata nem tereli el a figyelmet – nélkülözhetetlen funkció olyan környezetben, ahol terepezés közben nem sziklákkal és sárral, hanem változó keménységű homokdűnékkel találkozunk. Utóbbin is jó szolgálatot tesz a Land Cruiser annak idején világújdonságként bevezetett kúszásszabályozás (Crawl Control) funkciója, amely nem csupán a kontrollált előrejutásban jelent segítséget, de képes akár a vezető beavatkozása nélkül kiszabadítani a homokban elakadt gépkocsit.

Az Arctic Trucks átalakítása még jutányosnak is mondható: a Land Cruiser Extreme mindössze 16 százalékkal kerül többe, mint egy 4.6 literes benzinmotorral szerelt, alapkivitelű LC200-as. A legszebb azonban az egészben, hogy mivel az átépítés a Toyota regionális importőrével, az Al-Futtaim Motorsszal együttműködésben jött létre, a módosított autóra változatlanul érvényes a márka teljes körű gyártói garanciája.

Műszaki adatok:

  • Motor: 4.6 V8
  • Max. teljesítmény: 309 LE 5500/percnél
  • Max. forgatónyomaték: 439 Nm 3400/percnél
  • Erőátvitel: hatfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • Méretek: 5170 x 1980 x 1930 mm
  • Tengelytáv: 2850 mm
  • Menetkész tömeg: 3350 kg

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....