Audi

Magyar fényjáték és egy magyar autó az új Audi A5 Coupé világpremierjén

2016.06.05.

Látványos fényinstallációval egybekötött igazi showműsor keretében mutatták be Ingolstadtban az új generációs Audi A5 Coupét és az S5 Coupét. Külön öröm volt számunkra, hogy magyar vonatkozása is volt az eseménynek, nem is egy, kettő.

Munkatársunk jelenti Ingolstadtból

Illene mindjárt a magával ragadó autóval kezdeni a tudósítást, mert az új A5 és S5 Coupé megérdemelné, árasztja ugyanis magából az eleganciát éppúgy, mint a sportosságtól duzzadó erőt. De hát magyarból van a tudósító, nem csak az autó ragadta magával, hanem a magyar vonatkozások is.

Magyar fények az Audi Forum és az étterem falán.

A világpremieren, ahogy előtte egy héttel a magyar a Maxin10sity fényinstallációja ragyogta be az Audi Forum épületét Ingolstadtban. Ötvenöt projektorral vetítették az épület 2300 négyzetméteres felületére a 3D-s, erre az alkalomra komponált fényinstallációt, amelyet a világpremieren ezer ember előtt prezentáltak.

Az est sötétéjében látványos bemutatót nyújtott a nemzetközileg is sikeres magyar videomapping művésztársulat.

De megdobbant a magyar szív akkor is, amikor az elmúlt hat és fél évtized coupéi vonultak be a Piazzára, közöttük a kizárólag Győrben készülő Audi TT Coupéval.  A legrégebbi autó egyébként egy 1953-ban gyártott DKW Coupé volt, amely az Audi elődjénél, az Auto Unionnál gyártottak.

Az est két főszereplője. A képre kattintva galéria nyílik.

Hetven év coupéi látványos hangulatot adtak az estnek, múlt és jelen sajátos hangulatot árasztott, ahogy az autók felsorokoztak a világpremier népes közönsége előtt. Majd a jelen, vagy még inkább a jövő motorzaja verte fel a teret, amikor a DTM-futamból ismert Mattias Ekström Audi RS 5 DTM autójával megérkezett a térre, s ízelítőt adott abból, álló helyzetben hogyan kell egy autót 360 fokkal megfordítani.

Mattias Ekström Audi RS 5 DTM autójával

A sok-sok látványelem azonban ezen az estén az Audi A5 Coupét szolgálta, amely nagy taps kíséretében szinte besiklott a térre, követte az S5 Coupé is, s innentől már csak két autóra szegeződött a világ figyelme.

Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke és az elmúlt hetven év coupéi, közöttük egy győri gyártású TT.

Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke köszöntőjében kiemelte, az új generációs A5 Cuopé még karakteresebb külsővel és minden részletében high-tech megoldásokkal Ingolstadban készül, itt tervezték, itt gyártják, s a Duna német partjáról indul el minden bizonnyal hódító útjára.

A hivatalos műsor után újságírók és vendégek megrohanták az autókat, fényképezőgépek és telefonok ezreivel készültek a képek, s aki éppen nem fért az autóhoz, a sajtóanyagot kezdte böngészni.

Ebből kiderül minden, amit az új generációs A5 Coupéról és S5 Coupéről tudni érdemes és tudni lehet:

A képre kattintva galéria nyílik.

Az új Audi A5 Coupé minden motorváltozatához testre szabott erőátviteli rendszert kínál. A hatfokozatú manuális és a hétfokozatú S tronic sebességváltó a négyhengeres, illetve a 160 kW (218 LE) teljesítményű 3.0 TDI erőforrásokhoz, első- és összkerékhajtással szerepel a kínálatban, míg a nyolcfokozatú tiptronic a csúcs-dízel, valamint az S5 motorja számára fenntartott technika. Mindkét motor már alapkivitelben a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozik. Kívánságra az Audi a hátsó kerekekhez sport-differenciálművet is szállít, a még dinamikusabb menettulajdonságok és még pontosabb irányíthatóság szolgálatában.

Első ízben szerepel az új ultra technikával a kínálatban a quattro összkerékhajtás, amely jelenleg a négyhengeres TFSI és TDI motorokkal, valamint manuális sebességváltóval kombinálható. E kifejezetten a gazdaságosság jegyében született hajtásrendszerrel a vonóerő-átadási képességek és menetdinamika terén semmilyen különbség nem érzékelhető az állandó összkerékhajtásokhoz viszonyítva.

Futómű

Teljes egészében új fejlesztésű futóműve az Audi A5 Coupé egyik fő erőssége, magas fokú agilitás mellett kínálva optimális lengéskényelmet. Az új A5 így a szűk fordulókkal tarkított hegyi utakon éppolyan otthonosan mozog, mint a hosszú autópálya-túrákon. Opcióként az Audi csillapítás-szabályozással kiegészített futóművet is kínál, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik. Segítségével a vezető több fokozatban állíthatja a rendszer alapvető karakterisztikáját. Az elektromechanikus szervokormány szintén az Audi új fejlesztése, amely rásegítését a pillanatnyi sebesség függvényében változtatva mindenkor nagypontosságú visszajelzésekkel szolgál az útról. Extrafelszerelésként a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a sebesség és a bekormányzási szög szerint változtatja áttételét.

Karosszéria

Az új Audi A5 Coupé elődjéhez képest jóval gazdaságosabbá vált, amelyben nagy szerepet játszott „fogyókúrája”, illetve átgondolt aerodinamikai tulajdonságai. A mérnökök akár 60 kilogrammal is csökkentették saját tömegét, karosszériaszerkezete az intelligens vegyes anyaghasználat és a könnyűszerkezetes építés eredményeképpen az egyik legkönnyebb konstrukció a vetélytársak körében. Az A5 Coupé mindössze 0,25-os légellenállási együtthatójával (cw) aerodinamikai tulajdonságai terén is élen jár piaci szegmensében.

Utastér

Megnövekedett méretei és megnyújtott tengelytávja az A5 Coupé utasterében is jól érzékelhető, a vezető és utasai egyaránt tágasabb térkínálatot élvezhetnek. A műszerfal hangsúlyosan vízszintes orientáltságú architektúrája és a légbefúvó nyílások folytonos sávja bőséges térérzetet eredményez. Az Audi modelljeire jellemzően az utasteret kompromisszumot nem tűrően magas kidolgozási minőség jellemzi, az igényes anyagválasztás és a legkülönfélébb színvilágok mindenkor kellemes közérzetről gondoskodva emelik ki az Audi új középkategóriájú modelljének prémiumkarakterét. Kívánságra az Ambiente-világítás 30-féle beállítható színtónussal teszi hangulatossá a belteret. Az új Audi A5 Coupé az aeroakusztika területén is mércéül szolgálhat piaci kategóriájában, zajkomfortja pedig a felsőkategóriájú modellekét idézi.

A csomagtér 465 literes, azaz 10 literrel nagyobb, mint az előd modellé. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés egy karral a csomagtartó felől egyszerűen kireteszelhető és előrehajtható. Kívánságra az Audi lábmozdulat-vezérlésű csomagtérfedéllel is szállítja kétajtós kupéját. Az extrafelszerelésként rendelhető vonófej gombnyomásra elektromosan reteszelődik ki.

Kijelzők és kezelőelemek

Első ízben szerepel az A5 Coupé kínálatában 12,3 col átlójú és 1440 x 540 pixel felbontású TFT-kijelzőfelületével az opcionális Audi virtual cockpit. A középkonzol 8,3 col képátlójú monitorjával működő MMI Navigációs rendszer plusz technikával közösen alkotják a központi információs egységet. Az MMI terminál középpontjában a kerek nyomó-/forgatógomb áll, amelynek tetején érintésérzékeny felület (Touchpad) szolgál az írásjelek és akár komplex ujjmozdulatok bevitelére, utóbbiakkal igény szerint a térkép is nagyítható. A teljes kezelési logika a jelenlegi okostelefonokét idézi, intelligens szabadszöveges keresővel.

Infotainment és Audi connect

Amennyiben az ügyfelek az MMI Navigációs rendszer plusz mellett döntenek, automatikusan az Audi connect hardver-modul és az új Audi connect SIM, vagyis az autóba eleve beépített SIM-kártya is a felszereltség része. Utóbbival az új Audi A5 Coupé a szupergyors LTE-szabvány szerinti adatkapcsolattal csatlakozhat az internetre.

A WLAN-hotspoton keresztül zajló, egyéni internet használathoz az integrált Audi connect szolgáltatásoktól függetlenül további adatcsomagok is rendelhetők, így az utasok akár nyolc külső eszközzel is kedvező tarifákon szörfözhetnek a világhálón, illetve intézhetik elektronikus levelezésüket. Az új A5 mindezeken túl opcióként az Audi connect segélyhívás és szerviz szolgáltatáscsomagját is tartalmazhatja. Ez egyebek mellett olyan funkciókat kínál, mint a balesetet követő automatikus segélyhívás, az online műszaki segélyhívás, az Audi online szervizidőpont-egyeztetés, illetve olyan távszabályozási funkciókat is magában foglal, amelyek az MMI connect App használatával okostelefonról, okosóráról vagy az Apple TV negyedik generációjával a televízióról vehetők igénybe. Ezek között szerepel például az autó ajtóinak be- illetve kireteszelése, valamint a pillanatnyi parkolási pozíció és bizonyos állapotjelzők lekérdezése.

Az Audi smartphone interface technikájával az Apple Car Play és az Android Auto révén kívánságra az okostelefon jól megszokott felülete is az autó rendszerébe integrálható. A középső kartámaszban található Audi phone box rövid hatótávú (near-field) kapcsolat segítségével csatlakoztatja a telefonkészüléket az autó antennájára és a Qi-szabvány szerint vezeték nélküli, induktív töltését is lehetővé teszi. Az ínyenc hifi-rajongók számára az új térhangzással működő Bang & Olufsen Sound System is szerepel a kínálatban.

Vezetői segédrendszerek

A különböző technikák intelligens kombinációja egyszerre fokozza az új Audi A5 Coupé kényelmét, biztonságát és gazdaságosságát, miközben az Audi újabb lépést tesz az automatizált vezetés felé. Az innovatív vezetői segédrendszerek széles palettája mércéül szolgálhat e piaci szegmensben. Minden rendszer teljes egészében új vagy jelentősen továbbfejlesztett technika.

Az előrelátó gazdaságossági asszisztens az üzemanyag-takarékosságban, míg az Audi active lane assist az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásában segíti a vezetőt, az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozással (adaptive cruise control; ACC) együttműködő közlekedési torlódás asszisztens pedig sűrű forgalomban tehermentesíti hatékonyan. A parkolási asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens - akárcsak az Audi pre sense rendszerek - egyaránt olyan fejlesztések, amelyek nagyban hozzájárulnak a közlekedés biztonságához. A kínálatot a közlekedési táblák kameraalapú felismerése teszi teljessé.

Az új Audi A5 Coupé 2016 őszén érkezik a német, valamint számos további európai piacra, elődjéhez képest még gazdagabb szériafelszereltséggel. Ebben egyebek mellett LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített Xenon-fényszórók, valamint ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák és belső világítás, a 7 col képátlójú, színes MMI-monitorral működő, Bluetooth-csatlakozással és USB-töltőfunkcióval ellátott Audi MMI Rádió plusz, háromküllős multifunkciós kormánykerék (automata sebességváltó esetén kapcsolóbillentyűkkel), állítható magasságú biztonsági övek kínálókarral, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer és az Audi pre sense city technikája is megtalálhatók.

Az új felszereltségi szintek egyéni kialakítási lehetőségek sokaságát kínálják kívül és belül egyaránt. Az alapváltozat mellett a sport és a design kivitel szerepel a kínálatban, emellett az S line sportcsomag és az Audi design selection szolgálja – elsősorban az utastérben – az egyedi megoldásokat. Az S line külső optikai csomag a különösen dinamikus külső megjelenés jegyében született.

Az Audi S5 Coupé

0 - 100 km/h mindössze 4,7 másodperc alatt – az új Audi S5 Coupé az érzelmekben gazdag eleganciát ötvözi a sportautók menetteljesítményeivel. Új fejlesztésű, turbófeltöltésű V6-os motorja 260 kilowattot (354 LE) teljesít, s átlagosan 7,3 liter benzinnel is beéri 100 kilométerenként. Külsejének karakteres S-dizájnja és utastere S-specifikus elemei egyaránt az Audi új kétajtós sportkupéjának dinamikus karakterét hangsúlyozza.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....