járműgyártás

Magyar designer tervezte a Piëch Mark Zero-t

2019.03.27.

Ferdinand Piëch, a Volkswagen AG egykori felügyelőbizottsági elnökének, a wolfsburgi konszern egyik meghatározó tulajdonosának fia, Anton Piëch saját fejlesztésű autót mutatott be a márciusi Genfi Autószalonon. Az autó vezető designere a magyar Varga László, akivel közvetlenül a bemutató után Genfben beszélgettünk.

Hogyan került a Piëch Automotive céghez, amely első autóját éppen a Genfi Autószalonon mutatta be?

Varga László

Kacifántos úton. A műszaki egyetemen terméktervezést tanultam, amikor készítettem egy Jaguar E-Type interpretációt, ami jól sikerült és híres lett. Ez kellő motivációt adott, hogy a tanulmányaimat folytassam, mint járműtervező. Elvégeztem a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet, onnan a Mercedeshez kerültem. A Jaguar tervem azonban az interneten keringett, így talált rám Anton Piëch. Ő is azt a designvonalat szereti, amit én: a letisztult, klasszikus formákat. Megtaláltuk a közös hangot, így a Piëch Automotivnak dolgozom.

Mikor jelenik meg a Piëch Mark Zero a piacon?

Három éven belül már kapható lesz. Év végén szeretnénk elkezdeni az autó tesztelését.

A német kapok szerint a kétüléses sportkocsi csak az első darab lesz, s családdá növi ki magát a megszületett márka.

Így van. Szeretnénk bővíteni a palettát. A sportos vonalat meg akarjuk tartani, de nyilván reagálni kell a marketing által megfogalmazott vásárlói igényekre is. További típusok vannak már rajzasztalon, s várjuk a technikai visszaigazolást. Reméljük, hogy az embereknek tetszeni fog a Genfben bemutatott elektromos sportautó.

Ki a célközönség és van-e már ára?

Olyan embereknek szánjuk az autót, akik szeretik a klasszikus formákat és vezetési élményt. Sokan mondják, hogy az igazi autók a benzinesek, amelyeknek van kellő motorhangja. A technológia fejlődésével azonban elkerülhetetlen, hogy átváltsunk elektromos hajtásra. Mi azt szeretnénk, hogy az elektromos autók se legyenek lelketlenek, s meg akarjuk őrizni a klasszikus sportautók lelkét. Ami pedig az árat illeti: 150-160 ezer euró lesz felszereltségtől függően.

Nekünk, magyaroknak legalább annyira fontos, hogy autót magyar vezetődesigner tervezte. A cég Zürichenben van bejegyezve, ön is ott él, ott dolgozik?

Szerencsére nem. A Piëch Automotive-nak van irodája Zürichben és Münchenben, ez utóbbi a mérnöki designiroda. De nagyon rugalmasak, így továbbra is Budapestne élek, s amikor nagyobb a hajtás van, megyek Münchenbe vagy éppen Zürichbe.

Nagy dolog, amit elért, hogy egy Porsche dédunoka cégénél vadonatúj sportautót tervez. Ön is így éli meg?

Genfben, a bemutató után.

Nagyon örülök, hogy így alakult az életem, ez valóban nagy lehetőség, s remélem, az otthoniak is örülnek neki.

Az autó bemutatóján a szomszédos Porsche standról átjött névrokona, Varga Péter, aki a stuttgarti gyártónál vezetődesigner. Mitől ilyen erős a magyar designer-iskola?

Az ő története más, ő kinn is tanult. Saját tapasztalataim alapján azt mondhatom, azok a magyarok, akik kikerülnek külföldre, nagyon elszántak. Nekünk sokkal többet kell küzdeni, hogy elismerjenek bennünket külföldön, főleg design területen, mert Magyarországon a járműtervezés nem létezik. Ez azonban elszánttá tesz bennünket, akkor is el akarunk jutni a legmagasabb fokra.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.09.23
- Tíz év után először világszerte csökken a légi úton szállított áru mennyisége ebben az évben,....
2019.09.23
Júliusban növekedett éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma Európában, az év első....
2019.09.23
Az orosz autóbuszpiacra 1.200 új jármű lépett be 2019 augusztusában, ami elképesztően magas, 43,9....
2019.09.23
Muhammad Zaenal Abidin Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.09.23
A Toyota és a CleverShuttle nevű fuvarmegosztó startup több mint 2 millió kilométert tett meg....
2019.09.23
Tovább egyszerűsödött az e-kárbejelentő alkalmazás, a fejlesztésekkel mától külföldi-,....
2019.09.23
A nemzetközi sajtó dicsérte és bírálta is Sebastian Vettelt, a Ferrari négyszeres világbajnok német....
2019.09.23
- A három nyári hónapban összesen 4,6 millió e-matricát vásároltak a magyarországi utakon....
2019.09.23
A nagy autógyártók neve mára már fogalommá vált. Sok mai autómárka az alapító nevét viseli, elég ha....
2019.09.23
A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje a Kárpátokat keresztülszelő....