járműgyártás

A magyar a görögdinnye és az őszibarack házasítása

2017.04.26.

Dolgozott Wolfsburgban, a Volkswagen központjában. Két évig logisztikai vezetőként irányította Chattanoogában a VW amerikai gyárát. Jelenleg az Audi Hungaria járműszereldéjének vezetője. Juhász Lászlót a különböző munkakultúrákról kérdeztük.

Irodájából rálátunk a járműszereldére. Amíg ez az interjú elkészül, körülbelül fél óra, hány Audi gördül le a szalagról?

Pontosan tizenöt.

Milyen típusok?

Hat típus megy a soron, A3 limuzin, A3 kabrió, TT Roadster, TT Coupé és ezeknek az RS változata, kivéve a kabriót, annak nincs RS változata.

A járműszerelde vezetőjének melyik a kedvenc autója?

Az RS3 limuzin. Formás autó brutális erővel.

Van kedvenc munkafolyamata?

Az nincs, helyette van egy kedvenc csapatom. Ha úgy teszi fel a kérdést, mi az ami leginkább lenyűgöz, akkor a házasítást nevezném meg, amikor az autó alja és teteje emberi kéz beavatkozása nélkül összeépül nyolcvan méteren nyolc robot segítségével.

Amikor fél éve itt jártunk újságírókkal és bemutatta birodalmát, azt mondta, ez egy csodás munkahely, nap mint nap jelen lenni, ahogy az új Audik elkészülnek. Hogyan vezetett az útja a járműszerelde élére?

Nyolc éve volt egy nagy ugrás az életemben. Az Audi Hungaria Motor Kft.-től, akkor így hívták, kikerültem az Egyesült Államokba, Chattanoogában felfuttattuk a Volkswagen új járműgyárát. Utána predesztinálva voltam arra, hogy a Győrben felépült járműgyárban a tudásomat és a tapasztalatomat kamatoztatni tudjam.

Hogyan tekint vissza az amerikai időszakra?

Amerikai munkások között. Jobbról a második nulla alatt Juhász László.

Mindenkinek kívánom, hogy próbálja ki magát máshol, mozduljon ki a komfortzónájából, s mérje le, hol vannak a határai. Én ezt megtettem, s rájöttem, mi fontos, mi nem, mi érték és mi nem. Értékes időszak volt az számomra, sokkal elfogadóbb lettem, sokkal differenciáltabban látom a világot.

Egy magyar egy német gyárban amerikai munkások logisztikai vezetője volt. Ez az abszolút globalizáció?

Pontos a megfogalmazása. Ez és ilyen a globalizáció. Volt a projektben német, magyar, mexikói, lengyel. Ez a Volkswagen globális fellépésének a visszatükröződése.

Mennyiben különbözik az amerikai munkamódszer vagy mentalitás a némettől?

A VW amerikai gyárában volt logisztikai vezető. 

A kérdés furfangos, de jó. Ez egy német gyár az Egyesült Államokban. A német mentalitás nem volt idegen, mert Amerika előtt egy évig dolgoztam Wolfsburgban. Amerikában az volt a kérdés, hogyan fér meg a német kultúra az amerikai kultúrával? A nagy különbség az, hogy az amerikaiak sokkal szabadabban mozognak. Gondol egyet, megköszöni, befejezi a munkát, és tovább áll pár ezer mérfölddel. Ez meghatározza a viszonyát a munkaadójához. Ott nagyjából azt az előszelet láttam, amit Győrben is tapasztalok, hogy az új generációnak az előzőekével ellentétben megváltozott a munkához való viszonya. De visszatérve a kérdésére: hasonlattal élve a német olyan, mint a görögdinnye, a héja kemény, de ha azt átszakítottad, alatta puha réteget találsz. Az amerikai pedig olyan, mint az őszibarack, viszonylag könnyen mehetsz sokáig, de a magot nagyon nehéz átszakítani. Ha az ember ezzel nincs tisztában, nehéz helyzetek várnak rá.

Adódik a kérdés, milyen vagyunk mi magyarok?

Talán a kettő keveréke. A görögdinnyének és az őszibaracknak a házasítása vagyunk. De visszatérve az amerikaiakra, a mosolygós, bájos fellépésük nem jelenti azt, hogy megérkeztél.

Nehéz volt ezt megszokni?

Ezt meg kellett tanulni. A Volkswagen igyekezett erre felkészíteni bennünket tréningeken.

Tudták egyáltalán önről, hogy magyar és hol van Magyarország?

Audi Hungaria: gyönyörű autók készülnek a győri gyárban.

Elmondtam, hogy magyar vagyok. Az, hogy hol van Magyarország, sokan tudják és sokan nem tudják. A bevetésem vége felé az atlantai repülőtéren a bérautó pultnál megkérdezték, milyen az akcentusom. Mondtam magyar. Erre azt kérdezték, hol van Magyarország.  Azt feleltem, Afrikában van és háromszor akkora, mint az Egyesült Államok. Csodálkozva néztek rám.

Lehet, hogy minden magyarnak jó tenne egy kis amerikai tapasztalat?

Abban az értelemben igen, hogy egy idő után észre vettem magamon, az arckifejezésem mosolygóssá vált. Ami az USA-ban alapszemlélet, nekem kell tennem azért, hogy sikeres legyek. Nem nyavalyogni a körülményeken, hanem optimizmussal tovább csinálják, ez nagyon ránk férne itthon.

Itt a szereldében fiatalok dolgoznak vagy minden generáció megtalálható?

Többségében fiatalok dolgoznak a járműszereldében. 

Az átlagéletkor harminc környékén van. Itt látszik, ahogy változik az emberek viszonya a munkához és az élethez. A Himnuszban jelen levő melankólia erre a generációra már nem jellemző.

Mivel lehet motiválni ezt a réteget?

Feladattal, felelősséggel, bizalommal. Pénzről most nem akarok beszélni, nyilván alapfeltétel, de nem minden.

Újabb külföldi kiküldetés? Sok gyára van a Volkswagen konszernnek…

Juhász László: ez az RS3-as egy nagyon ütős autó. 

Öt-hat év múlva elképzelhető. Egyrészt Győrben még sok érdekes feladatunk lesz, s ebből nem szeretnék kimaradni. Másrészt a gyerekeimmel mentem ki Amerikába, aminek voltak gyönyörű oldalai. De most már addig várok, amíg a gyerekeim elkezdik a saját életüket élni.

Köztudott, hogy 2018-ben megkezdődik Győrbe a Q3 gyártása itt önöknél a szereldében. Mi az amit tudni lehet már az új modellről?

A 2018-as kezdés azt jelenti, hogy a beruházások már elindultak. Az egyes munkafázisok megtervezése magyar mérnökök bevonásával zajlik, már csak finomítások lesznek.

Lehet, hogy 2018-től az Audi Q3-as lesz a kedvenc autója?

Hát, ez az RS3-as egy nagyon ütős autó.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
Kigyulladt egy személygépkocsi Üllésen, az Árpád dűlőre riasztották a tűzoltókat – jelentette a....
2024.04.16
A világ egyik legdrágább Mercedese, egykori magyar állam- és kormányfők autói, Fenyő János utolsó....
2024.04.16
Forgalmi és nosztalgiajárművek, vezetett csarnoklátogatás és szakmai érdekességek is várják a....
2024.04.16
A hétfő esti vihar villámai két repülőgépet is telibe találtak, az osztrák Austrian Airlines....
2024.04.16
Az új lifestyle-termékek formanyelve az új MINI Cooper stílusjegyeit idézi. A kollekció a ruházati....
2024.04.16
Sokan nagyon igényesek autójukkal, de magukkal már nem annyira. Elgondolkozva tükörbe nézhetünk, és....
2024.04.16
A BMW Group a „FUTURE OF JOY” fantázianévre keresztelt kiállítással képviselteti magát a Milánóban....
2024.04.16
Körözött autót foglaltak le Bátaszéken – jelentette a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság. ..
2024.04.16
Elszállították hétfőn az 1000-es sorozatú, 1061-es pályaszámú és az UV3 típusú, 3414 pályaszámú....
2024.04.16
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni....